LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB bank
-
DSB bank
Wij hebben een hypotheek bij de DSB bank en momenteel een maandachterstand.
Ik heb gen behoefte aan betweterige reatcies van mensen die menen te weten wat wij fout doen of hoe dom we zijn.
Ik wil alleen aangeven dat DSB weer mensen benaderd op de schofterige manier die ze voor het faillissement hadden.
DSB is inmiddels overgenomen en opeens is mailcontact niet meer mogelijk,ik wil alles zwart op wit hebben van hun,maar kan alleen telefonisch.
Wij worden steeds gebeld 3 nummers waarvan 1 anoniem,steeds dat we een achterstand hebben,als ik dan wijs op het feit dat wij met hun oude incassobureau Inspectrum een afspraak hebben,wordt er niet op gereageerd.Ik heb de betreffende mail al vele malen doorgestuurd.Zaterdag werden wij wederom gebeld voor aan anoniem nummer.Ik nam op een een vrouw vroeg of ik die en die persoon was,toen ik vroeg wie zij dan was kon ze daar geen antwoord op geven voor dat ik zei wie ik was,ze kon alleen zeggen dat ze van een financiele instelling was,raar toch...mag niemand weten dat dsb aan het bellen is,anoniem nummer,niet zeggen waar ze van zijn.
Toen ik opmerkte dat ze vast van DSB was begon ze opeens haar verhaal.Onze inlossing op de achterstand was te weinig,terwijl deze afspraak zwart op wit staat.Ik moet van haar een inkomen en uitgaven formulier invullen,waarop ik vroeg deze op te sturen daar we geen printer hebben.dat was niet nodig,wel dus want via de computer kan ik niets invullen,plus dat ik alle bewijzen van lasten ook nog is moet kopieren en opsturen,had mevr niet vermeld.Toen ik melde dit deze week te gaan doen veranderde de stemming van mevr.Het moest meteen,toen ik zei dat ik daar echt even voor moest gaan zitten moest ik niet zo onbeschofd zijn.Een instelling mag niet zo reageren en dit is precies de reden waarom ik alleen mailcontact wil,dan had ze dit echt niet gezegd.
Zijn er meer mensen die sinds de overname weer zo behandeld worden door DSB>
Nogmaals,ik hoef geen reacties van mensen die menen alles beter te weten en die mij weten te vertellen dat ik echt moet betalen,want dat snap ik wel,het gaat om de bedreigende manier waarop DSB dit weer doet.
Ik heb gen behoefte aan betweterige reatcies van mensen die menen te weten wat wij fout doen of hoe dom we zijn.
Ik wil alleen aangeven dat DSB weer mensen benaderd op de schofterige manier die ze voor het faillissement hadden.
DSB is inmiddels overgenomen en opeens is mailcontact niet meer mogelijk,ik wil alles zwart op wit hebben van hun,maar kan alleen telefonisch.
Wij worden steeds gebeld 3 nummers waarvan 1 anoniem,steeds dat we een achterstand hebben,als ik dan wijs op het feit dat wij met hun oude incassobureau Inspectrum een afspraak hebben,wordt er niet op gereageerd.Ik heb de betreffende mail al vele malen doorgestuurd.Zaterdag werden wij wederom gebeld voor aan anoniem nummer.Ik nam op een een vrouw vroeg of ik die en die persoon was,toen ik vroeg wie zij dan was kon ze daar geen antwoord op geven voor dat ik zei wie ik was,ze kon alleen zeggen dat ze van een financiele instelling was,raar toch...mag niemand weten dat dsb aan het bellen is,anoniem nummer,niet zeggen waar ze van zijn.
Toen ik opmerkte dat ze vast van DSB was begon ze opeens haar verhaal.Onze inlossing op de achterstand was te weinig,terwijl deze afspraak zwart op wit staat.Ik moet van haar een inkomen en uitgaven formulier invullen,waarop ik vroeg deze op te sturen daar we geen printer hebben.dat was niet nodig,wel dus want via de computer kan ik niets invullen,plus dat ik alle bewijzen van lasten ook nog is moet kopieren en opsturen,had mevr niet vermeld.Toen ik melde dit deze week te gaan doen veranderde de stemming van mevr.Het moest meteen,toen ik zei dat ik daar echt even voor moest gaan zitten moest ik niet zo onbeschofd zijn.Een instelling mag niet zo reageren en dit is precies de reden waarom ik alleen mailcontact wil,dan had ze dit echt niet gezegd.
Nogmaals,ik hoef geen reacties van mensen die menen alles beter te weten en die mij weten te vertellen dat ik echt moet betalen,want dat snap ik wel,het gaat om de bedreigende manier waarop DSB dit weer doet.
Re: DSB bank
Als je bvb al gaat stellen wat voor reacties je wilt denk ik dat je er weinig zult krijgen. Dit is een discussieforum dat open staat voor een ieder die zich aan de huisregels houdt. Jij bepaalt niet wie wat wel en niet mogen schrijven.
Dat anonieme nummer is standaard bij elk callcenter, en is oa bedoelt om medewerkers te beschermen tegen haatdragende klanten, die soms werkelijk beestachtige dreigementen uitten aan de telefoon. Maar goed, als je niet meer zaken met ze wilt doen, kan je toch je aflossing op orde brengen, en overstappen naar een andere hypotheekverstrekker?just me 1977 schreef:Wij hebben een hypotheek bij de DSB bank en momenteel een maandachterstand.
Met één maandachterstand heb je een betalingsregeling lopen via een incassobureau? Weet je dat wel zeker?
-
Wij zijn toen die tijd ook erin geluisd bij de DSB.
Maar het kwaad is geschied,heb wel door aangifte € 6000,00 op mijn hypotheek in mindering gekregen.
Wij hebben toen ook een regeling mogen treffen dat wij de aflossing overmaken op de derde van elke maand daar ons salaris aan het eind van de maand overgemaakt wordt , dat was geen probleem en ging jaren goed.
Nu is DSB overgenomen en krijg ook steeds telefoontjes en vervelende mails soms ook nog een brief met de vermelding dat wij een achterstand hebben en daar is totaal geen sprake van.
Alleen onze aflossing komt op de derde van de maand binnen en niet de 30e zoals hun dat steeds opsommen dat dit moet gebeuren, ik leg steeds uit dat wij deze regeling al jaren hebben maar daar heeft deze typ miep geen boodschap aan. Zodra het niet de 30e binnen is worden we weer gestalkt.
Mailen en telefoneren heeft geen zin , ze hebben steeds hun mondje klaar en worden zelf grof.
Wil heel graag overstappen naar een andere hypotheek bank maar door deze crisis op de huizenmarkt is dit nu niet mogelijk.
Nu heb ik haar laten weten dat ik nergens meer op reageer en de aflossing gewoon op de derde laat staan zoals afgesproken was.
Graag zou ik ze willen aanklagen voor stalking want elke keer wordt ik weer razend .
Maar het kwaad is geschied,heb wel door aangifte € 6000,00 op mijn hypotheek in mindering gekregen.
Wij hebben toen ook een regeling mogen treffen dat wij de aflossing overmaken op de derde van elke maand daar ons salaris aan het eind van de maand overgemaakt wordt , dat was geen probleem en ging jaren goed.
Nu is DSB overgenomen en krijg ook steeds telefoontjes en vervelende mails soms ook nog een brief met de vermelding dat wij een achterstand hebben en daar is totaal geen sprake van.
Alleen onze aflossing komt op de derde van de maand binnen en niet de 30e zoals hun dat steeds opsommen dat dit moet gebeuren, ik leg steeds uit dat wij deze regeling al jaren hebben maar daar heeft deze typ miep geen boodschap aan. Zodra het niet de 30e binnen is worden we weer gestalkt.
Mailen en telefoneren heeft geen zin , ze hebben steeds hun mondje klaar en worden zelf grof.
Wil heel graag overstappen naar een andere hypotheek bank maar door deze crisis op de huizenmarkt is dit nu niet mogelijk.
Nu heb ik haar laten weten dat ik nergens meer op reageer en de aflossing gewoon op de derde laat staan zoals afgesproken was.
Graag zou ik ze willen aanklagen voor stalking want elke keer wordt ik weer razend .
-
Neem een ander vast telefoonnummer en dit keer geheim. Dan ben je van het probleem af.
Wat je ook kan doen is een telefoon kopen die telefoontjes zonder nummermelding kunnen blokkeren. Veel Siemens Gigaset telefoons kunnen dit.
Goedkoopste met deze functie: http://www.kieskeurig.nl/telefoon/gigas ... 73#prijzen
Wat je ook kan doen is een telefoon kopen die telefoontjes zonder nummermelding kunnen blokkeren. Veel Siemens Gigaset telefoons kunnen dit.
Goedkoopste met deze functie: http://www.kieskeurig.nl/telefoon/gigas ... 73#prijzen
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 04 aug 2013 16:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wij hebben in het verleden betaalproblemen gehad waardoor onze betalingen via inspectrum zijn blijven lopen.
Daarom gaat het bij ons via het incasso,maar DSB is nu overgenomen en is weer helemaal de oude DSB.
Reageren via mail doen ze niet,en daar baal ik van want door de telefoon zijn ze onbeschoft en agressief en ik kan dat niet bewijzen.
Wij zijn inmiddels aangemeld bij schuldhulpverlening.
Ik los per maand al 150 euro extra af aan DSB,die vinden dit te laag.Ik moet nu een inkomsten/uitgaven lijst invullen.
Maar ik heb geen printer,dus ik kan hem niet uitprinten.
DSB bank vroeg of ik niemand kende met een printer...nee dus,ze vertikken het om er een per post op te sturen.
Ik heb al gemaild dat zij nu diegene zijn die de boel ophouden en niet ik...
Ik ben niet meer bang voor ze,maar ik erger me rot aan hun klantonvriendelijkheid en tegenwerking.
Die lijsten hebben ze gewoon liggen,daar ik in het verleden ook al zo'n lijst per post heb gehad van ze....
Maar sinds de overname is het alleen maar weer bedreigen wat ze doen ipv denken in oplossingen.
Ik bewaar alle mails die ik ze heb gestuurd,heel wat inmiddels.
Ze bellen met 3 nummers 088,een 010 nummer en een anoniem nummer en het werkt allemaal langs elkaar heen.
Daarom gaat het bij ons via het incasso,maar DSB is nu overgenomen en is weer helemaal de oude DSB.
Reageren via mail doen ze niet,en daar baal ik van want door de telefoon zijn ze onbeschoft en agressief en ik kan dat niet bewijzen.
Wij zijn inmiddels aangemeld bij schuldhulpverlening.
Ik los per maand al 150 euro extra af aan DSB,die vinden dit te laag.Ik moet nu een inkomsten/uitgaven lijst invullen.
Maar ik heb geen printer,dus ik kan hem niet uitprinten.
DSB bank vroeg of ik niemand kende met een printer...nee dus,ze vertikken het om er een per post op te sturen.
Ik heb al gemaild dat zij nu diegene zijn die de boel ophouden en niet ik...
Ik ben niet meer bang voor ze,maar ik erger me rot aan hun klantonvriendelijkheid en tegenwerking.
Die lijsten hebben ze gewoon liggen,daar ik in het verleden ook al zo'n lijst per post heb gehad van ze....
Maar sinds de overname is het alleen maar weer bedreigen wat ze doen ipv denken in oplossingen.
Ik bewaar alle mails die ik ze heb gestuurd,heel wat inmiddels.
Ze bellen met 3 nummers 088,een 010 nummer en een anoniem nummer en het werkt allemaal langs elkaar heen.
-
DSB is niet overgenomen. Onder leiding van de curatoren worden de lopende activiteiten afgehandeld, tegen dezelfde contractuele voorwaarden als die van toepassing waren op het moment dat klanten tekenden.
-
Is WEL overgenomen!
Als u zelf ook een hypotheek bij dsb heeft bent u daarover geinformeerd.
Als u zelf ook een hypotheek bij dsb heeft bent u daarover geinformeerd.
-
Alles is overgenomen door Quion en Incassobureau Inspectrum is nu incassobureau Inquas geworden.
je kan de curatiren mailen wat je wilt,je krijgt alleen maar een standaardmail waarin staat dat alles nu via hun loopt met bijbehorende mailadressen,ik mail me rot,maar geen reactie...
je kan de curatiren mailen wat je wilt,je krijgt alleen maar een standaardmail waarin staat dat alles nu via hun loopt met bijbehorende mailadressen,ik mail me rot,maar geen reactie...
-
Gister een mail in onze mailbox ontvangen waarin ze refereren aan eerder gevoerd telefoongesprek.
Ze betreuren de gang van zaken,het is idd niet zo gegaaan als het hoort en ze bieden hun excuus aan.
Tevens heb ik nu zwart op wit dat eerder gemaakte afspraken met Inspectrum gewoon kunnen doorgaan.
Ik ben blij met deze mail...ze besteden er blijkbaar dus wel aandacht aan.
Ze betreuren de gang van zaken,het is idd niet zo gegaaan als het hoort en ze bieden hun excuus aan.
Tevens heb ik nu zwart op wit dat eerder gemaakte afspraken met Inspectrum gewoon kunnen doorgaan.
Ik ben blij met deze mail...ze besteden er blijkbaar dus wel aandacht aan.
Beste Just me 77, ik heb al een half jaar dezelfde problemen. Ik betaal keurig netjes elke maand via automatische overboekingen de termijnen voor mijn hypotheken sinds het faillisement. Wat gebeurde er een paar maanden geleden denkt u? Ik werd gebeld door een incasso bureau van DSB bank met de mededeling dat ik een maand achterliep met de termijnen waardoor ik een achterstand van 1 maand had. Toen ik naar de reden vroeg waarom ze daar nu pas mee kwamen zeiden ze dood eenvoudig dat de Curatoren DSB bank heel streng waren geworden en wilden dat de termijnen op de 1ste van de maand betaald moest worden en ik betaalde altijd aan het einde van de maand en daarom was er opeens een achterstand ontstaan in een week tijd????? Wat totaal niet klopt volgens mij maar dat konden ze mij ook niet bewijzen dus ik werd hier bijna elke dag over gebeld en dat ik nog steeds een maand extra moest betalen. Net zo lang tot ik gedreigd werd door dreigbrieven dat ze me Bij BKR wilde melden etc etc. Ik voelde mij dus vreselijk bedreigd en in het nauw gedreven en ik was al die telefoontjes zat, totdat ik een deal heb gemaakt met ze. Ik kon natuurlijk niet gelijk een extra maand termijn ophoesten van 1300 euro, ik heb een huishouden met een man en 2 kinderen. Ik heb dit bedrag in een paar maanden extra op de hypotheken gestort waardoor ze heel tevreden en meewerkend waren. In mei heb ik alles betaald en wat gebeurde er eind mei???? Ja hoor, de DSB Bank was overgestapt naar een ander administratie/incasso bureau met de mededeling dat zij onze administratie gingen doen. Net toen ik het boekje netjes had afgesloten werd ik dus weer door dit nieuwe bureau gebeld. Tot mijn verbazing kreeg ik weer te horen dat ik weer een achterstand had van 1 maand. Ik heb dit bureau toen gelijk gebeld en toen zeiden ze tegen mij maar mevrouw wij zijn net begonnen om de administratie over te nemen maar kunnnen nog niet alles zien Wat er bij hen allemaal binnenkomt op de rekening enz..???? . Wat ik heel vreemd vond maar om te bewijzen dat ik betaald had moet ik hen weer bewijzen gaan opsturen dan konden zij dit controleren en dan zou er niks aan de hand zijn. Heb dit weer netjes gemaild aan ze......en na even stilte werd ik weer gebeld door dit nieuwe bureau. Ja mevouw u heeft geen achterstand maar een teveel betaald bedrag van 250' euro wat ik extra had betaald doordat ik dit bedrag als laatste termijn had overgemaakt en de compensatieregeling ook tegelijk dit bedrag had ingehouden bij mijn eind afrekening. Ik hoefde niks te doen zij zouden gaan kijken hoe ze dit teveel betaalde bedrag konden verwerken wat volgens hen heel moeilijk zou zijn. Tevens moest ik geduld hebben totdat zij hun administratie op orde hadden en dat dit probleem bij heel mensen was voorgekomen??. Het was gelukkig weer rustig en ik moest gewoon afwachten. Totdat ik vandaag helaas weer ben gebeld. Een hele lieve mevrouw stond me te woord en zei tegen mij dat ik weer een achterstand had gecreeerd omdat de extra termijnen die ik door hen verplicht extra moest betalen in een paar maanden gewoon op mijn hypotheek was gestort en dus helemaal niet op de zogenaamde achterstand die ik had. En toen verloor ik echt mijn geduld zij wilde dat ik weer extra ging storten en begreep ook wel dat ik boos was maar daar konden zij helemaal niks aan doen bla bla blaaaaa!!!!!!!! Ik ben het helemaal zat met ze nu! Ik heb bewijzen dat ik netjes betaal maar zij kunnen mij niks bewijzen. Ze beweren dat ze dat geld niet meer kunnen terugstorten uit mijn hypotheek waardoor ik weer moet betalen. Ik heb zeer kwaad gereageerd en uiteindelijk uit woede de hoorn erop gegooid. Ben ik nou zo gek of denken zij dat zij alles kunnen maken????? BKR codering of niet ik zal geen cent EXTRA meer betalen vanaf nu!!!!!!! Ik ga binnenkort een beroep doen bij mijn rechtsbijstand om een zaak tegen ze aan te spannen. Ik vraag dan ook iedereen die hetzelfde probleem heeft dit zoveel mogelijk bij alle media's te melden. Ik ben de DSB Bank zat en ik hoop dat iemand ons hierbij gaat helpen. Ik hoop ook vooral dat TROS RADAR deze noodkreet van mij aandacht gaat geven!!! Hier moet echt een eind aan komen, hoe meer mensen hiervan af weten hoe meer dit naar buiten komt zodat we met zijn allen deze wanpraktijken kunnen beeindigen. Hartelijk dank voor uw aandacht.