LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeilstra Beheer cv-perikelen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
iv1405
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2008 11:42

Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door iv1405 »

Ik woon in een huurwoning (niet geliberaliseerde huur) waarover Zeilstra Beheer het beheer voert.
Ten eerste: een paar jaar geleden kreeg ik ineens het bericht dat ik voortaan zelf voor de controle/onderhoud van de cv-ketel moest gaan betalen. Op mijn (boze) reactie werd verwezen naar de regels/modelcontracten van de Vereniging Raad voor Onroerende Zaken, waarin inderdaad staat dat die kosten voor huurder zijn. Maar ... volgens informatie van de Rijksoverheid moeten die kosten volgens mij door de verhuurder betaald worden. Wat klopt er nu? ??

Ten tweede: volgens het bedrijf dat nu mijn cv onderhoud is de ketel aan vervanging toe. Beheerder Zeilstra weigert dit echter. Ik heb geen zin in achter elkaar storingen en reparateurs over de vloer.
Kan ik vervanging afdwingen???

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Naar welke voorwaarden wordt in het contract verwezen. Geliberaliseerde huur heeft vooral betrekking op prijs, huurverhoging en rechten, volgens mij is het gewoon woonruimte die wordt verhuurd en daar heeft de wetgever al best veel voor geregeld. Dus om te beginnen nakijken wat er in contract staat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

wat bosjes man zegt ,even nagaan wat er in u huurcontract staat.

staat er niets over in ,normaal gesproken valt het wel degelijk onder de huur,maar misschien een regeltje waar nu staat,cv ketel voor eigen rekening(kan het me haast niet voorstellen)

dan zou ik als het er niet in staat,contact opnemen nogmaals met beheerder,geeft deze geen gehoor aangetekende brief met daarin u bevindingen

geeft deze dan nog geen respons huurcommissie..


nog toevoeging dit staat op hun site..
Spoedreparaties (*)
Spoedreparaties kunnen tijdens kantooruren telefonisch aan ons worden doorgegeven (maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur) op telefoonnummer 070-361 56 00 (optie 1). Buiten kantooruren mag u voor spoedeisende klachten zelf een officiële reparateur inschakelen om uw acute problemen door een "noodreparatie" te laten verhelpen. Echter, u dient uitgevoerde reparaties door derden de eerst volgende werkdag aan ons te melden.

(*) Onder spoedeisende klacht wordt verstaan:
- geknapte of lekkende hoofdwaterleiding
- overstromend riool, verstopt riool (alleen gemeenschappelijk riool)
- brand

Klachten met een NIET-spoedeisend karakten zijn:
- nietwerkende CV installatie
- geen warm water
dus een cv is geen spoed,zijn ze daar niet helemaal fris?het zal min 10 zijn!

maar ik zie in dit stukje niet....cv voor eigen rekening?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door crazyme »

iv1405 schreef:Maar ... volgens informatie van de Rijksoverheid moeten die kosten volgens mij door de verhuurder betaald worden. Wat klopt er nu? ??
Dan zou je de rijksoverheid om een toelichting kunnen vragen.

Je kunt de huurcommissie vragen naar een oordeel over de ketel ? Hoeveel reparaties zijn er geweest (het afgelopen jaar) ?

iv1405
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2008 11:42

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door iv1405 »

Bedankt voor de reacties, ga ermee aan de slag.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door handelaar »

In het modelcontract van ROZ wordt wel gesproken over het afsluiten van een service-contract door de huurder voor het onderhoud van een centrale verwarming. Maar er wordt in dat contract niet gesproken over vervanging van de cv-ketel en op wiens kosten dat dan zou moeten gebeuren. Logisch is dan dat vervanging geschiedt op kosten van de verhuurder. Als het anders is zou dat moeten staan in het huurcontract of moet u er ooit over in kennis gesteld zijn.

In dit geval zou ik de verhuurder schriftelijk mededelen, eventueel door het onderhoudsbedrijf, dat de cv-ketel aan vervanging toe is. Ondertussen, zolang de ketel het nog doet en het onderhoudsbedrijf deze nog kan servicen gewoon laten staan. Vervangen kan ook nog als het helemaal niet meer werkt. Uiteraard mits het verantwoord is om de cv nog te blijven gebruiken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Zeilstra Beheer cv-perikelen

Ongelezen bericht door crazyme »

iv1405 schreef:Bedankt voor de reacties, ga ermee aan de slag.
Lekker gemakkelijke reactie zeg.

Gesloten