LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woningmarkt nog meer op slot

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Miepje1

Re: Woningmarkt nog meer op slot

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ja, Tenormin, ik geloof dat hier toch wel wat vreemde dingen gebeuren. Zoals een ander forumlid zegt: als je het woord bijstand noemt wordt het sommige mensen al zwart voor de ogen, en ook als je toevallig net iets meer verdient dan het minimum wordt je hier raar aangekeken. Dan ben je gelijk 'rijk'. De nivellering viert op dit forum wel al hoogtij hoor.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Jack Donkervoort schreef:Ik wilde een penthouse kopen voor € 720.000 en kan zelf € 650.000 op tafel leggen de bank weigert mij een hypotheek van € 100.000 omdat ik 69 ben.
Echt waar? Dan maar één verdieping lager, scheelt meer dan €60.000,00; woont ook riant, hoor.

mmichel

Ongelezen bericht door mmichel »

Indien de coalitie, deze maatregel invoert verwacht ik in A'dam en Utrecht forse huurverhogingen, en in de rest van Nederland forse huurprijsdalingen.
Voordat je gaat juichen, 4.5 procent van de WOZ waarde is voor veel woningcorporaties al verliesgevend. Laat staan voor particuliere/commerciële verhuurders.

Vervolgens worden de particuliere verhuurders onder hetzelfde regime gezet te weten 4,5 procent van de WOZ-waarde als maximale huur! Dit terwijl de woningcorporaties in tegenstelling tot veel particuliere initiatieven, tegen een heel goedkoop tarief kunnen financieren, betere deals met grondaankopen krijgen en betere garanties kunnen afgeven.

Particuliere "opeens sociale" woningen worden op de markt gedumpt (immers de investeringswaarde wordt een lachertje)! Heel veel goede particuliere initiatieven voor woningbouw worden in de ijskast geplaatst en het onderhoud zal de komende jaren 0 zijn. Verloedering van buurten.

Alleen in het hogere segment zal gebouwd gaan worden ( huren boven de 900,- )Deze worden dan verhuurd worden aan huishoudens met een inkomen van groter dan 43000 per jaar! De rest heeft het nakijken immers het levert niets op.

Zelfs de woningcorporaties zullen nieuwbouw en renovatie heel lang uit moeten stellen, immers er is geen geld meer, temeer omdat zij nog een extra verhuurdersbelasting voor hun kiezen krijgen plus verplicht worden een deel van hun woningvoorraad te verkopen.

Met andere woorden :

Er zijn plusminus 400.000 particuliere woningen in de verhuur. Die voorraad zal slinken en te koop gezet gaan worden, terwijl aan de andere kant de woningcorporaties geen geld meer hebben voor nieuwe woningen terwijl ze de "oude" moet verkopen. Maar aan wie?

Dus de veronderstelde doorstroming wordt een slot, waar Fort Knox jaloers op kan zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Miepje1 schreef:Ja, Tenormin, ik geloof dat hier toch wel wat vreemde dingen gebeuren. Zoals een ander forumlid zegt: als je het woord bijstand noemt wordt het sommige mensen al zwart voor de ogen, en ook als je toevallig net iets meer verdient dan het minimum wordt je hier raar aangekeken. Dan ben je gelijk 'rijk'. De nivellering viert op dit forum wel al hoogtij hoor.
Tsja, het is natuurlijk het makkelijkste als anderen moeten lijden voor je eigen keuzes. :wink:

tenormin

sjohie schreef:
Miepje1 schreef:Ja, Tenormin, ik geloof dat hier toch wel wat vreemde dingen gebeuren. Zoals een ander forumlid zegt: als je het woord bijstand noemt wordt het sommige mensen al zwart voor de ogen, en ook als je toevallig net iets meer verdient dan het minimum wordt je hier raar aangekeken. Dan ben je gelijk 'rijk'. De nivellering viert op dit forum wel al hoogtij hoor.
Tsja, het is natuurlijk het makkelijkste als anderen moeten lijden voor je eigen keuzes. :wink:
shohie, wil je deze laatste zin eens uitleggen, eerlijk gezegd begrijp ik dit niet zo goed i.v.m. "eigen keuzes".

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee dat snap ik ook niet echt??

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik dus ook niet... keuzes op het gebied van wonen en wat dat dn mag/moet kosten zijn voor de meeste mensen, jong of oud, al niet meer weggelegd.
Mmichel, dit vind ik wel een interessante theorie. We zullen zien!

sjohie

Het was een reactie die voor een ander topic bedoelt was.. :?

tenormin

sjohie schreef:Het was een reactie die voor een ander topic bedoelt was.. :?
OFF Toppic: Sorry, maar dit is gewoon een antwoord om ergens onderuit proberen te komen: je quote een "heel miepje", dus je bedoelt er iets mee. En dan als dooddoener dat het een reactie was voor een ander topic? Dan had je je schrijven moeten verwijderen zodra je erachter kwam het voor een ander topic was. André Hazes zong: ik geloof in haar, nou, nogmaals sorry: ik geloof niet in hem.

sjohie

tenormin schreef:
sjohie schreef:Het was een reactie die voor een ander topic bedoelt was.. :?
OFF Toppic: Sorry, maar dit is gewoon een antwoord om ergens onderuit proberen te komen: je quote een "heel miepje", dus je bedoelt er iets mee. En dan als dooddoener dat het een reactie was voor een ander topic? Dan had je je schrijven moeten verwijderen zodra je erachter kwam het voor een ander topic was. André Hazes zong: ik geloof in haar, nou, nogmaals sorry: ik geloof niet in hem.
Dat is je goed recht uiteraard, net als het feit dat het in mijn ogen boekdelen spreekt over je wantrouwen richting een digitale medemens, maar dat is dan weer mijn mening.. :wink:

cedric88

Ongelezen bericht door cedric88 »

Helaas maar waar. Spijtige zaak van deze wereld. De mensen in de regering gaan erop vooruit, maar wij, de mensen, daar denken ze niet aan!

sjohie

cedric88 schreef:Helaas maar waar. Spijtige zaak van deze wereld. De mensen in de regering gaan erop vooruit, maar wij, de mensen, daar denken ze niet aan!
Hoezo gaan die er op vooruit? Hebben ze hun eigen salarissen even verhoogd ofzo? Voor hun werktijden en baan-onzekerheid is, die ~100.000/jaar niet exorbitant hoog hoor.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja en de aftrek bare eetentjes elke dag,reisjes,kledingsgeld....ooit gezien wat ze allemaal declareren?
Die hoe heet hij kom er niet op,stomerij,werkster ,hotelnacht met vriendin..
Auto vd regering,of chauffeur..mmm ja,nee ze hebben het slecht...daaaaaag. :wink:
Voorlopig stond heel ned op zijn kop en rutte zat in turkije...
Maar ook prive met dirk kuit..dus neeeee zo slecht hebben die het niet..

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

sjohie schreef:
cedric88 schreef:Helaas maar waar. Spijtige zaak van deze wereld. De mensen in de regering gaan erop vooruit, maar wij, de mensen, daar denken ze niet aan!
Hoezo gaan die er op vooruit? Hebben ze hun eigen salarissen even verhoogd ofzo? Voor hun werktijden en baan-onzekerheid is, die ~100.000/jaar niet exorbitant hoog hoor.

nee, maar wel een riante wachtgeldregeling na hun baan

Gesloten