LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeterente ING Hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Rdubb

Boeterente ING Hypotheek

Ongelezen bericht door Rdubb »

Een relatie van mij heeft 8 jaar geleden bij de ING een hypotheek afgesloten, haar eerste huis en dus ook haar eerste hypotheek, zij heeft zich laten adviseren door een hypotheek adviseur die voor de ING adviseerde, haar hypotheekrente is voor een termijn van 20 jaar vastgezet met daarbij een veel te dure beleggingsverzekering plus een veel te hoge hypotheek rente , dit soort gevallen kom ik vaker tegen, het is toch absurt dat mensen gedwongen worden hun huis te verkopen en een ander huis terug te kopen om van de veel te hoge hypotheekrente af te komen, ING is diverse malen benaderd maar geeft aan dat zij geen blaam treffen en dat mevrouw maar rustig moet blijven zitten of haar huis maar moet verkopen, dit noem ik laakbaar gedrag van welke bank dan ook.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2017 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

NeoDutchio

Re: Boeterente ING Hypotheek

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Te dure beleggingsverzekering en te hoge rente? Volgens mij is uw relatie er zelf bij geweest toen ze tekende. En heeft ze vooraf zich goed laten informeren wat wijsheid is qua hypotheekvormen en kosten. Stel dat de rente niet gedaald was, maar gestegen. Had u hier kan ook gezeten dat ze nu een te lage rente betaald en graag meer zou willen betalen?
Uw relatie is een contract aangegaan voor 20 jaar. Er is geen verplichting aan de bank om de rente te middelen of om de hypotheek over te sluiten. Dit heeft niets met laakbaar gedrag te maken, maar een vrijwillige keuze van de persoon die getekend heeft.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

ING kent rentemiddeling, dus dat moet geen probleem zijn.
Rentemiddeling is geen optimaal middel, maar op die manier zijn de lasten aan te passen, verder eens met NeoDutchio,
met als kanttekening dat ING (NN?) te hoge kosten binnen de beleggingskosten dient te compenseren en dat normaal gesproken ook wel gedaan zal hebben.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Rdubb schreef:..zij heeft zich laten adviseren door een hypotheek adviseur die voor de ING adviseerde, haar hypotheekrente is voor een termijn van 20 jaar vastgezet met daarbij een veel te dure beleggingsverzekering plus een veel te hoge hypotheek rente , dit soort gevallen kom ik vaker tegen
Er rijst bij mij een aantal vragen:

1) Welke rentepercentage betaalt zij,
2) Waarom is ze naar een adviseur gegaan,
3) Hoe duur is de beleggingsverzekering en wat is het verzekerde kapitaal,
4) U zegt dit vaker tegen te komen. Bent u hypotheekdeskundige of -adviseur?

Gesloten