LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aflopend rentevaste periode

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Kaylee636
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2016 16:13

Aflopend rentevaste periode

Ongelezen bericht door Kaylee636 »

Hallo allen,

Ik ben een leek wat betreft hypotheken.
Over een maand verwacht ik een nieuw rentevoorstel want onze 10jarige renteperiode loopt af.
Onze huidige hypotheek is gedeelte spaarhypotheek vaste rente tot 1- 8 - 2016 4,90% rente 115.00,00 euro
gedeelte aflossingsvrije hypotheek vaste rente tot 1 - 8 - 2016 4,80% 94,600,00 euro
gedeelte aflossingsvrij vaste rente tot 1 - 1 - 2017 4,75% 9.675,00 euro
De hypotheek is gekoppeld aan een overlijdensrisico verzekering van 250 euro pm. (Beide rokers bij afsluiten hiervan)


Heeft iemand hier advies of tips waar ik vooraf op moet letten?
Is het beter om naar een financieel adviseur te gaan, of kan ik dit zelf regelen?

Mvg, Kaylee

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Aflopend rentevaste periode

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Het ligt er aan wat je wilt Kaylee.

Zoals je al schrtijft ontvang je een rentevoorstel van de bank.
Dat is dus duidelijk, daar kun je op in gaan, of een alternatief zoeken.

Kan me wel voorstellen, dat je vragen hebt over de spaarhypotheek.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Aflopend rentevaste periode

Ongelezen bericht door tijger1 »

Als de nieuwe rente eventueel flink lager wordt, zult u (veel) meer premie voor de spaarhypotheek moeten gaan betalen. Logisch.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aflopend rentevaste periode

Ongelezen bericht door kweenie »