Ronald G,
Dit is juist, maar al van 01-01-09? Wie heeft zich daaraan gehouden?
Zeer zeker DSB NIET!!!!!! Wie heeft er ondanks ingegrepen????.Geen AFM wel meerdere keren niet geplubiceerde uitspraken (zie div.forems.)
Conclusie iedereen is bang om de DSB aan te pakken
Dirk omkleed zich met (voorheen) Zalm,Wiltink(politie voorlichter)van Goor PINOKKIO,nu weer zo'n geflopte oud minister(weer vvd)hoe heet hij ook weer? en zo kunnen we nog even verder gaan, Het is al eerder gemeld de DSB staat voor DE SCHURKEN BANK.ik hoop dat er nu eens iemand opstaat die werkelijk deze man aanpakt , een lompenboer heeft nog vak diploma's nodig en hij? en al zijn neven bankjes?geen enkele,Ook z.g.n. bankmedewerkers moeten van de juiste vakpapieren in bezit zijn,hier is een taak voor de AFM en WFT laat jullie is gelden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] advies hypotheek
Re: advies hypotheek
Persbericht vandaag, de AFM gaat ingrijpen, tophypotheken worden aan banden gelegd en de banken mogen geen hogere hyptheek afsluiten da 4,5 maal het jaar inkomen.
Proefballon
Veel tegenstanders stellen dat Hoogervorst een proefballon heeft opgelaten. De Nederlandsche Bank is nog naar de voorstellen aan het kijken. De Rabobank is zeer kritisch.
De VEH stelt dat Hoogervorst de doodsteek voor de woningmarkt heeft gegeven. Hans André de la Porte (VEH) benadrukt nog eens dat het 'echt een heel verkeerd middel' is. Het zal volgens hem de huizenprijzen verder onder druk zetten.
Ger Hukker (NVM): "Het is een kwalijk initiatief van Hoogervorst. Misstanden moeten worden aangepakt, dis is te generiek. Het is een prima instrument voor starters, verkeerd signaal, verkeerd moment.
Politieke reacties
Jan Kees de Jager, staatssecretaris vam financien, stelde vanmiddag in zijn gesprek op RTL Z dat hij twijfelt of dit de juiste maatregel op het juiste moment is.
Elly Blanksma, kamerlid CDA, stelt dat AFM er niet overgaat. Frans Weekers (VVD) snapt het punt, maar stelt dat er momenteel al niet veel tophypotheken worden verkocht.
Plan AFM maakt het starters op de woningmarkt haast onmogelijk
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home ... n_geld.xml
Tis nog geen beklonken zaak
-
Ik maak me weleens zorgen over bepaalde adviezen die gegeven worden.
Naar mijn mening is een koopsom meefinancieren in de hypotheek altijd een verhoging van de schuld. Je hoeft de koopsom immers niet te financieren als je het ook uit eigen middelen kunt voldoen.
Daarnaast kun je je de vraag stellen of een koopsom uiteindelijk voordeliger is. Als ik de koopsom meeneem in de hypotheek zal ik er waarschijnlijk ook 30 jaar rente over moeten betalen. En als ik deze ook nog in een aflossingvrij hypotheekvorm afsluit zal na 30 jaar er nog steeds een schuld overblijven. Persoonlijk vind ik als je een koopsom afsluit voor bv. 15 jaar je deze ook moet aflossen in dezelfde 15 jaar middels een annuïteit of een lineaire hypotheek. Als ik deze lastenstijgen dan weer optel bij de koopsom is het nog maar de vraag of deze per saldo nog goedkoper is dan premiebetaling per maand.
Maar goed het ligt eraan hoe goed je wordt geadviseerd. Ik heb in mijn beginjaren ook koopsommen geadviseerd mee te nemen in de hypotheek. Echter aldoende leert men
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
mvg,
Adviseur77
Naar mijn mening is een koopsom meefinancieren in de hypotheek altijd een verhoging van de schuld. Je hoeft de koopsom immers niet te financieren als je het ook uit eigen middelen kunt voldoen.
Daarnaast kun je je de vraag stellen of een koopsom uiteindelijk voordeliger is. Als ik de koopsom meeneem in de hypotheek zal ik er waarschijnlijk ook 30 jaar rente over moeten betalen. En als ik deze ook nog in een aflossingvrij hypotheekvorm afsluit zal na 30 jaar er nog steeds een schuld overblijven. Persoonlijk vind ik als je een koopsom afsluit voor bv. 15 jaar je deze ook moet aflossen in dezelfde 15 jaar middels een annuïteit of een lineaire hypotheek. Als ik deze lastenstijgen dan weer optel bij de koopsom is het nog maar de vraag of deze per saldo nog goedkoper is dan premiebetaling per maand.
Maar goed het ligt eraan hoe goed je wordt geadviseerd. Ik heb in mijn beginjaren ook koopsommen geadviseerd mee te nemen in de hypotheek. Echter aldoende leert men
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
mvg,
Adviseur77
heel goed adviseur 77,
wat ook belangrijk kan zijn,als je premie betaling doet dan is er vaak vrijstelling wanneer je gebruik maakt van ao of ww, ook als je van baan verander dan kan het zijn dat je voor een bepaald onderdeel niet in aanmerking komt b.v ww (tijdelijk dienstverband,gaat als zzp-er aan het werk)ook kan je makkelijker van de verzekering af.
wat ook belangrijk kan zijn,als je premie betaling doet dan is er vaak vrijstelling wanneer je gebruik maakt van ao of ww, ook als je van baan verander dan kan het zijn dat je voor een bepaald onderdeel niet in aanmerking komt b.v ww (tijdelijk dienstverband,gaat als zzp-er aan het werk)ook kan je makkelijker van de verzekering af.