LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berekening boeterente oversluiten hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
baltazar
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2011 21:28

Berekening boeterente oversluiten hypotheek

Ongelezen bericht door baltazar »

Geachte forumleden,

Graag zou ik mijn hypotheek willen oversluiten.
inmiddels heb ik mij aardig verdiept in deze materie en weet ik nu eindelijk welke tabel wordt
gebruikt om de rente te bepalen waarmee mijn rente die ik nu betaal wordt vergeleken.
In 2005 heb ik een Rohyp voordeelhypotheek genomen bij Stadt Rotterdam. dat werd daarna Asr en is nu overgenomen door Direktbank. Deze hypotheek had uiteindelijk een basisrente van 4,3%. Hierop kwam een opslagpercentage van 0,25% omdat er een beleggersrekening werd geopend voor het opbouwen van kapitaal om de hypotheek af te lossen. Er is niemand bij de Direktbank die mij kan vertellen of hier rekening mee wordt gehouden of niet bij het opmaken van de aflosnota. Recent heb ik een aflosnota opgevraagd. Boeterente op dit moment nog heel laag(dagrente). Dit komt omdat de vergelijkingsrente nog net boven de 4,55 staat. In een paar weken kan deze nog wel dalen. Dus ik zou heel graag willen weten of de Direktbank rekening houdt met deze opslag.
Wie heeft er een advies?

Groeten Baltazar

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Berekening boeterente oversluiten hypotheek

Ongelezen bericht door Lisare »

Ja, die opslag wordt meegenomen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Berekening boeterente oversluiten hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie heeft er een advies?
Je adviseur of tussenpersoon...

baltazar
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2011 21:28

Re: Berekening boeterente oversluiten hypotheek

Ongelezen bericht door baltazar »

De adviseur krijgt daar ook geen zicht op helaas.

Gesloten