LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werk- en privė-ingang
-
Werk- en privė-ingang
Ik woon in een oud herenhuis wat opgesplits is in 4 zelfstandige appartementen.
Wij gebruiken allemaal de zelfde hoofdingang behalve diegene op de begane grond, die heeft een eigen ingang.
Sinds kort is diegene wat op de beganegrond woond een yoga studio begonnen en gebruikt hiervoor de hoofdingangdie ook gebruijt gaat worden als wachtruimte en dus ook gebruikt word door de andere 3 appartementen.
Mag je een privė ingang ook gebruiken als werkingang? Ook als het niet je eigen ingang is?
Wij gebruiken allemaal de zelfde hoofdingang behalve diegene op de begane grond, die heeft een eigen ingang.
Sinds kort is diegene wat op de beganegrond woond een yoga studio begonnen en gebruikt hiervoor de hoofdingangdie ook gebruijt gaat worden als wachtruimte en dus ook gebruikt word door de andere 3 appartementen.
Mag je een privė ingang ook gebruiken als werkingang? Ook als het niet je eigen ingang is?
-
Re: Werk- en privė-ingang
Eerst maar wat vraagjes. Heb je het appartement gehuurd, of is het een koopappartement?
Indien gekocht: wat zeggen de splitsingsakte en andere stukken hierover?
Indien gehuurd: wie is de eigenaar, en wat zegt de huurovereenkomst?
Indien gekocht: wat zeggen de splitsingsakte en andere stukken hierover?
Indien gehuurd: wie is de eigenaar, en wat zegt de huurovereenkomst?
-
Het is gehuurd. De huurovereenkomst zegt dat het een gedeelde ingang/hal is.
De eigenaar is de huurbaas. Hij heeft er geen problemen mee.
De eigenaar is de huurbaas. Hij heeft er geen problemen mee.
dan zal je op papier moeten zetten waarom jij( en hopelijk je medebewoners) dit niet willen! Ik kan idd wel 10 redenen bedenken dat ik geen vreemden zomaar toegang wil geven tot mijn hal...
-
Maar het mag in principe wel volgens de wet?
Mijn medebewoners zijn er ook niet blij mee aangezien onze fietsen ook in de hal staan en er dus de hele dag "vreemde" mensen in en uit lopen. Toch geen prettig idee
Mijn medebewoners zijn er ook niet blij mee aangezien onze fietsen ook in de hal staan en er dus de hele dag "vreemde" mensen in en uit lopen. Toch geen prettig idee
Bij een appartementsgebouw komen toch altijd "vreemden" in de gemeenschappelijke ruimtes? Of dat nu klanten zijn van een bedrijf of visite voor bewoners maakt niet zo uit lijkt me.Frantic2 schreef:dan zal je op papier moeten zetten waarom jij( en hopelijk je medebewoners) dit niet willen! Ik kan idd wel 10 redenen bedenken dat ik geen vreemden zomaar toegang wil geven tot mijn hal...
-
Er komen natuurlijk altijd "vreemde" mensen in de hal maar deze komen dan op bezoek en het gaat dan maar over een paar mensen per dag.
In dit geval gaat het over meerdere grote groepen die de hal gebruiken als wachtruimte voor de yoga les 5 dagen per week.
Of je zegt je buurman met bezoek gedag of er staan ineens 15 personen in je hal te wachten terwijl jij het vuilnis buiten wil zetten bijv.
In dit geval gaat het over meerdere grote groepen die de hal gebruiken als wachtruimte voor de yoga les 5 dagen per week.
Of je zegt je buurman met bezoek gedag of er staan ineens 15 personen in je hal te wachten terwijl jij het vuilnis buiten wil zetten bijv.
-
Dan is toch mijn volgende vraag: is de benedenbewoner ook een huurder, of is het de eigenaar?
Wat zegt jouw huurcontract exact over het gemeenschappelijk gebruik van de gang?
Heeft de huurder van de gemeente toestemming om bedrijfsactiviteiten in het appartement te voeren? Wat is de bestemming van het gebouw?
Wat zegt jouw huurcontract exact over het gemeenschappelijk gebruik van de gang?
Heeft de huurder van de gemeente toestemming om bedrijfsactiviteiten in het appartement te voeren? Wat is de bestemming van het gebouw?
-
Overigens maakt het volgens mij wel verschil of een gang gebruikt wordt als gang of dat het gebruikt gaat worden als bedrijfsruimte, wat een wachtkamer per slot van rekening is.
-
witte angora schreef:Dan is toch mijn volgende vraag: is de benedenbewoner ook een huurder, of is het de eigenaar?
In het hurcontract zegt verder niet veel over de gang, wel betalen wij schoonmaakkosten voor het schoonhouden van de hal/trappenhuis.
De huurder heeft toestemming om een bedrijf te runnen vanaf daar. Hiervoor zat er namelijk ook al een bedrijf alleen gebruikte ze gelukkig wel de andere ingang voor de klanten binnen te laten.
Diegene op de begane grond is een huurder.
Het is particulier verhuur dus niet via een woningbouw.
-
Dan zul je je er, denk ik, op moeten beroepen dat de gang niet bedoeld is als bedrijfsruimte c.q wachtkamer. Als de vorige huurder de andere ingang kon gebruiken voor de bedrijfsruimte, dan kan de huidige huurder dat ook prima doen, ja toch?
Hoe komen al die mensen binnen trouwens? Is het geen afgesloten deur, waar mensen alleen binnen kunnen komen na aan te bellen?
Hoe komen al die mensen binnen trouwens? Is het geen afgesloten deur, waar mensen alleen binnen kunnen komen na aan te bellen?
-
Ze hebben het een en ander verbouwd. Het was eerst alleen een werk ruimte. Nu hebben ze de etage gesplits in woon en werk ruimte en het zo ingedeeld dat het werk gedeelte aan de kant van "onze" voordeur zit.
Klopt, het is een afgesloten deur. Je komt er alleen binnen met sleutel of via de buzzer die elk app. Heeft behalve de begane grond...
Dus waars staat de deur vaak gewoon open...
Klopt, het is een afgesloten deur. Je komt er alleen binnen met sleutel of via de buzzer die elk app. Heeft behalve de begane grond...
Dus waars staat de deur vaak gewoon open...
Ik zou me een niveau hoger eens afvragen of er vanuit het bestemmingsplan/de gemeente wel bedrijvigheid mag plaatsvinden? Een verhuurder/eigenaar kan het wel goed vinden, maar de gemeente heeft hier mogelijk ook nog wat van te vinden. Als dat allemaal ok is, zou ik het zoals al geopperd gooien op het gebruik van de hal als wachtruimte.
Ik denk dat dat te kort door de bocht is op basis van de informatie die we hebben. Als die andere ingang een ingang richting bijvoorbeeld een magazijn is, is dat niet echt iets waar je klanten voor een yogacentrum ontvangt. En misschien heeft de gang wel een bedrijfsbestemming. Kunnen we hiervandaan ook niet zeggen.witte angora schreef:Dan zul je je er, denk ik, op moeten beroepen dat de gang niet bedoeld is als bedrijfsruimte c.q wachtkamer. Als de vorige huurder de andere ingang kon gebruiken voor de bedrijfsruimte, dan kan de huidige huurder dat ook prima doen, ja toch?
Kortom: even het bestemmingsplan heel goed bekijken. Nu maar hopen dat de rest van het pand wel een woonbestemming heeft...
Beste vraagsteller,
Het mogen gebruiken als (in)gang (dus een zogenaamde verkeersruimte) lijkt u zo te zien niet te kunnen verbieden, maar het gebruik als wachtruimte (dus feitelijk bedrijfsruimte) hoeft u m.i. niet te accepteren. Ook al niet om (o.a. brand-)veiligheidsredenen. Zeker niet als er ook stoelen e.d. worden geplaatst.
Schakel gezamenlijk een huurrechtjurist in om uw belangen te behartigen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het mogen gebruiken als (in)gang (dus een zogenaamde verkeersruimte) lijkt u zo te zien niet te kunnen verbieden, maar het gebruik als wachtruimte (dus feitelijk bedrijfsruimte) hoeft u m.i. niet te accepteren. Ook al niet om (o.a. brand-)veiligheidsredenen. Zeker niet als er ook stoelen e.d. worden geplaatst.
Schakel gezamenlijk een huurrechtjurist in om uw belangen te behartigen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 29 mar 2016 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Brandveiligheid?
Als er stoelen worden gezet voor wachtende versper je de doorgang en gooi je die op straat.
Ook reclame voor zijn bedrijf aan muur mag niet, openbare gezamenlijke ruimte.
Maar dus ook geen fietsen, hoewel vaak gedaan, mag niet!
Deur openen en doorlopen mag wel, rondhangen mag je ze als ongewenst wegsturen.
Ook jou voordeur boven is nu een risico als er verkeerde personen ongewenst rondhangen.
Tussen buitendeur en jou voordeur mag ik ook niet onnodig rondhangen.
Vergeet niet dat Daklozen graag dit soort warme portieken misbruiken en dit bedrijf....
Vraag ook je andere op deze trap om gezamenlijk iets te doen want anders ben jij de gebeten hond.
Samen sta je sterker en inbraak risico van jou niet van straat zichtbare bovendeur????
De huur is voor de ruimte achter de eigen voordeur, de gezamenlijke ruimte zoals deze gang en jou trap is doorloop en geen wachtkamer.
Anders kun je de trap ook verhuren aan daklozen voor warme nacht tussen buitendeur en voordeur...
Als klanten niet gelijk doorlopen gaan klagen en mensen wegsturen.
Een gang is doorgang en geen wachtkamer voor klanten die kwartier te vroeg kwamen.
Als er stoelen worden gezet voor wachtende versper je de doorgang en gooi je die op straat.
Ook reclame voor zijn bedrijf aan muur mag niet, openbare gezamenlijke ruimte.
Maar dus ook geen fietsen, hoewel vaak gedaan, mag niet!
Deur openen en doorlopen mag wel, rondhangen mag je ze als ongewenst wegsturen.
Ook jou voordeur boven is nu een risico als er verkeerde personen ongewenst rondhangen.
Tussen buitendeur en jou voordeur mag ik ook niet onnodig rondhangen.
Vergeet niet dat Daklozen graag dit soort warme portieken misbruiken en dit bedrijf....
Vraag ook je andere op deze trap om gezamenlijk iets te doen want anders ben jij de gebeten hond.
Samen sta je sterker en inbraak risico van jou niet van straat zichtbare bovendeur????
De huur is voor de ruimte achter de eigen voordeur, de gezamenlijke ruimte zoals deze gang en jou trap is doorloop en geen wachtkamer.
Anders kun je de trap ook verhuren aan daklozen voor warme nacht tussen buitendeur en voordeur...
Als klanten niet gelijk doorlopen gaan klagen en mensen wegsturen.
Een gang is doorgang en geen wachtkamer voor klanten die kwartier te vroeg kwamen.