op:http://www.vandongenverlaan.nl/Website/ ... theek.aspx heb ik wat fiscale informatie gevonden mbt "de Regels en voorwaarden in verband met de vrijstelling bij uitkeren" van de bankspaar hypotheek.
zo staat er:
Wat levert dit qua risico's en mogelijke extra kosten bij een eventuele verhuizing of oversluiting naar andere hypotheek?* u moet de geblokkeerde rekening bij leven gedurende minimaal 15 jaar in stand houden
* bij een looptijd tussen de 15 en 20 jaar geldt een (gemaximeerde) belastingvrije uitkering en bij een inlegperiode van 20 jaar of meer, geldt een hogere vrijstelling (De vrijstellingen gelden per persoon!)
(denk aan snelle afschaffing hypotheekrente aftrek)
Als je niet aan die voorwaarden voldoet dan verhuist de spaarrekening automatisch van box I naar box III, betekent dit dat je die 1,2% belasting over vermogen moet betalen?
Als je het geld dan direct uitgeeft aan een ander huis (hypotheek ofverbouwing),omzeil je dan die 1,2%?
Ik hoorde van iemand dat als de bank failliet ging, de schuld en het vermogen worden verrekent en je de mogelijkheid verliest mbt hypotheekrenteaftrek, kan iemand me vertellen of dit waar is en wat hier de mogelijkheden zijn?