Beste radar.
Ik heb een woning geaccepteerd van eigen haard.
nadat ik volgens het systeem als "1e" stond,moest ik mijn papieren inleveren,en ging eigen haard mijn gegevens nakijken,en toetsen.
omdat ik mijn eigen huis heb verkocht,had ik behoorlijke haast.. ik had al urgentie aangevraagd,omdat ik een alleenstaande moeder ben met 3 kinderen.
ik kon dus niet ergens logeren.
helaas is urgentie schijnbaar bedoeld voor mensen die vooral geen haast hebben.
want het enige wat snel ging was de rekening.
nadat ik geselecteerd was voor de woning,heb ik meerdere malen gebeld,en gevraagd wanneer ik het huis kon gaan bewonen.
omdat 12 dec. de overdracht van mijn koopwoning is.
elke x dat ik contact heb gehad werd mij verteld over een achterstand bij eigen haard,en elke x werd mij verteld dat het nog wel een week of 3 kon gaan duren.
ten einde raad ben ik afgelopen weekend verhuist naar een "tijdelijke"woning.
heb de vrijdag voor het verhuizen nogmaals gebeld naar eigen haard,maar de 3 weken termijn werd me weer voorgeschoteld.
nu ben ik verhuisd naar die tijdelijke woning,heb uiteraard een kleine 1000 euro uitgegeven om daar ook te mogen wonen,en verwachtte dat ik de kerst hier nog wel zou vieren.
nu zijn we 4 dagen verder.. de woensdag na de verhuizing,en word ik gebeld door eigen haard met de mededeling dat ik de woning inderdaad mag huren!
so far so good...
op mijn vraag over wanneer ik de woning kon gaan bewonen,kreeg ik tot mijn verbazing te horen:
morgen!
heel leuk,maar ik moet dan ook vanaf morgen de huur gaan betalen.
op mijn vraag of dit misschien een week of 2 opgeschoven kon worden,kreeg ik een simpel nee als antwoord.
na heel veel aandringen en dit hele verhaal ook daar nog eens gedaan te hebben,is mij toegezegd dat ik dan de woning vanaf de 12e mag gaan huren.
ik ben op zich heel blij dat ik een woning krijg,maar ik vraag me af of dit allemaal wel zo mag gaan?
mede omdat de woning totaal is uitgewoond,en de tuin meer een poortje is(volledig overwoekerd)
ik vraag me af of een eigen haard van mij kan verwachten dat ik na toezegging de volgende dag al moet tekenen en uiteraard ook moet gaan betalen.
dit was mijn vraag,en ik bedank u alvast voor uw reactie.
vriendelijke groet,
andre.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woning toegewezen..volgende dag tekenen&betalen?
Re: woning toegewezen..volgende dag tekenen&betalen?
Nou, er mag wel wat coulance worden toegepast omdat ze zich niet aan hun eigen regels hebben gehouden en je een tijdje in het ongewisse hebben laten zitten. Maar huren vanaf de 12e is betalen vanaf de 12e. De woning hoort ook nog eens in goede staat opgeleverd te worden, dus daar zit nog wat werk voor het verhuurbedrijf. Doen ze daar niets aan dan moet je het zelf doen en kun je de rekening aan de verhuurder geven. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Wellicht doe je er goed aan je volledig te laten informeren op de site van de Huurcommissie. Dus voordat je er echt in gaat, maak je overal foto's en video's van...
bedankt voor de snelle reactie..Prolix schreef:Nou, er mag wel wat coulance worden toegepast omdat ze zich niet aan hun eigen regels hebben gehouden en je een tijdje in het ongewisse hebben laten zitten. Maar huren vanaf de 12e is betalen vanaf de 12e. De woning hoort ook nog eens in goede staat opgeleverd te worden, dus daar zit nog wat werk voor het verhuurbedrijf. Doen ze daar niets aan dan moet je het zelf doen en kun je de rekening aan de verhuurder geven. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Wellicht doe je er goed aan je volledig te laten informeren op de site van de Huurcommissie. Dus voordat je er echt in gaat, maak je overal foto's en video's van...
ik heb in de algemene voorwaarden gelezen dat ik na het tekenen van het huurcontract nog 4 weken de tijd heb om eventuele gebreken aan te kaarten,en als die terecht zijn dan wordt dat verholpen.
verder is het tegenwoordig geloof ik heel normaal om een totaal uitgewoonde woning op te leveren en tijdens de bezichtiging werd mij al verteld dat en ik quote: what you see is what you get.
ik kan daar op zich wel mee leven,en snap dat in elke woning die ik toegewezen krijg,dat ik daar ook in zal moeten klussen.
ik snap alleen die termijn van 1 dag niet.
vandaag bellen en morgen tekenen.
voor mij betekend dit dat ik nog 2 weken hypotheek moet betalen,de tijdelijke woning heb moeten huren voor een maand,en dan ook nog de huurwoning moet betalen vanaf de 12e..
snap dat dit niet hun probleem is,ik vraag me alleen af of dit allemaal zomaar kan.
ik ga de tip over de huurcommissie gebruiken,kijken wat daar uit komt.
wordt vervolgd....
-
Op je vraag of dit is toegestaan: ja. De opleverdatum is altijd een vermoedelijke opleverdatum. Als de vorige bewoner niet 'klaar' is, dan kan het zomaar zijn dat hij de sleutel een week later inlevert. En wat je hier blijkbaar zag, is dat er het een en ander moest gebeuren, maar de technische dienst liep achter met het werk.
Normaal gesproken zeggen mensen de huur van hun oude woning pas op op het moment dat ze het nieuwe contract hebben getekend. Dan hebben ze inderdaad een maand dubbele huur, maar in die tijd kunnen ze de woning opknappen en verhuizen. Mensen kunnen de tijd verkorten, dus opzeggen als het contract niet getekend is, maar als de nieuwe woning om wat voor reden dan ook niet op wordt geleverd, hebben ze een probleem.
Dat is waar je nu mee geconfronteerd wordt. Het komt misschien nogal slordig over, maar er zijn teveel onberekenbare factoren in het spel om te eisen dat een vermoedelijke opleverdatum ook de werkelijke opleverdatum wordt.
Normaal gesproken zeggen mensen de huur van hun oude woning pas op op het moment dat ze het nieuwe contract hebben getekend. Dan hebben ze inderdaad een maand dubbele huur, maar in die tijd kunnen ze de woning opknappen en verhuizen. Mensen kunnen de tijd verkorten, dus opzeggen als het contract niet getekend is, maar als de nieuwe woning om wat voor reden dan ook niet op wordt geleverd, hebben ze een probleem.
Dat is waar je nu mee geconfronteerd wordt. Het komt misschien nogal slordig over, maar er zijn teveel onberekenbare factoren in het spel om te eisen dat een vermoedelijke opleverdatum ook de werkelijke opleverdatum wordt.
Hmm, je moet goed aannemelijk maken dat je de tijdelijke woning hebt moeten huren omdat het verhuurbedrijf de boel vertraagde. En je met foutieve en/of onvolledige informatie heeft achtergelaten.
Dan kun je namelijk die extra huur verhalen op dat verhuurbedrijf. En of het normaal is dat je de volgende dag al moet tekenen en ook al vanaf die dag betaalt...Mja, er zijn mensen en die willen NU gelijk iets huren en er zijn mensen en die hebben wat meer tijd nodig. Wat is normaal? Geen idee.
Dan kun je namelijk die extra huur verhalen op dat verhuurbedrijf. En of het normaal is dat je de volgende dag al moet tekenen en ook al vanaf die dag betaalt...Mja, er zijn mensen en die willen NU gelijk iets huren en er zijn mensen en die hebben wat meer tijd nodig. Wat is normaal? Geen idee.