LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningbouw heeft rare besluiten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Ik huur al meer dan 10 jaar het huis waar ik nu nog steeds woon, maar wil weg omdat ik een vreselijke a-sociale buurvrouw heb waar ik ontzettende ruzie mee heb.
Nu heb ik een woning aangeboden gekregen om te ruilen dus ik heb daar wel oren naar, lekker weg hier!!!
Maar nu het volgende.....

Ik heb jaren geleden in de WSNP gezeten omdat ik schulden had enzo maar ben daar in 2005 uitgegaan.
Ik sta ingeschreven als woningzoekende dus ik wilde laatst gewoon zomaar eens gaan reageren, bleek mijn nummer niet te kloppen.
Bij nadere info te hebben vergaard kreeg ik te horen dat er een blokkade op mijn inschrijfnummer zat en dat dat dus kwam door die WSNP! :roll:
Mijn inschrijftijd loopt wel verder maar ik kan niet reageren, nou ik vind dat hardstikke vaag maar goed.
Ze zou het voor me gaan uitzoeken dat die blok eraf gaat en of het dan ook mogelijk was dat ze akkoord zouden gaan met een woningruil en ze zou me terugbellen wat tot op heden nog niet gebeurd is.
Ze klonk best negatoef en volgens mij wist ze al zeker te vertellen dat ze daar niet mee akkoord gaan, maar toch.....
Maar stel nou dat ze dat dus afkeuren wederom met het oog op die WSNP, kan ik daar werk van maken dan, want dat zou betekenen dat ik hier tot mn dood moet blijven wonen????
Ze mogen toch niet steeds terug blijven vallen op fouten uit het verleden?

Ik betaal netjes mijn huur dus what's the point???

En als het niet mag, en ik ga tóch, wat zouden ze dan kunnen doen?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door roro25 »

in theorie mag je gedurende de wsnp geen andere woning zoeken, omdat je anders een nieuwe huurovereenkomst aangaat en volgens die zelfde wsnp mag je geen enkele overeenkomst aangaan (zonder toestemming van je curator).
Ben je beland aan het einde van de WSNP dan zullen alle blokkades door de curator opgeheven moeten worden. Wel mag een dienstverlener waarmee je problemen heb gehad basisdiensten aanbieden (denk aan een bakrekening zonder faciliteiten)
Dus in theorie moet die blokkade eraf.

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Maar ik ben er al vanaf 2005 UIT dus snap die blokkade nu niet?
Ik ben al bijna 3 jaar uit die wsnp.
Dus mijn ex curator heeft zijn/haar werk dus niet goed gedaan als ik het goed begrijp?

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Ik zou die verhuurvereniging schriftelijk mededelen dat je uit de wsnp bent en te verwachten dat je dus dezelfde rechten en plichten hebt als andere huurders. En eventjes een schriftelijke reactie vragen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,

Het is wel van belang of je met een schone lei uit de WNSP bent gekomen. Als de schuldsanering is afgebroken vanwege redenen die aan jouw zijn te wijten ligt de zaak geheel anders.

Enfin, als je een schone lei verklaring hebt kun je een kopie hiervan met een begleidend briefje naar de woningbouw sturen. Je hebt dan inderdaad gelijke rechten als iedere andere nederlander.

Overigens is ruilen zonder toestemming van de woningbouw niet zo een goed idee. Ze kunnen je dan ( via gerechtelijke tussenkomst) laten ontruimen

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door handelaar »

Het niet hebben van een schone lei verklaring behoeft in deze helemaal geen beletsel te zijn. Mogelijk dat je niet meer in de wsnp zit, maar gewoon weer rechtstreeks je schuldeisers betaald. En indien je geen huurschuld hebt heeft de woningbouwvereniging je gewoon te behandelen als ieder ander huurder.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door puma73 »

Lezen blijft moeilijk
maar ben daar in 2005 uitgegaan.

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Ja denk het ook, ik zit er NIET meer in.

Mijn huur word netjes betaald, ook nadat ik uit de wsnp ben gekomen
(al dan niet met een schone lei, maar daar ik ben goed bezig met juiste hulp).

Ik heb gister al een telefoontje gehad van een hele lieve mevrouw die begrip had voor mijn hele verhaal en ze gaf me echt hoop!
Als ik haar een bewijs kan tonen dat ik UIT de wsnp ben, dan word ik van de grijze lijst gehaald en kan ik zonder problemen gewoon ruilen!!!

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door handelaar »

Zie je wel, het komt allemaal goed! Voor die woningbouwvereniging is alleen van belang dat je niet in de wsnp zit, er geen huurachterstand is en dat je je als een goed huurder hebt gedragen. Succes!

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,
Mijn huur word netjes betaald, ook nadat ik uit de wsnp ben gekomen
(al dan niet met een schone lei, maar daar ik ben goed bezig met juiste hulp).
Hieruit conculdeer ik dat je geen schone lei hebt gehaald.

Van belang is nu of je nog oude schulden hebt staan bij deze woningbouwvereniging of een andere waar je hiervoor hebt gewoond.

Als je geen oude of nieuwe schulden bij een woningbouwvereniging hebt zullen ze je wel willen helpen.

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Woningbouw heeft rare besluiten

Ongelezen bericht door Belmeisje »

Ik heb geen ouden of nieuwe schulden dus dat zit helemaal goed.

Ik heb het papier inmiddels al terugghevonden tussen mn papperassen
dus ga ze van de week eens bezoeken om het aan te kunnen tonen.

Ben benieuwd! :wink:

Gesloten