LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WONENBREBURG Breda

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
SuperCow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 22:44

WONENBREBURG Breda

Ongelezen bericht door SuperCow »

Onlangs heb ik een andere woning door urgentie toegewezen gekregen.

Vanaf het begin heb ik aangegeven dat mijn vrije tijd kostbaar is. Zit in een speciaal team wat inzetbaar is op andere afdelingen, ben al sinds 2de week van juli werkzaam in Den Haag met vooraf vastgestelde werktijden.
Wonenbreburg is daar van op de hoogte

acceptatieformulieren lieten ook op zich wachten (dank u wel tnt) maar uiteindelijk ingevuld en persoonlijk afgeleverd (is wat sneller dan post)
Nog extra briefje meegestuurd met de datums dat ik kan, andere datums zijn gewoon niet mogelijk.

Werd ik gebeld om afspraak te maken voor te tekenen
Wat schets mij verbazing...

Met de rug tegen de muur, die datum,die tijd MOEST ik tekenen.. Netjes uitgelegd waarom dat niet ging en dat ik netjes op de hoogte van heb gebracht op voorhand.

Heb de verbinding verbroken.. bloed kookte, mevrouw was onbeschoft, dwingend,eisend

Belt de woonconsulente.. ik alles uitgeld wat er in het gesprek gebeurd was.. ik in de waht, kan nu tekenen aankomende woensdag

Nu laten ze de startdatum op 05/08/09 staan ipv 12/08 (dag dat ik teken)
Reden: is een week leegstaand waar ze zef voor opdraaien anders

Mogen ze zomaar startdatum eeerder laten ingaan, terwijl ik sleutels week later krijg?
Ben vandaag geweest daar op kantoor, krijg sleutels niet eerder dan dat ik getekend heb.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: WONENBREBURG Breda

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Jij kan niet eerder komen tekenen. Dat is niet het probleem van de woningbouwvereniging.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: WONENBREBURG Breda

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja dus dan mogen ze zomaar een week huur vragen terwijl er nog niet getekend is.
Dat zo lekker zijn, als ik 3 weken later pas kan tekenen moet ik wel al 3 weken betalen. :? :?

SuperCow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 22:44

Re: WONENBREBURG Breda

Ongelezen bericht door SuperCow »

Heb vele antwoorden mogen ontvangen... thanks

Juridisch is het niet mogelijk om een contract eerder in te laten gaan dan tekendatum.

Echter zijn er geen spelregels bij de woningbouw hiervoor, dus hun mogen bepalen.. hun eis, je volgt het maar op..

en aan GIZMO

VOOR het accepteren van de woning waren ze al op de hoogte van de beperkte vrije tijd
ipv woensdag had ik vrijdag kunnen tekenen
En het is niet mijn probleem dat ze een week langer leegstand hebben, risico van het vak
Misschien had je ff beter moeten lezen lezen voor je reageerde

Ik teken wel, maar met clausule dat ik het niet eens ben met startdatum

Gesloten