LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemde regel van mijn verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door Briks »

hallo,

ik hoop dat iemand mij eens een goed antwoord kan geven op mijn vraag wat voor vreemde regel mijn verhuurder heeft.

ongeveer 2 jaar geleden kwam ik in dit huis.

aangezien ik heel graag een beneden woning wilde MET tuin. heb ik deze geaccepteerd. ondanks dat er heel wat mankementen waren.
ik heb het toen duidelijk gemaakt aan de opzichter maar mocht niet onder voorbehoud tekenen anders kreeg ik de sleutel niet.

sommige dingen zijn toen wel gerepareerd maar andere dingen wilde ze gewoon niet doen.
zoals deuren er in zetten. [alles geprobeert via de huurcommisie]

zal het proberen uit te leggen. vanaf mijn voordeur loop je de gang en keuken in. linksaf ga je dan de woonkamer in.
als je rechtdoor zou lopen stap je de bijkeuken en verder door de schuur in.
tussen schuur en bijkeuken zat geen deur. tussen bijkeuken en keuken zit geen deur.
dus in feiten sta je dus buiten, zo voelt het ook.

in de jaren dat ik hier nu woon heb ik verschillende deuren er zelf in gezet.

van de schuur naar de bijkeuken [ het ergste toch gat] woonkamer en in de keuken naar de gang andere deuren ingezet.[eigen kosten] met half glas[speciaal geslepen] zodat het niet zo donker meer was in de keuken.

de deur van keuken naar bijkeuken is er nog steeds niet daar deze ook een zeer afwijkende maat heeft 1 1/2 x zo breed als een normale deurmaat.

toen ik in deze woning kwam heeft mijn verhuurder een nieuw dak op de bijkeuken geplaats [asbest verwijderd] en met TROTS gezegt dat het nu een geisoleerd dak was {ff wachten kom ik zo op terug :wink: }

ook een cv ketel geplaatst, en overal radiators BEHALVE in de bijkeuken.

deze bijkeuken word onderhouden door mijn verhuurder [buitenkant verven] dus geaccepteerd door hun als zeggende hoord bij de woning. het bijgebouw is door vorige bewoners gemaakt [tig jaar geleden]. en is zoals de hele woning niet geisoleerd, hele huis is enkel glas en bijkeuken is eensteens muur. [ dus lachen dat het dak nu FIJN geisoleerd is} het is daar vaak nog kouder dan buiten]

ik tocht mijn huis letterlijk uit en stook tegen de klippen op. ook als het regend komt er grond water en regen water naar binnen toe.

ik heb verleden jaar maar weer op eigen kosten de vloeren van de schuur en bijkeuken opgehoogd met beton +_ met 5 tot 7 cm.

nu heb ik aan verhuurder gevraagt waarom zij geen radiator in de bijkeuken hebben geplaatst, daar het zo vochtig en tochtig is.
hun antwoord was... dat ze dan de huurprijs moesten verhogen.

ik kan er met mij normale verstand niet bij dat 1 :roll: radiator, z`n verschil zou maken.
als ik het afweeg tegen mijn stookkosten.
ik vind het van de zotte dat sommige nieuwe bewoners die bv nog geen bijkeuken hadden een kompleet geisoleerde bijkeuken gebouwd krijgen met deuren {let wel !!!}.mijn buren [wonen er al meer dan 27 jaar] verleden jaar zowel de schuur als bijkeuken vernieuwd hebben gekregen. omdat er scheuren in de muren zaten.
ook ik had scheuren in de muren, van ongeveer een dikke cm maar ik kreeg een stukkadoor die deze scheuren gedicht heeft met specie. :?
ook heb ik al zoveel mogelijk met een kitspuit de rest van de naden afgedicht. zowel buiten als binnen. maar nog voel je de tocht langs je benen gaan.

mijn verhuurder heeft een paar jaar geleden een dikke vette prijs gewonnen, door dat ze de "beste" ergens in waren. heeft dik in de kranten gestaan. oooo wat zijn wij toch goed verhuurders !!! :roll:

de huur gaat gewoon omhoog met dik 5% en een radiator kan er niet af. water overlast "nooit van gehoord" :? :? hele straat heeft er last van omdat onder deze huizen een sloot heeft gelopen. het water druip van de ramen af {binnekant} zelfs in de zomer moeten we de kachel aanzetten eens in de zoveel tijd zodat het vocht er uit kan.

elke dag staan hier ramen open en [ook al tocht het] het helpt geen zier. hygrometer staat op 85/90 als het regent en in de zomer op 70/75.

ik heb bubbeltjes folie voor de ramen geplakt zodat het niet zo tocht langs de ramen, tussen keuken en bijkeuken hangen meerdere dekens en gordijnen om zoveel mogelijk de koude buiten te houden.

mijn dieren zijn konstant verkouden of hebben weer een schimmel infectie en ook ik zit op de bank met dekens omdat ik anders de verwarming op tig moet zetten om het toch eindelijk eens warm te hebben. [ ik heb een chronische ziekte, en een soort van reuma]

en tja nu kom ik toch op de vraag als de verhuurder dit bijgebouw erkend en het zelf onderhoud of nieuw plaatst waarom kunnen we dan geen radiator eisen van die verhuurder, die ooooooo zo goed is :cry: voor haar huurders.

ik weet van de onderhoud mensen dat de verhuurder vaak eisen van de weggaande huurder het in orginele staat moeten zetten [zoals nieuwe deuren] maar dat ze die dan voor andere dingen gebruiken en ze uit hun eigen opslag oude deuren er in zetten. ook weet ik dat hun eigen medewerkers geen van alle een huis huren van deze verhuurder. de bedrijven die deze huizen onderhouden hebben geen van alle een huurhuis van deze verhuurder.

dat wil toch wel wat zegggen dacht ik zo.

ik hoop dat iemand mij met deze kwestie kan helpen, ik heb al vele woningen van deze verhuurder gehuurd en elke keer opgeknapt tot fatsoenlijk leefbaar en wie profiteerd ervan als ik er uit ga..... 3 x raden ??? dus als ik zelf door een erkende instalateur een cv laat plaatsen [kosten weer voor mij] in de bijkeuken en ik ga er uit weet de verhuurder de prijs er wel weer uit te slepen.

wie OO wie kan me hierbij helpen.

gr yunwiya

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door Evy »

Als ik je verhaal zo lees, neem ik aan dat de door vroegere bewoners gemaakte bijkeuken vroeger bij tuin hoorde, en dat er dus eigenlijk een achterdeur en schuurdeur ontbreken. Volgens mij moet woningstichting op plekken waar een buiten/binnen deur hoort te zitten deze ook weer plaatsen als die door vorige bewoners is verwijderd, eventueel kosten te verhalen op oude bewoners. En als woningstichting een bijkeuken/serre of wat dan ook overneemt, als het in directe verbinding staat met oorspronkelijke woning deze dan in een goede staat (zonder lekkages,tocht,vocht) gebouwd moet zijn. En dat de woningstichting dan ook het onderhoud hoort te doen, wat normaal gesproken ook in je huis wordt gedaan.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door Briks »

hai evy,
ja klopt wat je zegt maar hier heeft de woningbouw dus hun eigen regels.
[vorige bewoner is overleden] zoon van.... hoefde dus blijkbaar niets in oude staat terug te zetten en opzichter ondanks mijn klacht wilde het niet doen ook later toen ik onder valse voorwensels naar de WB geroepen ben. [ik moest er naar toe volgens een brief, voor de huurcommissie] bleek dat ik een gesprek had met de directeur van de WB.

"heeft U het naar U zin ?? en meer van zulke onzin vragen. toen ik daar dus op wilde reageren dat ik met een paar vervelende kwestie`s zat werd mij vriendelijk doch duidelijk gezegt dat hij mij daar NIET voor uit genodigd had !!! [ :? U ?? mij uitgenodigd in de brief staat dat ik bij de huurcommissie moet zijn ??]
maar waarom dan wel ?? om te polsen of ik een tevrede huurder was soms ?? nou NEE dus en nog steeds niet.
toen ik thuis kwam heb ik gebeld met HC en die wilde heel graag deze brief ook wel eens lezen want dit was toch helemaal van de zotte !!

als ik vandaag een andere woning zou krijgen ver van dit dorp [wat ze ooooo zo graag stad noemen :roll: ] dan ben ik direct weg.

en hier heeft de WB een andere regel je moet, als je klussen in huis wilt laten uitvoeren door de WB een abonnement hebben op hun klein onderhoudwerkzaamheden. koste XX,XX € p/m dus als er bv een stopkontackt kapot is dan komen hun die maken. anders dus niet.

nog een vreemdere regel die volgens mij zelfs niet wettelijk is.
als je de huur automatisch laat afschrijven moet je eerst borg betalen en als het een jaar lang goed gaat [of je dan rood komt te staan bij je bank dat intresseert ze niet] krijg je je borg terug.
ik doe dat dus niet daar hun per de eerste van de maand incasseren en ik pas rond de 8ste van de maand geld krijg.
met alle gevolgen van dien dat ik altijd debet rente kan betalen bij de bank.

o ja nog even een PSje, dit is maar het topje van de klachten die ik heb over deze woning[en] want ik weet dat toen ik dus bezig was met de commissie dat er heel veel mensen met zulke klachten lopen/zijn maar niemand durf op te treden zelfs niet dus de HC, deze verhuurder heeft een bijna 1 machtsgebied dus iedereen die er tegen optreed heeft de kans dat je geen woning van ze krijgt, of steeds onderaan beland als je een andere woning zoekt. [ of zoals in mijn geval een afbraakpand mag bewonen voor een hoge huurprijs]

wie wil deze verhuurder overnemen van me :wink: { met woning :lol:]

gr yunwiya

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door installateur »

Verzekerd voor rechtsbijstand, zo niet dan vrees ik dat het Goliath tegen David wordt, nou vergeet het dan maar. ff 1 vraagje welke WB praat je over ?

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door Briks »

over patrimonium woningstichting {officeel] :wink: was vroeger patrimonium bouw ver.
maar ja tegenwoordig moet alles woningstichting heten :x

ik denk dat je [ik] het ook niet red met een rechtsbijstand, ze hebben gewoon meer volume achter zich staan. [advokaten bureau]

ik zit hier bv met een enorme overlast van een appelboom van buren die 3/4 overhangt. ondanks dat buren gezegt hebben dat ze zouden snoeien doen ze dat dus niet. deze boom staat er al dik 27 jaar en buren wonen er ook zolang.

mijn buren doen dus niets en heb aan andere instanties om duidelijkheid gevraagt, [heel veel verschillende instantie`s :? ]
nu weet ik dat ik mag snoeien aan mijn kant van de afscheiding, maar kosten zijn dan wel weer voor mij :roll:
omdat ik ook vind dat deze boom te dicht op mijn afscheiding staat nog geen halve meter van mijn schuurmuur.
lijkt het mij dat buur er wat aan moet doen, dus ook mijn verhuurder ??

maar ondanks dat ze wel komen kijken NIETS doen, ook niet zeggen tegen buur dat die weg of gesnoeit moet worden.

[al die tijd heeft buur gezegt dat die van boom ook van hem weg zou mogen, maar zelf iets doen, NEE dus.]

in de lente begint de ellende al met bloesem en andere rommel, daarna de aangevreten/verrotte appels die vallen.

ik heb extra kosten moeten maken om een dak op mijn kattenren te maken, daar de appels op het gaas vallen en er zoveel waren dat het door ging zakken. plus al die troep die in mijn langharige katten in dr vacht komt te zitten en naar binnen meenemen.

ik kan vanaf de april tot tot ver in sept [zoals dit afgelopen jaar] niet meer naar buiten ook mijn andere dieren niet {honden]
het stikt van de groen/blauwe vlieg, fruitvliegjes wespen, en je breekt je nek over de gevallen appels, als je die per ogeluk nog niet op je hoofd hebt gehad.

per week haal ik 1 container uit mijn tuin.

de reaktie van mijn verhuurder is....

"we kunnen er niets aan doen, blijf maar binnen"
en "maak maar geen leuke gezellige achtertuin" :?
geen bbq en zo, want dan zit je "leven" vlees te eten :P .

:shock: :shock: :twisted: :twisted:

wilde [wil nog steeds] graag een vijver hebben, gaat nu niet :cry:

ondank vele pogingen krijg ik dus nog steeds geen poot aan de grond.

wettelijk gezien zitten mijn buren heel erg fout, maar er is niemand die het op wil nemen voor mij. ook andere buren hebben last [geen overlast zoals ik] van al jaren vieze appels in hun tuin.
maar ook bij hun hoef ik niet verder te vragen [ ze wonen hier allemaal al zolang] dat ik er als "nieuwkomer" het maar moet accepteren.
maar als ik dan verder vraag vinden ze het ook wel heel erg lastig. maar goed daar heb ik niets aan.

fijn als je een tuin hebt zou zeggen geniet er met volle teugen van :wink: , ik kijk wel vanaf de bank binnen, naar buiten.
met de openslaande tuindeuren en ramen dicht.

nog ff een PSje.
zelf kan ik het niet, de boom is te hoog [nu ongeveer gelijk met het dak van eengezinswoning]
ook staat de schuur en kattenren er onder. op die daken kan je niet op lopen schuur heeft een puntdak en kattenren heeft een ijzere golfplaten dak.
je kan daar ook geen ladder op zetten, en de ren en schuur zijn 2 mtr breed.
ongeveer 3 mtr van de boom af dus. [als je al een ladder hebt die zo groot is moet je hem dus minstens zo schuin zetten lijkt mij :roll: ]

ik denk dat hier een echte prof bij moet komen om die overhangende takken weg te snoeien. en misschien wel met een kraan omdat ze best wel erg dik zijn.
al zouden er maar 3 grote takken weg zijn zou ik er al veel minder overlast van hebben. :wink:


dit was dan nu een buiten gebeuren maar moest er ook even uit.
ik word er af en toe zo :twisted: :x van.

gr yunwiya


is er nog eregens een klimaap met ketting zaag :lol: , mijn honden zouden het erg waarderen dat ze hun tanden in z`n dikke tak mogen zetten. [goede pakwerk oefening :D :D]

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door installateur »

Beste yunwiya, het beste voor jouw is, bij gebrek aan juridische bijstand de gang naar de "rijdende rechter" (je weet wel, ik dacht die van de NCRV). Je moest eens weten welke rechten je als huurder hebt, en welke verplichtingen de WB heeft. En echt neem het nou van mij aan alléén redt je het niet! En een andere tip, hou je buren wel te vriend, wellicht kunnen ze in een rechtzaak nog van onschatbare waarde voor je zijn! Wat je hier op het forum doet kost veel te veel energie en levert je uiteindelijk niks op, de zaak is hiervoor te gecompliceert. Benader de rijdende rechter en vecht daarmee.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: vreemde regel van mijn verhuurder

Ongelezen bericht door Briks »

hai installateur,
bedankt voor je tip, maar helaas heb ik dat al gedaan [rijdende rechter] maar buren willen niet meewerken.

nog vervelender is dat de zaak al een afgelopen zomer geescaleerd is,
ik werd door buurvrouw bekogeld met appels, en daarna met een blok hout bedreigt. hing over mijn schutting heen.

door buurman werd ik voor alles wat bij mij NIET in mijn woodeboek staat uitgescholden.

ik heb op niets van dit alles gereageerd en ben naar binnen gegaan.

ik hou er namelijk niet van om op z`n manier behandeld te worden.

het is hun boom en zij zijn er verantwoordelijk voor, dat hij geen overlast veroorzaakt bij andere of buren.
in al die jaren dat zij daar nu wonen hadden ze er toch wel iets aan kunnen doen ??.

maar goed als de boom niet weg gaat, doe ik het over een paar jaar wel.
maar dan ook gelijk helemaal weg uit dit gehucht, heel ver uit de buurt :wink:

gr yunwiya

Gesloten