Begreep laatst dat banken voor overboeking hypotheekgelden naar de notaris nog aantal checks uitvoeren? Welke zijn dat dan nog, aangezien het dossier al finaal akkoord is bevonden? En hoeveel dagen van te voren maakt een bank geld over naar de derdenrekening van de notaris?
Vincent
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Controle Bank voor Notaris
-
Re: Controle Bank voor Notaris
Even aan je notaris vragen. De laatste keer kreeg ik bij de hypotheekpapieren ook kopieen van de overschrijvingen van de bank en dan weet je het precies.
-
Verschilt nog steeds per bank, maar ga maar uit van zo laat mogelijk, dus 's ochtends voor het passeren
met een spoedoverboeking.
met een spoedoverboeking.
Ze checken in ieder geval frauderegisters, kadaster en BKR voor ze het geld uitboeken.
Daarnaast kunnen ze nog een aantal andere zaken checken maar dat verschilt per geldverstrekker.
Betaling is maximaal 24 uur voor overdracht van de woning, meestal korter (als je 's middags gaat passeren is het niet raar dat er pas 's morgens wordt overgeboekt door de geldverstrekker).
Daarnaast kunnen ze nog een aantal andere zaken checken maar dat verschilt per geldverstrekker.
Betaling is maximaal 24 uur voor overdracht van de woning, meestal korter (als je 's middags gaat passeren is het niet raar dat er pas 's morgens wordt overgeboekt door de geldverstrekker).
-
Dank, zoals wat bijvoorbeeld naast bkr, fraude en kadaster?
-
Waar is je vraag concreet Vincent?
B.v juistheid dienstverband, dus werkgever bellen, of UWV checken. Zie ook je offerte.
B.v juistheid dienstverband, dus werkgever bellen, of UWV checken. Zie ook je offerte.
-
Interesse, aangezien men altijd roept dat alles al is gecheckt
bij finaal akkoord. Bkr en fraude snap ik, mocht je
zo slim zijn om nieuwe leningen te zijn aangegaan.
bij finaal akkoord. Bkr en fraude snap ik, mocht je
zo slim zijn om nieuwe leningen te zijn aangegaan.