LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] daling huizenprijs invloed op de hyptotheek
daling huizenprijs invloed op de hyptotheek
De huizenprijs gaat aardig dalen en dit kan dus invloed hebben op je hyptotheek. De bank zal dan gaan verlangen dat je vervroegt gaat aflossen.
Kan je je hier tegen verzekeren?
Kan je je hier tegen verzekeren?
Re: daling huizenprijs invloed op de hyptotheek
En waarom moet ik eerder aflossen ?, Ik heb een contract van 30 jaar en hier staan geen voorwaarden in dat ik vervroegd moet aflossen.
Jawel lees maar goed. Als de prijs van de woning onder een bepaalde waarde komt dien je vervroegt af te lossen.
ja maar zoveel is de waarde nou ook weer niet gedaald hoor! 0,3 % en dan hoef je echt niet extra af te lossen.
Nee, maar de prijs gaat verder dalen en hard ook tot wel -50%
Nou dan hen jij een vervelend hypotheek, bij mij staat dat niet in de voorwaarden.
Waarom ook, de bank schiet er niets mee op, de huidige rente is lager dan mijn hypotheekrente.
En wie zegt dat de de huizenprijs 50 % daalt ? Luchtfietserij.
Waarom ook, de bank schiet er niets mee op, de huidige rente is lager dan mijn hypotheekrente.
50% dalen? Dan verkoopt niemand zijn huis meer en dan wordt de vraag groter dan het aanbod en dan wordt de prijs weer hoger!
ik ben daar niet zo bang voor hoor, voorlopig is er hier in het westen van het land nog een enorme woningnood!
ik ben daar niet zo bang voor hoor, voorlopig is er hier in het westen van het land nog een enorme woningnood!
Nou dan hen jij een vervelend hypotheek, bij mij staat dat niet in de voorwaarden.
de huizenprijzen gaan echt niet meer stijgen. En dus alleen maar dalen.
En lees de kleine letters maar.
En lees de kleine letters maar.
Flappie de 0-lijn is in principe ook al een daling maar als je met 50% loopt te fantaseren dan woon je dus uiteraard niet in mijn omgeving.
Want -50% betekent dat je hier bijv dan al een tussenwoning gaat krijgen voor 55-60.000,-.....
Betekent dat jan modaal op 2 jaarsalarissen gaat kopen....hoeft zijn vrouw niet eens te werken....en heeft hij het nog ruim...
Want -50% betekent dat je hier bijv dan al een tussenwoning gaat krijgen voor 55-60.000,-.....
Betekent dat jan modaal op 2 jaarsalarissen gaat kopen....hoeft zijn vrouw niet eens te werken....en heeft hij het nog ruim...
vroeger was het op 1 salaris. En kijk maar het IMF rapport maar eens na.
Vroeger op 1 salaris...geloof niet dat jij dat mee hebt gemaakt.
maar dat er woning nood is. Hoe verklaar je dat er 170.000 huizen te koop staan. Zie funda
-
Flappie, als jij zo goed weet wat de huizenprijzen doen, kun je me dan ook vertellen wat de hypotheekrente gaat doen. Veel van mijn klanten willen dat namelijk graag weten.
Het bang maken van mensen met waardedalingen van 50% uit een rapport van het IMF dat alweer door menigeen onderuit is gehaald heeft niet veel zin in een markt waar niemand elkaar meer vertrouwd.
Bij een hypotheek die tot 100% executiewaarde aflossingsvrij is, kan er na vijf jaar een probleem ontstaan als de bank een hertaxatie laat uitvoeren. Door een deel van de hypotheek dan om te zetten naar een spaar-, (het kan nog steeds) beleggings-, lineaire- of annuiteiten hypotheek is er helemaal niet zo veel aan de hand.
Het bang maken van mensen met waardedalingen van 50% uit een rapport van het IMF dat alweer door menigeen onderuit is gehaald heeft niet veel zin in een markt waar niemand elkaar meer vertrouwd.
Bij een hypotheek die tot 100% executiewaarde aflossingsvrij is, kan er na vijf jaar een probleem ontstaan als de bank een hertaxatie laat uitvoeren. Door een deel van de hypotheek dan om te zetten naar een spaar-, (het kan nog steeds) beleggings-, lineaire- of annuiteiten hypotheek is er helemaal niet zo veel aan de hand.
De hypotheek rente gaat oplopen naar 7%.
Ben ik blij dat ik 20 jaar vast heb! Trouwens vandaag weer binnen een week een tussen woning bij ons verkocht voor ietsje minder dan de vraag prijs.
Er zijn dus nog steeds mensen die graag en huis kopen.
Er staan 170.000 woningen te koop? nou en heb je wel eens op autotrader gekeken hoeveel auto's er te koop staan. Toch lees ik nergens dat de occasions enorm in waarde gaan dalen.
Als je een huis hebt waar mensen graag willen wonen en het is goed onderhouden dan blijft dat echt wel waardevast hoor.
Er zijn dus nog steeds mensen die graag en huis kopen.
Er staan 170.000 woningen te koop? nou en heb je wel eens op autotrader gekeken hoeveel auto's er te koop staan. Toch lees ik nergens dat de occasions enorm in waarde gaan dalen.
Als je een huis hebt waar mensen graag willen wonen en het is goed onderhouden dan blijft dat echt wel waardevast hoor.
dan zijn zeker ook de aandelen waardevast. Oftewel wordt wakker.
'Rente minimaal 1 procent omlaag in Q4'De hypotheek rente gaat oplopen naar 7%.
Door overheidsingrijpen is de rust op de financië;le marketen min of meer terug. Het renteinstrument is volgens Henry van Heijster (ING) hèt gereedschap om het vertrouwen verder op te krikken.
Kwam ik vandaag tegen Flappie....
Ja maar dat is niet de hyptotheek rente. Zo lust ik er nog wel wat van.
Nou flappie dan zit ik (en met mij waarschijnlijk een heleboel anderen) gewoon goed met een hypotheek die de helft is van de huidige marktwaarde, 10 jaar vast op 4%.
De bank gaat helemaal niks zo lang ik braaf maandelijks betaal...
De bank gaat helemaal niks zo lang ik braaf maandelijks betaal...