ik hoop dat iemand mij eens een goed antwoord kan geven op mijn vraag wat voor vreemde regel mijn verhuurder heeft.
ongeveer 2 jaar geleden kwam ik in dit huis.
aangezien ik heel graag een beneden woning wilde MET tuin. heb ik deze geaccepteerd. ondanks dat er heel wat mankementen waren.
ik heb het toen duidelijk gemaakt aan de opzichter maar mocht niet onder voorbehoud tekenen anders kreeg ik de sleutel niet.
sommige dingen zijn toen wel gerepareerd maar andere dingen wilde ze gewoon niet doen.
zoals deuren er in zetten. [alles geprobeert via de huurcommisie]
zal het proberen uit te leggen. vanaf mijn voordeur loop je de gang en keuken in. linksaf ga je dan de woonkamer in.
als je rechtdoor zou lopen stap je de bijkeuken en verder door de schuur in.
tussen schuur en bijkeuken zat geen deur. tussen bijkeuken en keuken zit geen deur.
dus in feiten sta je dus buiten, zo voelt het ook.
in de jaren dat ik hier nu woon heb ik verschillende deuren er zelf in gezet.
van de schuur naar de bijkeuken [ het ergste toch gat] woonkamer en in de keuken naar de gang andere deuren ingezet.[eigen kosten] met half glas[speciaal geslepen] zodat het niet zo donker meer was in de keuken.
de deur van keuken naar bijkeuken is er nog steeds niet daar deze ook een zeer afwijkende maat heeft 1 1/2 x zo breed als een normale deurmaat.
toen ik in deze woning kwam heeft mijn verhuurder een nieuw dak op de bijkeuken geplaats [asbest verwijderd] en met TROTS gezegt dat het nu een geisoleerd dak was {ff wachten kom ik zo op terug
ook een cv ketel geplaatst, en overal radiators BEHALVE in de bijkeuken.
deze bijkeuken word onderhouden door mijn verhuurder [buitenkant verven] dus geaccepteerd door hun als zeggende hoord bij de woning. het bijgebouw is door vorige bewoners gemaakt [tig jaar geleden]. en is zoals de hele woning niet geisoleerd, hele huis is enkel glas en bijkeuken is eensteens muur. [ dus lachen dat het dak nu FIJN geisoleerd is} het is daar vaak nog kouder dan buiten]
ik tocht mijn huis letterlijk uit en stook tegen de klippen op. ook als het regend komt er grond water en regen water naar binnen toe.
ik heb verleden jaar maar weer op eigen kosten de vloeren van de schuur en bijkeuken opgehoogd met beton +_ met 5 tot 7 cm.
nu heb ik aan verhuurder gevraagt waarom zij geen radiator in de bijkeuken hebben geplaatst, daar het zo vochtig en tochtig is.
hun antwoord was... dat ze dan de huurprijs moesten verhogen.
ik kan er met mij normale verstand niet bij dat 1
als ik het afweeg tegen mijn stookkosten.
ik vind het van de zotte dat sommige nieuwe bewoners die bv nog geen bijkeuken hadden een kompleet geisoleerde bijkeuken gebouwd krijgen met deuren {let wel !!!}.mijn buren [wonen er al meer dan 27 jaar] verleden jaar zowel de schuur als bijkeuken vernieuwd hebben gekregen. omdat er scheuren in de muren zaten.
ook ik had scheuren in de muren, van ongeveer een dikke cm maar ik kreeg een stukkadoor die deze scheuren gedicht heeft met specie.
ook heb ik al zoveel mogelijk met een kitspuit de rest van de naden afgedicht. zowel buiten als binnen. maar nog voel je de tocht langs je benen gaan.
mijn verhuurder heeft een paar jaar geleden een dikke vette prijs gewonnen, door dat ze de "beste" ergens in waren. heeft dik in de kranten gestaan. oooo wat zijn wij toch goed verhuurders !!!
de huur gaat gewoon omhoog met dik 5% en een radiator kan er niet af. water overlast "nooit van gehoord"
elke dag staan hier ramen open en [ook al tocht het] het helpt geen zier. hygrometer staat op 85/90 als het regent en in de zomer op 70/75.
ik heb bubbeltjes folie voor de ramen geplakt zodat het niet zo tocht langs de ramen, tussen keuken en bijkeuken hangen meerdere dekens en gordijnen om zoveel mogelijk de koude buiten te houden.
mijn dieren zijn konstant verkouden of hebben weer een schimmel infectie en ook ik zit op de bank met dekens omdat ik anders de verwarming op tig moet zetten om het toch eindelijk eens warm te hebben. [ ik heb een chronische ziekte, en een soort van reuma]
en tja nu kom ik toch op de vraag als de verhuurder dit bijgebouw erkend en het zelf onderhoud of nieuw plaatst waarom kunnen we dan geen radiator eisen van die verhuurder, die ooooooo zo goed is
ik weet van de onderhoud mensen dat de verhuurder vaak eisen van de weggaande huurder het in orginele staat moeten zetten [zoals nieuwe deuren] maar dat ze die dan voor andere dingen gebruiken en ze uit hun eigen opslag oude deuren er in zetten. ook weet ik dat hun eigen medewerkers geen van alle een huis huren van deze verhuurder. de bedrijven die deze huizen onderhouden hebben geen van alle een huurhuis van deze verhuurder.
dat wil toch wel wat zegggen dacht ik zo.
ik hoop dat iemand mij met deze kwestie kan helpen, ik heb al vele woningen van deze verhuurder gehuurd en elke keer opgeknapt tot fatsoenlijk leefbaar en wie profiteerd ervan als ik er uit ga..... 3 x raden ??? dus als ik zelf door een erkende instalateur een cv laat plaatsen [kosten weer voor mij] in de bijkeuken en ik ga er uit weet de verhuurder de prijs er wel weer uit te slepen.
wie OO wie kan me hierbij helpen.
gr yunwiya