Al enkele maanden zijn wij in discussie met talis.
In onze huur zitten namelijk kosten voor servise
Jaren werd de gemeenschappelijke ruimte niet goed schoon gemaakt.
In gangen van de bergingen kwam men nooit,stond niet op de lijst van de schoonmakers.
Het huurkontract geeft aan dat er 1xper maand nat,1xper maand droog in de hal en trappenhuis schoongemaakt moet worden.
Ook moet iedere maand glas binnen en buiten gewassen worden en een maal per twee maanden glas wassen boven woningen+gangen van bergingen
Nu zijn de ramen boven van de flat nog maar een keer gewassen 2008.
deberging gangen en buiten doet men nu wel,maar jaren niet.
er word elke maand ongeveer 3 à 3,5 uur gewerkt.
wij betalen daar 3582 euro voor en viden dat te hoog.
Ook betalen wij 463 euro administratie keste en volgens ons zit er in de huur al admnistratie kosten.
Is er iemand die ons advies kan geven wat wij kunnen doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woning stichting Talis
Re: Woning stichting Talis
Best annytheo,
Ik weet niet of er bij jullie een huurderbelangenvereniging actief is.
Zo ja, deze vereniging controleerd de servicekosten ieder jaar en hebben ook het recht om de rekeningen in te zien. Jullie als huurder hebben dit recht ook.
Ik ga ervan uit dat er een huurderbelangenvereniging actief is. Jullie klachten kan je daar melden. Het liefst met meerdere huurders uit jullie flat.
Is er geen huurdersbelangenvereniging dan kunnen jullie je klacht (liefst met meerdere) rechtstreeks sturen naar de verhuurder. Doe dit aangetekend en geef ze een termijn om te reageren.
De administratiekosten zijn (zover ik weet) 5% per component behalve stookkosten dat is (ik dacht) 3%
Kijk eens op de site van VROM daar staat een heel stuk over servicekosten.
sterkte
Ik weet niet of er bij jullie een huurderbelangenvereniging actief is.
Zo ja, deze vereniging controleerd de servicekosten ieder jaar en hebben ook het recht om de rekeningen in te zien. Jullie als huurder hebben dit recht ook.
Ik ga ervan uit dat er een huurderbelangenvereniging actief is. Jullie klachten kan je daar melden. Het liefst met meerdere huurders uit jullie flat.
Is er geen huurdersbelangenvereniging dan kunnen jullie je klacht (liefst met meerdere) rechtstreeks sturen naar de verhuurder. Doe dit aangetekend en geef ze een termijn om te reageren.
De administratiekosten zijn (zover ik weet) 5% per component behalve stookkosten dat is (ik dacht) 3%
Kijk eens op de site van VROM daar staat een heel stuk over servicekosten.
sterkte