LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrijeverhuur.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ritchieangelo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 19:30

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door ritchieangelo »

hallo allemaal,
ik ben ritchie-angelo, ik heb me ook laten inschrijven, dat was volgens hun {vrijeverhuurders} nodig zodat ze voor mij konden reageren op een appartement. na het aanmaken van een account is er direkt, 12,50 euro van mijn rekening afgeschreven. jullie raden het al... sindsdien heb ik niets meer van hun vernomen wat betreft het appartement dat volgens hun aan mijn criteria voldeed. nu probeer ik me uit te schrijven, ik ga dat doen d.m.v een aangetekende brief. ik hou jullie op de hoogte.

groetjes, ritchie-angelo

IrisChan
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2009 15:05

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door IrisChan »

Nou, ik schrik hier wel een beetje van hoor. Ik ben zelf met spoed op zoek naar een nieuwe woning omdat deze woning tijdelijk is. Een vriend van mij had binnen twee maanden een woning voor hem en zijn vriendin gevonden via vrijeverhuur en ik was dus wel geinteresseerd, maar vroeg me af of ik wel enigzins kans maakte en ging daarop even googlen, en dan kom ik hier terecht.

Ik weet via die vriend van mij dus dat het bedrijf daadwerkelijk wel dingen doet en hij heeft ontzettend snel een woning gevonden en raadde het me aan me in te schrijven op de site, maar dan lees ik al dat negatieve hier. Ik denk dat men zich vooral wel moet bedenken dat het op deze site vooral gaat om de verhuurder. Deze kiest een mogelijke huurder uit. Ik neem aan dat je hier wel een beetje geluk mee moet hebben en een beetje een aantrekkelijk profiel moet hebben. Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen nooit meer iets horen, gewoon omdat het een verhuurder niet zo erg aanspreekt of het hem niet opvalt.

Hou hier wel rekening mee, het staat ook op de site zelf heel goed vermeld. Het bedrijf steekt net iets anders in elkaar dan andere bemiddelingsbureaus, de verhuurder kiest JOU. En ja ik ben er van overtuigd dat de vorige reactie niet het zelfde ip adres heeft, aangezien er toch echt mensen zijn die via deze site een woning hebben gekregen.

bassie745
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 19:30

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door bassie745 »

Er zullen ook echt wel mensen zijn die wel wat gevonden hebben via de site, maar toch adviseer ik je om de site over te slaan in je zoektocht naar een huurwoning. Hun manier van geld verdienen klopt niet, niveau van service is ondermaats, en de kans dat je daar daadwerkelijk vind ik stukken kleiner dan via een normale, erkende bemiddelaar.

Sander1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2010 18:04

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Sander1974 »

Mag ik dan als zeer praktisch ingestelde woningzoeker in Amsterdam eeeeven reageren op de laatste post? Een erkende bemiddelaar, zeg je.. maar zou iemand mij hier, puur om mij ter dienst te zijn, eens een rijtje erkende bemiddelaars (in Amsterdam) willen geven?

Het is me niet duidelijk hoe het zit met Vrijeverhuur.nl, noch met huurwoning.com etc etc. Belangrijker is dat er in deze hele discussie niet één (werkend) alternatief wordt genoemd.

Ik ben de hoofdhuurder van een woning (sociale woningbouw) in Amsterdam, met een wachttijd van 11 jaar. Dat is heel mooi, zou je zeggen. Niet dus. 1) Ik woon tussen debielen, junks en tokkies en kom van de geluidsoverlast om werkelijk. 2) ik vind zelfs met mijn 11 jaar géén woning. gemeente doet niets, woningbouw al evenmin. DUS ik ben afhankelijk (mede) van allerlei andere kanalen.

Wie heeft er nu een goede tip, een erkende bemiddelaar, zoals je het noemt?


Hartelijke groet,
Sander Blauw

eenxgebeten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2011 10:08

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door eenxgebeten »

Ik wil even reageren op vrije verhuur.nl, ik heb me sinds aug. 2010 in geschreven met een actief account waarvoor iedere maand €12.50,- wordt afgeschreven tot op de dag van vandaag bij uitschrijven heb ik verder niets vernomen van vrije verhuur.nl als alleen het bericht dat ik uitgeschreven ben.

S. Nami
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2011 20:49

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door S. Nami »

[niet-onderbouwd bericht verwijderd door de Moderator]

Vrijeverhuur.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2011 09:38

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Vrijeverhuur.nl »

Geachte dames en heren,

Bovenstaande post van, de bij ons niet bekende heer of mevrouw Nami (die schrijft uit hoofde van 'de gedupeerden'), dwingt ons wederom te reageren op dit forum.

Het internet kan op velerlei gebieden een positieve bijdrage leveren aan onze samenleving. Het heeft overduidelijk ook negatieve kanten. Het kan, mensen die denken anoniem te zijn, een platform geven om organisaties als die van ons 'vogelvrij' te verklaren door het schrijven van negatieve artikelen. Het kan zelfs zo ver gaan dat mensen denken anderen te moeten oproepen, aangifte te doen van 'internetoplichting', zonder enige motivatie van onderliggende reden. Wij zullen ons dan ook beramen op juridische stappen tegen dit soort uitlatingen.

Het is ons ook duidelijk dat de vraag en het aanbod in de woning verhuurmarkt geheel niet in evenwicht is. Juist daarom hebben wij onze website in het leven geroepen. Er blijven echter altijd woningzoekenden die denken bv. een 3 kamer appartement te kunnen huren voor 400 euro in Amsterdam in de vrije verhuurmarkt. Dit zijn dan ook vaak de mensen die zich op het internet erg negatief uitlaten over woningbemiddelaars en zich niet realiseren dat hun zoekopdracht totaal irreëel is en in het geheel niet aansluit bij het aanbod markt.

Voor dit type woningzoekenden hebben wij vanaf het begin al de 'niet goed, geld terug' garantie in het leven geroepen (zie algemene voorwaarden op onze website artikel 5.4). Er vanuit gaande dat dit een oplossing zou bieden, voor diegenen die gebruik willen maken van onze diensten, maar waarvan achteraf blijkt dat hun zoekopdracht niet aansluit met het aanbod in de markt.
Zij kunnen dan namelijk gewoon de kosten van de eerste (proef)maand terug claimen.

Ook dit is duidelijk voor de meest gefrustreerden nog geen afdoende oplossing, blijkt uit bovenstaande posten.

Om deze discussie nu voor eens en voor altijd te kunnen beëindigen, zijn wij verheugd te kunnen melden dat Vara "Kassa" een onafhankelijk onderzoek heeft gedaan naar de kwaliteit van internet woningbemiddelaars.

Hieruit blijkt dat onze dienst als ENIGE het onderzoeksteam van Kassa voorzag van veelvuldig woningaanbod, de contactgegevens van de verhuurders EN ze ook via onze dienst een woning konden bezichtigen.

Nu vraag ik u: "Wat voor een bewijs heeft u nog meer nodig, om deze negatieve stemmingmakerij te kunnen beëindigen?"

De uitzending kunt u bekijken via:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/a ... 0/speel/1/

Het onderzoek over de verschillende sites begint op 23:54 minuten en het item over onze website begint om 25:19

Voor alle duidelijkheid; u kunt ons voor vragen, eventuele klachten of relvante opmerkingen te allen tijde bereiken via het email adres [email protected] of via het contactformulier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Service Team
Vrije Verhuur
Laatst gewijzigd door Vrijeverhuur.nl op 20 jul 2011 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dame41
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 mar 2011 13:13

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door dame41 »

Toch opvallend dat vrije huur pas nu reageert op een schrijven in maart.
Daarbij wil ik opmerken dat het denk ik logisch is dat u de naam niet kunt vinden want dit is een forum naam.

alex.edel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2012 15:08

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door alex.edel »

Hi,

Ik heb net een hele positieve ervaring met vrijverhuur.nl gehad!

Ik heb mij twee weken geleden ingeschreven (omdat ik gehoord heb dat een site die door oplichters gebruikt wordt maar max. 1 jaar online kan staan dus ik nam aan dat het geen oplichterij was) en was wel een beetje bang dat het nep zou zijn maar omdat het inschrijfgeld wel meevalt dacht ik ik doe het gewoon voor een maand. Twee dagen na mijn inschrijving hadden ze op een aantal huizen voor mij gereageerd en een dag erna kwam ik via hen in contact met de verhuurder van het appartement dat ik nu ga huren. Een dag na dit eerste contact met de verhuurder kon ik langskomen voor een bezichtiging en twee dagen later hoorde ik dat we het huis konden huren!!

Prima ervaring dus en ik ben erg tevreden! 5 dagen na mijn inschrijving had ik een huis! :) Het is wel een beetje geluk hebben maar er zitten aardige woningen tussen en voor een betaalbare prijs!

Proberen dus!

Succes!

Blackbird
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2003 16:43

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Blackbird »

Ik wil mij ook inschrijven, maar kan vrijeverhuur aantonen hoeveel mensen die zich hebben ingeschreven niet alleen Amsterdam of Rotterdam maar Drente / Fryslán dat mogelijk niet moeilijk is aantonen wie bewoning heeft gekregen antikraak of iets anders?
En niet alleen studenten maar echte mensen die puur een woning zoeken om te wonen!!

Want er staat verder niks te lezen over garantie niet goed geld terug!
En aantoonbaar in hoeveelheid door een betrouwbaar intermediair zoals notarissen!

Waarvan Akte!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ook al reageert vrijeverhuur.nl voor je, dan zal dat waarschijnlijk via een standaardmailtje gaan, waarschijnlijk via een automatisch systeem dat gebaseerd op de ingegeven criteria de mailtjes genereert. Bij respons van de verhuurder wordt de kandidaat op de hoogte gesteld.

Los van het feit dat je je moet afvragen waar die advertenties vandaan komen. Tenzij de verhuurders direct contact met vrijeverhuur.nl hebben, betekent dit vrijeverhuur.nl ze van het net haalt, en dat reacties van vrijeverhuur.nl dus concurreren met al die andere woningzoekers. Dan kan het best zijn dat je, met name als je criteria nauw zijn, weinig respons krijgt.

Bovenstaande betaal je dus die 9.95 voor.

Het is doodsimpel. Je betaalt EUR 9.95 en dat is weinig geld. Daarvoor moet je ook niet te veel verwachten.

marcel Treebus
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2013 12:21

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door marcel Treebus »

Hallo allemaal,

Helaas heb ik de zelfde ervaring met Huisvoormij.nl moeten ondergaan.
Nadat ik mezelf had ingeschreven kon ik op de web-site naar binnen.

Tot mijn grote vebazing stonden er alleen woningen op die maanden geleden te verhuur werden aangeboden en bovendien al verhuurt waren. Dus daar heb je niet zo veel aan!..

Een beetje oude advertenties knippen en op je site plakken kan iedereen!...

Ook veel onduidelijkheid over de kosten bij inschrijving..
Vervolgens werd er om de vijf dagen € 9,94 van mijn rekening afgeschreven.
Na een vijftal afschrijvingen heb ik via de bank de incasso stop gezet...

Nu blijkt dat ik nog € 9,94 moet betalen en drijgt men al heel snel met een incassobureau.

Kortom voor iedereen die op zoek is naar een huurwoning,
Kijk goed uit voordat je je ergens inschrijft. Er zijn nogal wat malafide web-sites...

mvg,
Marcel

edvanwaart
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2014 09:51

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door edvanwaart »

Ik heb mij vorige week ook via de site van vrijehuren ingeschreven omdat dit volgens de site gratis zou zijn. Vervolgens blijkt dat ik €12.50 moet betalen en het is dat ik niet goed heb gekeken en op akkoord heb gedrukt maar het is in ieder geval misleidend.

Ik heb tot op heden 1 reactie van hun gehad dat zei mijn gegevens naar een verhuurder hebben gestuurd en dat deze contact met mij zou opnemen. Dit is een erg makkelijke manier van geld verdienen :lol: :lol:

Ik heb hun een mail gestuurd dat ik het allemaal erg vreemd vind en dat ik niet langer ingeschreven wil staan bij hun en dat ik mijn geld terug wil omdat ik het erg misleidend vind. Ik kreeg wel gelijk een mail terug dat ik uitgeschreven ben maar mijn geld heb ik nog niet terug.

Mijn advies voor iedereen, geen zaken doen met dit bedrijf

edvanwaart
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2014 09:51

Re: vrijeverhuur.nl

Ongelezen bericht door edvanwaart »

Hier ben ik weer,na wat mailverkeer met vrijhuren hem ik de toezegging dat ik mijn inschrijfgeld terug krijg :D Ik moet wel zeggen en dit zeg ik nou niet alleen omdat ik mijn geld terug krijg dat ze kordaat hebben gereageerd en mijn klacht serieus hebben opgepakt. Heb hun het advies gegeven om duidelijker te zijn op hun site. Account aanmaken is gratis,op het moment dat het account actief word dan ga je betalen. Is misschien handig om dit erbij te vermelden.

Gesloten