@16again: ook ik heb gekeken bij de huurcommissie en zelfs iets verder als alleen de zoekterm. Bij de zoektermen, en termen die er op lijken ook niets gevonden. Simpelweg, en dat bedoelde Schurkjens ook, dat de huurcommissie hier niet over gaat. Die gaan over woninggebreken, niet over gebreken bij (of door) bewoners.
De Woonbond geeft betere oplossingsrichtingen, maar die zal ik hier niet herhalen, zie hierboven.
@Level111. Goed dat er een gesprek komt. Weet: "Rond de tafel worden de ergste oorlogen beëindigd". Maar laat als gedupeerde wel weten dat u kennis heeft van verdergaande maatregelen zoals klachtencommissie en/of kantongetecht, zoals genoemd in mijn eerdere reactie. Als de overige partijen daar weet van krijgen zullen ze een stuk serieuzer omgaan met uw klachten en grieven, willen ze zo'n klachtencommissie of kantonrechter niet in hun nek krijgen. Schroom dus niet om hen op een nette doch duidelijke manier hiermee te confronteren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat te doen bij nachtelijke overlast?
-
Re: Wat te doen bij nachtelijke overlast?
Om welke stad gaat het?
Hier in Amsterdam heb je een speciaal nummer van Meldpunt Zorg en Overlast.
Hier in Amsterdam heb je een speciaal nummer van Meldpunt Zorg en Overlast.
-
Ik wens je oprecht sterkte en succes. Probeer zo veel mogelijk buurtbewoners mee te krijgen. Maar helaas zijn er ook veel buren die het wel best vinden dat jij de kastanjes uit het vuur haalt. Mij heeft de lokale fractie van de SP erg goed geholpen. Dat was mijn beste zet. Zij stelden vragen in de gemeenteraad en toen was bemoeizorg (=duur) voor de overlastplegers ineens wel mogelijk. Klachtencommissie woningbouw is een schertsvertoning.
Dat hangt er maar net vanaf hoe de klachtencommissie is samengesteld. Dat zal bij elke woningcorporatie verschillend zijn.Bob Schurkjens schreef:Klachtencommissie woningbouw is een schertsvertoning.
Wat ik TS nog adviseer, is om ook de verhuurder te blijven informeren over elke ondervonden overlast en wanneer daar geen reactie op ontvangen wordt, te blijven bellen en blijven vragen wat er met de melding is gedaan en wat de verhuurder denkt te gaan doen om de overlast te stoppen. En dat ook de buren te laten doen! Noteer alle contactmomenten en wanneer telefonisch toezeggingen worden gedaan, vraag om een schriftelijke bevestiging of stuur zelf een mail, waarin je gemaakte afspraken bevestigd. En bewaar alles goed!
Mocht concrete maatregelen uitblijven en je besluit het juridische pad te bewandelen, dan zal de rechter zeker ook de inspanningen van de verhuurder beoordelen om de overlast te stoppen. Uiteindelijk is deze ook verantwoordelijk voor jouw woongenot en als naar oordeel van de rechter de verhuurder te weinig heeft gedaan of afspraken niet nakomt, dan zit er misschien nog een vergoeding in voor gederfd woongenot. Dat weet ik uit ervaring.
Ik begrijp dat je de relatie met de verhuurder goed wilt houden maar deze heeft ook een verantwoordelijkheid naar jou.
-
Spreek je uitvaring? Ik wel namelijk. Wat er in mijn geval is gebeurd is dat zowel ik als de buren aan de andere kant van de overlastpleger moesten verhuizen. Werkelijk alle mogelijke wegen bewandeld inclusief advocaat. In dit soort topics zie ik altijd de meest onzinnige adviezen voorbij komen. Die zijn altijd goedbedoeld maar rusten nooit op ervaring. Vaste prik is daarbij altijd "stap naar de huurcommissie". Die daar niet over gaat.