LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
SoDamnInsane
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012 00:49

Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door SoDamnInsane »

Via een site zagen we een leuke woning te huur. Deze werd verhuurd via een makelaarskantoor. We hebben telefonisch contact opgenomen met hun. Hij stelde ons een paar vragen, zoals ons inkomen, gezinssamenstelling e.d.. Dit was ok, en we maakten een afspraak om de woning te komen bezichtigen. De dag van de bezichtiging had ik toevallig van tevoren een sollicitatiegesprek. Na het bezichtigen van de woning werden ons nog wat vragen gesteld, en aangezien dit ok was, vroeg hij of wij ons wilden inschrijven om in aanmerking te kunnen komen voor deze woning. Dit hebben we uiteraard gedaan. De dag erna kreeg ik te horen dat ik was aangenomen, en al 3 dagen later kon starten. Een collega van mij en ik zijn 7 wagen in opleiding geest bij het hoofdkantoor in Zuid Holland.Dit was 5 dagen, inclusief ontbijt, en een geheel verzorgt dinir.Dit heb ik meteen doorgegeven aan de makelaar, aangezien ik hier redelijk meer ging verdienen. Na een paar keer telefonisch contact met elkaar te hebben gehad, kregen wij een email waarin ons werd verteld dat de woning aan ons was toegewezen. De dag erna hebben wij onze huur opgezegd, en al begonnen met inpakken. Deze week zou de sleuteloverdracht plaatsvinden. Gisteren belde hij mij of ik misschien mijn contract zou willen mailen. Dit was geen probleem, en dat heb ik uiteraard ook gedaan. Vandaag belde hij me op om door te geven dat het niet doorging, aangezien ik maar via "een simpel uitzendbureau" ging werken. En dat de maatschappij hier niet mee akkoord ging!!??!! Ik zei dat dit inderdaad klopte, maar dat dit alleen voor de eerste 6 maanden is. En dat ik de huur al had opgezegd. Nou, dit probleem stelde volgens hem helemaal niks voor...??

Voordat ons de woning werd toegewezen is ons hier helemaal niks over gevraagd, c.q. verteld. En nu, vlak voor de sleutel overdracht, en nadat we al €1000,- hadden overgemaakt, zei hij dat dit niet klopte met hun voorwaarden. Hier is ons NOOIT iets over verteld. Niet over voorwaarden, en niet over e.o.a. Maatschappij door hier tussenin zou zitten.Alle emails heb ik gelukkig bewaard.

Stel dit hadden ze allemaal van te voren schriftelijk opgevraagd, dan had ik dat ook gedaan. Ik heb absoluut NIKS te verbergen. Maar na de mail dat wij de woning kregen toegwezen, en al 1000,- betaald hadden, komen ze ineens met een maatschappij te voorschijn.

Nu is mijn vraag, mag dit zo maar? Ik heb toch een bevestiging gekregen via email? Dit is, volgens mij, toch ook rechtsgeldig? Nu moet ik met mijn vrouw en 2 kinderen binnen 4 weken een andere woning zien te vinden in deze regio.

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking! ;)
Laatst gewijzigd door SoDamnInsane op 01 aug 2012 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.

SoDamnInsane
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012 00:49

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door SoDamnInsane »

vogels schreef:Je kunt proberen de huuropzegging ongedaan te maken.
Heb ik al gedaan, maar de woning is al toegewezen aan een anders gezin.
Laatst gewijzigd door SoDamnInsane op 01 aug 2012 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door Brainless »

Wat staat er in de voorwaarden van het nieuwe huis?
Zijn daar voorwaarden in gesteld over je salaris en je contract?

SoDamnInsane
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012 00:49

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door SoDamnInsane »

Brainless schreef:Wat staat er in de voorwaarden van het nieuwe huis?
Zijn daar voorwaarden in gesteld over je salaris en je contract?
Hierover hebben ze serieus NOOIT iets over verteld of gezegd. Die baan wat ik ervoor had was ook via een uitzendbureau, en dat was toen geen probleem. Aangezien mijn vrouw ook haar vaste inkomsten heeft. Maar nu heb ik een goed betaalde baan gevonden, en dan is het ineens niet ok???? We hebben serieus NOOIT een brief, cq document gekregen wat hier ook maar iets mee te maken had. :(

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door newmikey »

SoDamnInsane schreef:-De dag van de bezichtiging had ik toevallig van tevoren een sollicitatiegesprek.
-De dag erna kreeg ik te horen dat ik was aangenomen,
-en al 3 dagen later kon starten.

Een collega van mij en ik zijn 7 wagen in opleiding geest bij het hoofdkantoor in Zuid Holland.Dit was 5 dagen, inclusief ontbijt, en een geheel verzorgt dinir.Dit heb ik meteen doorgegeven aan de makelaar
Een verhurende makelaar wil zekerheid voor langere termijn dat u in staat bent de huur te betalen. U loopt véél te hard van stapel, regelt zaken via telefoon en email en als daarna blijkt dat u de zaken te rooskleurig heeft voorgesteld kan de makelaar zich inderdaad bedenken.

Wij zijn niet bij het telefoongesprek geweest uiteraard maar als u de baan nog maar nèt had en het iets anders heeft verteld zal dat voor de makelaar van doorslaggevend belang zijn geweest. Ik snap ook niet zo goed wat hij aan zou moeten met de info dat u een geheel verzorgd diner heeft genoten.

Dat u vervolgens in vliegende haast uw woning heeft opgezegd, de kinderen voor andere scholen heeft aangemeld en nog meer van die overhaaste akties, dat kunt u de makelaar niet aanrekenen.

Een email toezegging staat uiteraard niet op zichzelf. Een handtekening onder een geldig huurcontract is wèl bindend. Van deze hele warrige boel zal de makelaar claimen dat u hem van te positieve informatie heeft voorzien terwijl later bleek dat u op de langere termijn een risico zou zijn cq géén vast inkomen geniet of kunt aantonen al langere tijd zo'n inkomen te hebben.

Hoe dan ook, u staat niet in uw recht en het zou goed zijn iets minder impulsief te handelen in de toekomst...

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door witte angora »

Toen ik hem vroeg of hij bekend was met onze nieuwe dienstverlening, naam zeg ik ff niet, wegens discretie, vertelde hij mij dat wist wat ik bedoelde.Het betreft een miljoenen project van een zeer grote Telecomprovider, en aangezien een collega en ik de eerste 2 kandidaten zijn die daar gaan staten, wel na een opleiding van 3 weken bij het bedrijf, zouden wij als eerste starten met onze service in een regio dichterbij onze woonplaats. Dus mijn collega en ik zin de eerste die dit project gaan starten in een nieuwe regio! Toen ik aan hoofd van de HR vroeg of dir project voor langere tijd was, vertelde hij mij: "Dat het wel de bedoeling was dat ik hier mijn jubileum ga vieren. Kijk, dat is pas positief.
Jubel jubel jubel, eerst zien dan geloven. :wink:

Ik snap je enthousiasme, en ik snap de verhuurder ook wel. Het verhaal klinkt fantastisch, maar er zijn zoveel fantastische verhalen. Pas als er daadwerkelijk iets is opgebouwd heb je enige zekerheid. Eerder niet.

Ik wens je veel succes, hoop voor jou dat het project gaat slagen, en dat je op korte termijn een andere woning zult vinden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nu willen ze ineens 1 maand huur, 2 maanden borg hebben EN nog 1 extra maand bemiddelingskosten voor de makelaar
Betekent dat ze onder deze voorwaarden alsnog willen verhuren ?

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door handelaar »

Hoe stom kan een mens eigenlijk zijn. Kennelijk heel erg stom. Je had toch kunnen wachten met het opzeggen van je oude woning tot op het moment dat je het huurcontract en de sleutel van je nieuwe woning had?
Het enige advies volgens mij is je in verbinding stellen met een advocaat om te bezien of het zinvol is op basis van de 'bewijsstukken' die je hebt een kort geding te starten. Daarnaast rap op zoek naar een andere huurwoning, voordat je met je koters op straat staat. Succes.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door wiseger »

newmikey schreef:Een email toezegging staat uiteraard niet op zichzelf. Een handtekening onder een geldig huurcontract is wèl bindend.
Dat valt maar te bezien. In een ander topic is net de TS veroordeeld door de rechter omdat die een emailtje wel degelijk als overeenkomst beschouwde, terwijl TS ontkende het emialtje verstuurd te hebben.

Ik zou TS aanraden kontakt op te nemen met zijn rechtsbijstandverzekering om daar te kijken wat sde mogelijkheden zijn. Ook het eerst laten betalen van maar liefst 1000 euro komt erg dubieus over. Hoop dat TS dit wel terug ziet.

Of hebben we hier te maken met direct Wonen?

SoDamnInsane
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012 00:49

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door SoDamnInsane »

Nee, het is niet via DirectWonen, maar een makelaar uit Oss.
Ik heb ondertussen al contact gehad met het Juridisch loket. Volgens hun sta ik wel degelijk in mijn recht. Gelukkig dat ik alle correspondentie heb bewaard.
De makelaar heeft vandaag de € 1000,- terug gestort.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Woning per email toegezegd, maar nu ineens afgekeurd??

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Gisteren belde hij mij of ik misschien mijn contract zou willen mailen. Dit was geen probleem, en dat heb ik uiteraard ook gedaan.
Ik zou zeggen praat met de rechtsbijstand maar als er een getekend contract is kunnen ze daar niet zomaar omheen. Vraag is of de andere partij ook getekend heeft dan wel of je er in goed vertrouwen vanuit mocht gaan dat het inderdaad ok was.

Gesloten