LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASN hypotheek -> SNS (Reaal)

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Altijd wat anders

ASN hypotheek -> SNS (Reaal)

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

In 1999 heb ik een hypotheek afgesloten bij de ASN bank omdat ik een duurzame bank wilde voor mijn hypo. Altijd naar tevredenheid gegaan, zij vingen dan ook 1% provisie. Eventuele vragen gingen perfect via de ASN hypotheekafdeling. Een jaar of wat geleden is de gehele hypotheekdivisie van ASN opgeheven en kreeg ik een brief van ASN: u moet u voortaan wenden tot SNS (Reaal). Emailadres, telefoonnummers aldaar alles erbij. Nu wil ik echter mijn hypotheek omzetten naar een andere vorm. Daar ben ik al sinds maart mee bezig, de bedoelde omzetting zou 1-1-2011 pas moet gebeuren, ik dacht: ik begin er op tijd mee. :mrgreen:

Vele emails, telefonades, via webformulier SNS ingevulde toestanden met dezelfde tekst later plus een gewone brief aan klachtenbureau SNS heb ik nu eindelijk pas een gedeeltelijk antwoord op mijn weinige simpele vragen. Maar geen antwoord op mijn vraag: wat zijn de kosten van dit geheel. Maar dat is natuurlijk wél een belangrijk detail, ik wil niet achteraf worden geconfronteerd met mega-kosten.

De email die ik na alle klachten uiteindelijk van een hypotheekman/vrouw van SNS kreeg zijn no reply, ik kan er dus niet op antwoorden. Er staat in dat 'wij voor u aan het werk gaan'. De emails zijn niet met naam ondertekend en iemand van de afdeling hypotheken krijg ik niet te spreken. Alles loopt via een 0900-1850 nummer en daarlangs kom je niet. Je krijgt alleen maar nitwits aan de telefoon die je het hele verhaal weer kunt gaan vertellen en het dan nog niet begrijpen. SNS medewerkers blijken helemaal eigenlijk niets te weten van ASN-hypotheken.

Nu is mijn vraag, ASN bank NV is mijn geldschieter, dat staat gewoon in de hypotheekakte. Maar ASN zegt u moet bij SNS zijn. Een online formulier bij ASN valt niet in te vullen omdat ik geen geldig rekeningnummer heb. Als ik bel dan krijg ik: u moet bij SNS zijn. Kan ik niet verlangen dat daar iemand bij ASN eindelijk iets doet. Waar zij hun spul administratief onderbrengen als onderdeel van het waardeloze SNS, daar hoef ik niet op gefêteerd te worden. Daar heb ik niet voor gekozen destijds.

Buiten dat begin ik me steeds meer vragen te stellen over de duurzaamheid van deze hypotheek. Als dit gewoon een SNS hypootje onder een ASN jasje blijkt.. wat is er dan nog over van de duurzaamheid? Dat zal misschien niet iedereen interesseren, maar mij wel.

CB

Re: ASN hypotheek -> SNS (Reaal)

Ongelezen bericht door CB »

Nu is mijn vraag, ASN bank NV is mijn geldschieter, dat staat gewoon in de hypotheekakte. Maar ASN zegt u moet bij SNS zijn.
Lijkt erop dat ASN Bank z'n hypotheekportefeuille heeft verkocht aan de SNS Bank. In dat geval kunt u alleen nog zaken doen met de SNS Bank en is de SNS Bank nu de geldschieter van uw hypotheek.

Altijd wat anders

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Er is op geen enkele manier iets overgedragen of gesubrogeerd. volgens de brief die ik ontving is alleen de administratie over naar SNS. Ik heb gewoon een hypotheekakte met ASN als hypotheeknemer.. zo is ook de levensverzekering tot op de dag van vandaag verpand aan ASN (en niet aan SNS). Dus ik zie niet hoe ASN dan ontslagen kan zijn van haar verplichtingen t.a.v. mij wbt correcte afhandeling?

CB

Ongelezen bericht door CB »

Sorry ik heb niet de inzage in de correspondentie die u heeft ontvangen. Alleen maak ik uit uw verhaal op, dat het erop lijkt dat de ASN de hypotheekportefeuille heeft verkocht. Zie onderstaande quote:
Een jaar of wat geleden is de gehele hypotheekdivisie van ASN opgeheven en kreeg ik een brief van ASN: u moet u voortaan wenden tot SNS (Reaal).
Als ik u was zou ik eerst aan ASN Bank vragen, waarom u wordt verwezen naar de SNS Bank. Tenminste daar zou ik meer duidelijkheid over willen hebben, als ik u was.

ASN Bank

Ongelezen bericht door ASN Bank »

ASN Bank heeft deze klacht onderzocht en geconcludeerd dat de vragensteller gelijk heeft. De klacht is met spoed in behandeling genomen en de ASN Bank heeft haar verontschuldigingen aangeboden voor de gang van zaken. De zaak is inmiddels naar tevredenheid van de klant afgehandeld en opgelost.

Monique Messelink
ASN Bank

consument44

Ongelezen bericht door consument44 »

De beschreven problemen komen mij erg bekend voor. De service van de SNS wbt ASN hypotheken is ronduit slecht.

Ik heb sinds 2005 een ASN spaarhypotheek met een spaarpolis van Reaal. Rente staat 1 jaar vast en wijzigt dus jaarlijks. Dat gebeurt automatisch. Maar de spaarpolis moet dan ook aangepast worden (rente omhoog, spaarpolis omlaag en vice versa).

Het probleem is dat de spaarpolis nooit automatisch aangepast wordt. Om dat te bewerkstelligen moet je eerst veel gaan bellen met de SNS-bank die de ASN-hypotheek zogenaamd ondersteunt. Die ondersteuning is waardeloos, er zitten daar mensen die van alles beloven maar uiteindelijk gebeurt er weinig tot niets. Voor 2008 was er een officiele klacht aan de ASN-directie voor nodig om de polissen aangepast te krijgen en nieuwe polissen te ontvangen, ook nog voor de twee jaar daarvoor.

Ook in 2009 werd de polis pas aangepast toen ik er weer achteraan ging bellen, is de afschrijving wel aangepast maar zonder specificatie. Na een half jaar en verschillende telefoontjes kreeg ik eindelijk een kopie van de polis (origineel kon er niet van af of zo).

Het is nu 2010 en weer is de rente wel aangepast maar de spaarpolissen niet. Ik ga maar weer een klacht indienen bij de ASN-directie.

Gesloten