LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woningbouw vereniging wil 1 dag voor hoorzitting langskomen
-
woningbouw vereniging wil 1 dag voor hoorzitting langskomen
Wij hebben al enige tijd last van ernstige schimmel in ons huis. Wij hebben dit gemeld bij de vereniging en die waren langs gekomen. Meneer wees mij op een vlekje op de deur. Wat heeft dit met de schimmel te maken? Wij hebben de huurcommissie ingeschakeld omdat er meer achterstallig onderhoud is. Ik heb meerdere mails verstuurd en een aangetekende brief met duidelijk de foto's. De meneer die toen bij ons was stuurt nu 1 dag voor de hoorzitting iemand langs om zelf te kijken hoe het zit?? Meneer zijn echte reden is om te kijken of mijn huis wel netjes schoon is, zodat hij onder de kosten uit hoopt te komen. Kan ik hem de toegang weigeren? In ieder geval tot de zitting is geweest?
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
grt jolanda
Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven.
grt jolanda
-
Re: woningbouw vereniging wil 1 dag voor hoorzitting langskomen
denk niet dat je dit kan maken
dan word er op de zitting gezegd dat ze niet toegelaten werden
=weigering om naar het probleem te laten kijken
vooral niet omdat het aangekondigd is dat ie komt
dan word er op de zitting gezegd dat ze niet toegelaten werden
=weigering om naar het probleem te laten kijken
vooral niet omdat het aangekondigd is dat ie komt
-
De intensie van het bezoek is niet om te kijken naar het probleem, maar om te kijken of mijn huis wel netjes is. Zoals ik zei werd ik gewezen op een vlekje op de deur. Ze willen koste wat kost onder de kosten uit komen. Ik heb ze vanaf maart de tijd gegeven om de problemen op te lossen. Er werd geen gehoor gegeven. En nu opeens willen ze 1 dag van tevoren langs komen? ik weet dat ik de intensie in twijfel kan trekken omdat ik dit vaker heb meegemaakt. Ze zijn al meerdere malen in mijn huis geweest, waar valt dan nu nog na te kijken?
-
denk niet dat het uitmaakt de hoorzitting of ze nouw komen voor of je huis schoon is of voor het werkelijke
blijft bij een weigering dus oppassen
of het moet zo`n kelerezooi bij je thuis zijn!!!!!
5 honden ,7 katen en overal over struikelen???
blijft bij een weigering dus oppassen
of het moet zo`n kelerezooi bij je thuis zijn!!!!!
5 honden ,7 katen en overal over struikelen???
-
het is geen rotzooit bij mij thuis, dat is het probleem ook niet. Ik vraag mij af waarom ze nu opeens... na bijna een jaar 1 dag voor de hoorzitting langs willen komen terwijl alles al gezegd is. Ik heb ergens gelezen dat bij een hoorzitting alle communicatie eerst via in mijn geval de huurcommissie en rechtsbijstand moet lopen, voordat ik nu nog wat kan doen. Of andersom.
-
misschien het kwartje gevallen zo van ja we moeten toch er wat aan doen
maar ik ga me bed in trusten
maar ik ga me bed in trusten
-
Indien die iemand een deskundige betreft bent u wel genoodzaakt deze toe te laten maar dan diend deze zich als zodanig te legetimeren. U hoeft echter niemand binnen te laten en teken vooral niets, wees wijzer.
-
Laat dan ook een deskundig persoon aanwezig zijn, tegelijk als er iemand van de woningbouw komt, het is wel kort dag om te regelen, iemand die tegelijk door het huis mee loopt, zelfde aantekeningen maakt als de woningbouwvereniging,desnoods ook de zelfde foto's neemt, dat bewijzen het zelfde zijn, en dat er getuige aanwezig zijn. ( liefst geen familie)
-
Schimmel heeft meestal als oorzaak: vocht. Bij oudere woningen kan dat dan om lekkage gaan, bij nieuwere kan het de naweeën van de bouw zijn. Toen ik hier pas in zat (nieuwbouw) had ik ook schimmel in de badkamer, flink poetsen, en wat geduld, na een tijdje was het over.Wij hebben al enige tijd last van ernstige schimmel in ons huis.
Een andere reden van schimmel als gevolg van vocht, kan een gebrekkige ventilatie zijn. In mijn woning in Zwolle (na-oorlogs, dus slechte kwaliteit) was het plafond van de douche letterlijk zwart van de schimmel. Maar er was nauwelijks ventilatie, dat wil zeggen, als de deur dicht was, kon er geen verse lucht binnenstromen. Ondanks dat het een huurwoning was, heb ik dus een ventilatie-rooster in de deur gemaakt, en sindsdien was het probleem opgelost.
Kortom, je noemt niet de mogelijke oorzaak van de schimmel, dus de posters hier kunnen er zo weinig mee om je verder te helpen.
Als die vent aan de deur staat zou ik gewoon vragen wat het doel van zijn bezoek is. Is het om de oorzaak van de schimmel op te sporen, en naar een oplossing te zoeken, dan kun, en moet, je hem gewoon binnenlaten. Na zich gelegitimeerd te hebben, uiteraard.
-
Jammer dat ik dit nu pas lees. Ik zou gezegd hebben dat ik moest werken die dag en dat het dus gewoonweg niet kon.
Nu ga ik er ook vanuit dat je als je naar een hoorzitting moest je een advocaat hebt. Waarom heb je deze vraag niet aan hem/haar gesteldt? (Als je er 1 hebt)
Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is!
Nu ga ik er ook vanuit dat je als je naar een hoorzitting moest je een advocaat hebt. Waarom heb je deze vraag niet aan hem/haar gesteldt? (Als je er 1 hebt)
Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is!