Goedemiddag,
Maakt u gebruik van een (commerciële)erfpachtfinanciering, teneinde uw wooncarrière waar te maken? Heeft u hierdoor een woning kunnen kopen die normaal niet betaalbaar is? En zo ja onder welke voorwaarden? Ook indien het particuliere erfpacht betreft? Wij staan namelijk voor de keuze en willen niet in een valkuil stappen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erfpachthypotheek, oplossing of valkuil?
Re: Erfpachthypotheek, oplossing of valkuil?
Als je de media hebt gevolgd over dit onderwerp, dan kom je tot de conclusie dat een woning op commerciele erfpacht zeer zeer lastig om te financieren.
Dus uitzoeken op welke basis de erfpacht staat en desgewenst voorleggen aan financiers.....
Dus uitzoeken op welke basis de erfpacht staat en desgewenst voorleggen aan financiers.....
Bedankt voor je reactie. We hebben het inderdaad allemaal gevolgd, maar de financiering is niet het probleem, er staat namelijk ook een bank achter. Dus voor nu is dat niet erg, maar we willen graag weten of er mensen zijn die dit hebben gedaan en wat hun ervaringen zijn. Het product heet Grondvermogen.
Er is toch een smet op dit soort huizen met commerciele erfpacht. Het zal dus erg lastig worden om een huis op deze grond later te verkopen.
Zelf heb ik 11 jaar geleden gekozen voor een huis op eigen grond en heb ik bewust huizen op erfpacht grond overgeslagen. Nu de huizenmarkt slecht is en de banken moeilijk doen over commerciele erfpacht zou ik deze huizen helemaal links laten liggen.
Ik zou zeggen, kijk rustig verder want de keuze is reuzen nu de huizenmarkt dr slecht voor staat. Wees je dr ook bewust van dat als het al lukt om je huis te financieren je wel erg moeilijk kan overstappen naar een andere bank ook als de bank je een slecht rente voorstel doet bij het verlengen van de rente vast periode.
Mijn mening erfpachthypotheek = valkuil
Zelf heb ik 11 jaar geleden gekozen voor een huis op eigen grond en heb ik bewust huizen op erfpacht grond overgeslagen. Nu de huizenmarkt slecht is en de banken moeilijk doen over commerciele erfpacht zou ik deze huizen helemaal links laten liggen.
Ik zou zeggen, kijk rustig verder want de keuze is reuzen nu de huizenmarkt dr slecht voor staat. Wees je dr ook bewust van dat als het al lukt om je huis te financieren je wel erg moeilijk kan overstappen naar een andere bank ook als de bank je een slecht rente voorstel doet bij het verlengen van de rente vast periode.
Mijn mening erfpachthypotheek = valkuil
Laatst gewijzigd door evdbeek99 op 17 aug 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ken het product.....
Kijk eens wat de grondwaarde nu is en wat je over 10 jaar moet betalen als je de grond weer in eigendom terug wilt kopen.
Daarbij geldt dat er zeer weinig banken zijn die financieren met grondvermogen..... Je maakt jezelf zeer kwetsbaar en afhankelijk van 1 bank
Kijk eens wat de grondwaarde nu is en wat je over 10 jaar moet betalen als je de grond weer in eigendom terug wilt kopen.
Daarbij geldt dat er zeer weinig banken zijn die financieren met grondvermogen..... Je maakt jezelf zeer kwetsbaar en afhankelijk van 1 bank