LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar is mijn recht.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
corrie s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2005 19:21

Waar is mijn recht.

Ongelezen bericht door corrie s »

Ik heb dit verhaal al eerder geplaatst maar dan onder de topic KEUKENS,
mooi stom of niet dan.

Maar waar het om gaat is het volgende, is een mondelinge afspraak rechtsgeldig.
Wij willen graag een eigen bedrijf beginnen. En een kantoor in ons dorp gaat binnenkort verhuizen naar een ander pand. Nu hebben wij gevraagd os wij het pand konden huren als zij er uit gaan, het pand is hun eigendom. Het is ons toegezegd dat we het konden huren.
Nu zijn wij zover dat we kunnen gaan beginnen zodra hun zijn verhuisd dus wij nemen weer contact op......nu blijkt dat ze met een ander persoon om de tafel zijn gaan zitten voor de verhuur, en vandaar mijn vraag ; waar is ons recht???
Heeft iemand hier ervaring mee? laat het dan AUB weten, we hebben maandag weer een afspraak met hun want in mijn ogen kan dit niet zo.

groetjes Corrie s.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Waar is mijn recht.

Ongelezen bericht door berendjan »

De vraag is of alleen de toezegging is gedaan dat jullie het pand zodra het leegkwam kunnen huren of zijn er al definitieve afspraken gemaakt over huur etc. Als het eerste het geval is dan heeft de verhuurder alle recht om ook met andere kandidaten te praten. Uiteindelijk zal hij een zo hoog mogelijke huurprijs willen vangen. Als er al definitieve afspraken zijn gemaakt kun je daar een beroep op doen. Gaat de eigenaar/verhuurder daar niet op in zul je dat moeten afdwingen via een gerechtelijke procedure. En dat betekent dat de bewijslast dat er definitieve mondelinge afspraken zijn gemaakt op jou als eiser rust. Dan is maar de vraag of je getuigen hebt van die afspraken. Geen getuigen die van horen zeggen de informatie hebben doch erbij geweest zijn toen die afspraken gemaakt zijn. En dan bij voorkeur buitenstaanders, geen partner of direct betrokkenen zoals familieleden.

corrie s
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 mar 2005 19:21

Re: Waar is mijn recht.

Ongelezen bericht door corrie s »

ja Berendjan ik denk dus dat je gelijk hebt, we hebben inderdaad geen getuigen als alleen wij zelf. Welliswaar op verschillende tijden maar toch....
Het feit is wel dat we al een bedrijf hebben en dat het pand waar het om gaat van onze boekhouder is, dus ik denk dat hij er toch ook wel belang bij heeft dat het in goede banen geleid gaat worden anders haalt hij een heleboel negatieve publiciteit naar binnen. En dat in een klein dorp...je weet hoe dat gaat aan het begin van de straat ben je van de fiets gevallen en aan het einde van de straat ben je dood, zowordt er geroddelt.
Maar toch bedankt voor je reactie.

Gesloten