LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wachtijden belachelijk voor huurhuis
wachtijden belachelijk voor huurhuis
hallo
ik wilde even zeggen dat ik de wachtijden voor een huurhuis hier in de omgeving te belachelijk vind voor woorden.
hier in ons dorp doesburg en alles eromheen is er een wachtijd van 5 tot 7 jaar minimaal.
daar sta je dan te kijken.
gr pondiki
ik wilde even zeggen dat ik de wachtijden voor een huurhuis hier in de omgeving te belachelijk vind voor woorden.
hier in ons dorp doesburg en alles eromheen is er een wachtijd van 5 tot 7 jaar minimaal.
daar sta je dan te kijken.
gr pondiki
Re: wachtijden belachelijk voor huurhuis
Hallo,
Probeer aan een urgentie verklaring te komen. Dat zit je no time in een andere woning.
Probeer aan een urgentie verklaring te komen. Dat zit je no time in een andere woning.
Als je het hier in Nederland netjes doet duurt het inderdaad 8 jaar (Den Haag).
Erger me rot aan alle vriendjespolitiek die zich zelfs uitstrekt naar de koopwoningen markt. Ambtenaren kopen met voorrang 2 huizen, terwijl jij aan 40 eisen moet voldoen om in aanmerking te komen voor 1 koophuis, zodat je deze niet krijgt. 1 jaar later kan je vervolgens het door de ambtenaar extra gekochte huis kopen die een waardestijging van tig heeft ondergaan. Waar? Westland.
Erger me rot aan alle vriendjespolitiek die zich zelfs uitstrekt naar de koopwoningen markt. Ambtenaren kopen met voorrang 2 huizen, terwijl jij aan 40 eisen moet voldoen om in aanmerking te komen voor 1 koophuis, zodat je deze niet krijgt. 1 jaar later kan je vervolgens het door de ambtenaar extra gekochte huis kopen die een waardestijging van tig heeft ondergaan. Waar? Westland.
De enige tip die ik kan geven, blijf gewoon reageren op woningen. En misschien heb je een keer geluk. Ik stond 3,5 jaar ingeschreven (in Utrecht, staat ook bekend om lange wachttijden) samen met mijn vriend en we hebben nu wel een flatje omdat er 7 (!) mensen voor ons niet reageerden op de oproep om te komen kijken naar de woning, die snel verhuurd moest worden.
Voor degenen die iets meer te besteden hebben:
www.dynamisabc.nl
Woningen in de meeste grote steden voor net ff boven de huurgrens
www.dynamisabc.nl
Woningen in de meeste grote steden voor net ff boven de huurgrens
hELLO
Mijn vriend en ik staan ook te wachten, hij staat nu 1.5 jaar ingeschreven.
Door problemen thuis, heeft hij de woningbouw gebeld. daar lachten ze m zowat uit, minimale wachttijd 5 jaar.
Wij dus op naar de particuliere sector, belachelijk duur gewoon,
De situatie versclechterde, we kregen een urgentie verklaring van de dokter,maar de woningbouwverening geeft geen gehoor, voor onze reden, geven zij geen urgentie verklaring. als je in een benauwde sitiutie zit, die niet jouw fout is, dan krijg je er pas eentje....
En we hadden nooit gereageerd op woningen, dus wij zochten toch nix.. dus je krijgt ook nog es tegenstrijdige berichten..eerst lachen ze je uit, maar je moet we blijkbaar reageren op woningen waar je toch geen kans op hebt..
We zijn jong, dus we konden een kamer krijgen..
nou echt niet he.. ik wil mijn eigen badkamer en wc. en nix delen. Ik ben toch geen student meer, wij willen gaan samenwonen !!!
Nu dus zijn we maar weer op de particuliere markt aan het kijken, om toch snel een huisje te krijgen..
dus die urgentie verklaring.. daar heb je nix aan!!!!
Mijn vriend en ik staan ook te wachten, hij staat nu 1.5 jaar ingeschreven.
Door problemen thuis, heeft hij de woningbouw gebeld. daar lachten ze m zowat uit, minimale wachttijd 5 jaar.
Wij dus op naar de particuliere sector, belachelijk duur gewoon,
De situatie versclechterde, we kregen een urgentie verklaring van de dokter,maar de woningbouwverening geeft geen gehoor, voor onze reden, geven zij geen urgentie verklaring. als je in een benauwde sitiutie zit, die niet jouw fout is, dan krijg je er pas eentje....
En we hadden nooit gereageerd op woningen, dus wij zochten toch nix.. dus je krijgt ook nog es tegenstrijdige berichten..eerst lachen ze je uit, maar je moet we blijkbaar reageren op woningen waar je toch geen kans op hebt..
We zijn jong, dus we konden een kamer krijgen..
nou echt niet he.. ik wil mijn eigen badkamer en wc. en nix delen. Ik ben toch geen student meer, wij willen gaan samenwonen !!!
Nu dus zijn we maar weer op de particuliere markt aan het kijken, om toch snel een huisje te krijgen..
dus die urgentie verklaring.. daar heb je nix aan!!!!
. Wil je daar een hok huren dan kan dat inderdaad. Je moet alleen wel aan een paar absurde eisen voldoen, die volgens mijn naar discriminatie ruiken. Voorbeeld: Huurwoning Euro 700 per maand. Ben je getrouwd dan moet je samen Bruto 4*700= 2800 per maand SAMEN in totaal verdienen. Ben je niet getrouwd, maar ga je met samenwonen dan is de rekensom: 5*700= Euro 3500 Bruto, Maar das niet het enige: het inkomen van je partner telt maar voor 1/3 e mee, dus je moet alleen redelijk wat verdienen wil je daar dat Hok kunnen huren. Zoals gezegd : slechte tip.
Waar slaat dat op? DynamisABC staat echt totaal los van Frisia. Frisia is een onderdeel van de DSB Groep.Die tip van Karin is WAARDELOOS. Dat zijn die e*k*e*s van Frisia.
Daarnaast stellen verhuurders in de particuliere sector altijd vrij hoge eisen, omdat ze niet aan allerlei regels hoeven te voldoen voor wat betreft het stellen van inkomenseisen, zoals in de sociale huursector. Het heeft dus niets met discriminatie te maken, maar meer met het feit dat het veel commerciëler gericht is. Een commercieel bedrijf loopt nu eenmaal niet graag risico, vandaar de hoge eisen.[/quote]
"Een commercieel bedrijf loopt nu eenmaal niet graag risico, vandaar de hoge eisen." Ja hoor we zijn weer in Nederland. In een vrije markteconomie bestaat een direct verband tussen het risico dat je loopt en het rendement dat je daarmee maakt. Dus wil je als ondernemer geen risico lopen dan wil je dat alles voorgekouwd wordt...dat is dus een planeconomie. Lang leve de USSR zou ik zeggen, in zo'n systeem horen dergelijke regels. NIET in een vrije markteconomie, want daarin bepaald geld wat er gebeurt, en zo hoort het, want op lange termijn blijkt dat namelijk het enige systeem dat zichzelf reinigd van zwakke broeders.
Dat ABC Dynamis etc losstaat van Frisia daar geloof ik geen bal van. Hebben dezelfde huisstijl en logo-opbouw. Weet wel dat Frisia stiekum Aegon is.
Dynamis ABC en Frisia zijn wel degelijk partners:
zie http://www.frisia.nl/templates/dispatch ... age_id=362
"Dynamis vastgoedconsultants en makelaars
Frisia Makelaars maakt deel uit van een samenwerkingsverband van veertien zelfstandige regionale makelaarskantoren: Dynamis, Vastgoedconsultants en Makelaars. Dynamis richt zich op de landelijke zakelijke markt van vastgoeddiensten met als strategie: "landelijke dekking, regionale diepgang en uniforme werkwijze"."
Let op de woorden PARTNERS en SAMENWERKINGSVERBAND.
zie http://www.frisia.nl/templates/dispatch ... age_id=362
"Dynamis vastgoedconsultants en makelaars
Frisia Makelaars maakt deel uit van een samenwerkingsverband van veertien zelfstandige regionale makelaarskantoren: Dynamis, Vastgoedconsultants en Makelaars. Dynamis richt zich op de landelijke zakelijke markt van vastgoeddiensten met als strategie: "landelijke dekking, regionale diepgang en uniforme werkwijze"."
Let op de woorden PARTNERS en SAMENWERKINGSVERBAND.
"De heer ***** is algemeen directeur van Frisia Makelaars in Den Haag en lid van de Raad van Bestuur van Dynamis een samenwerkingsverband van makelaarskantoren. Hij vervult verder uiteenlopende bestuursfuncties, onder andere bij ABC Vastgoedmanagement, en heeft diverse commissariaten in de vastgoedwereld. De heer **** was voorheen bestuursvoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM)."
Ha, het verhaal wordt steeds gekker. Wat heeft Aegon nu weer met Frisia te maken?Weet wel dat Frisia stiekum Aegon is.
Ja, die Dirk zou wel willen dat behalve Frisia hij ook eigenaar was van Aegon.
Woon inmiddels ruim 5,5 jaar in Tilburg op kamers. Wil graag samen gaan wonen met mijn vriendin, maar staan pas sinds juni 2003 (domdom, maar niks aan te doen) ingeschreven. Beide zijn bezig om de studie af te ronden. Gereageerd op 2 appartementen, geeindigd op plaats 52 en 84 .Via particulier gekeken (Woon-Express, RotsVast), maar die prijzen liggen ruim boven de subsidiegrens, en de ruimtes zijn erg klein (zodat men meerdere appartementen van één woning kan maken). 550 euro voor 16m2 is geen uitzondering. Echt te schandalig voor woorden!
Tilburg bouwt vrolijk verder met dure koopappartementen, waarvan velen maanden leeg staan omdat niemand ze kan betalen. De sociale (goedkopere) huurwoningen worden gesloopt, en ruime dure luxe koopappartementen komen ervoor terug. En ondertussen jammeren dat "de kennis wegstroomt" en de afgestudeerden moeten blijven.
Als we hier moeten wachten op een betaalbare huurwoning moeten we zeker 3 tot 4 jaar inschrijftijd hebben, misschien hebben we elders meer succes... Applaus voor minister Dekker voor haar prachtige beleid, onderneem eens een actie waar de mensen wat aan hebben, i.p.v. de ellende in de hand te werken!
Tilburg bouwt vrolijk verder met dure koopappartementen, waarvan velen maanden leeg staan omdat niemand ze kan betalen. De sociale (goedkopere) huurwoningen worden gesloopt, en ruime dure luxe koopappartementen komen ervoor terug. En ondertussen jammeren dat "de kennis wegstroomt" en de afgestudeerden moeten blijven.
Als we hier moeten wachten op een betaalbare huurwoning moeten we zeker 3 tot 4 jaar inschrijftijd hebben, misschien hebben we elders meer succes... Applaus voor minister Dekker voor haar prachtige beleid, onderneem eens een actie waar de mensen wat aan hebben, i.p.v. de ellende in de hand te werken!
Wachttijden zijn idd belachelijk, maar je moet vooral geluk hebben.
Ik stond 3 jaar ingeschreven in Leiden, heb uiteindelijk een huis gekregen omdat 21!!! mensen voor mij het huis niet wilde hebben.
Ik stond 3 jaar ingeschreven in Leiden, heb uiteindelijk een huis gekregen omdat 21!!! mensen voor mij het huis niet wilde hebben.
Haha, nee dat niet, alleen wel midden in het centrum zonder balkon of tuin. Maar voor een werkende twintiger is dit een ideale locatie!
de woningstichting hier bij ons heeft geen boodschap aan een urgentie verklaring.
omdat 80% al met zo'n verklaring op de proppen kwam.
omdat 80% al met zo'n verklaring op de proppen kwam.
Dus kom je zonder zo'n verklaring eerder in aanmerking omdat je bij de minderheid behoort.
Tip: Verhuis naar het Oosten! U bent van harte welkom!
Mijn vriend en ik staan nu bijna 2,5 jaar ingeschreven en we kunnen veel van de flatjes krijgen. Gemiddelde huurprijs voor een 4 kamer flat: 310 Euro per maand (met CV). Als we nog een jaartje konden wachten met trouwen hadden we een eengezinswoning kunnen krijgen in een redelijk buurt voor het geweldige bedrag van ongeveer 350 Euro.
Zoals ik al zei: Welkom in Twente!
Mijn vriend en ik staan nu bijna 2,5 jaar ingeschreven en we kunnen veel van de flatjes krijgen. Gemiddelde huurprijs voor een 4 kamer flat: 310 Euro per maand (met CV). Als we nog een jaartje konden wachten met trouwen hadden we een eengezinswoning kunnen krijgen in een redelijk buurt voor het geweldige bedrag van ongeveer 350 Euro.
Zoals ik al zei: Welkom in Twente!