LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met Wooncollect
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Ervaringen met Wooncollect
Klanten van een NIBC hypotheek, dat zijn alle onderstaande hypotheken:
Amstelstaete Hypotheken
Atrios Hypotheken
Capitalum Hypotheken
Estate Hypotheken
Huizen Hypotheken
IKS Hypotheken
Nationale Hypotheek Maatschappij
HypInvest
Seyst Hypotheken
1895 Hypotheken
Quion 1
Quion 3
Quion 14
Quion 30
Muzen Hypotheken
Nieuwegein Hypotheken
Royal Residentie Hypotheken
Zwaluw Hypotheken
NIBC Direct,
hebben bij hun saldo opgave de volgende bijlage gehad:
http://verbazingovernederland.blogspot. ... er-en.html
We zijn voor een artikel op zoek naar mensen die contact hebben opgenomen met Wooncollect. Wooncollect is de incasso afdeling van NIBC en ging voorheen onder de naam Vredezicht Incasso. Het zit op hetzelfde adres als NIBC.
Ook als je in het verleden te maken hebt gehad met Vredezicht Incasso horen wij dat graag.
Amstelstaete Hypotheken
Atrios Hypotheken
Capitalum Hypotheken
Estate Hypotheken
Huizen Hypotheken
IKS Hypotheken
Nationale Hypotheek Maatschappij
HypInvest
Seyst Hypotheken
1895 Hypotheken
Quion 1
Quion 3
Quion 14
Quion 30
Muzen Hypotheken
Nieuwegein Hypotheken
Royal Residentie Hypotheken
Zwaluw Hypotheken
NIBC Direct,
hebben bij hun saldo opgave de volgende bijlage gehad:
http://verbazingovernederland.blogspot. ... er-en.html
We zijn voor een artikel op zoek naar mensen die contact hebben opgenomen met Wooncollect. Wooncollect is de incasso afdeling van NIBC en ging voorheen onder de naam Vredezicht Incasso. Het zit op hetzelfde adres als NIBC.
Ook als je in het verleden te maken hebt gehad met Vredezicht Incasso horen wij dat graag.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 feb 2014 16:55
Re: Ervaringen met Wooncollect
Ja, wij kregen deze brief via de jaaropgave van Stater en hebben een hypotheek van Amstelstaete.
Wij hebben contact gezocht omdat wij in de nabije toekomst problemen verwachten en er is een budgetcoach van Mijnbudgetcoach.nl naar ons toegestuurd. Nette dame, goed gesprek. Zij vond dat wij al veel hadden gedaan en geprobeerd om te bezuinigen en naar haar mening was het enige wat nog mogelijk was, een auto van ons verkopen en hier een zuinigere voor terugkopen en onze motor eruit, daarnaast zou de rente met 2% door Wooncollect teruggebracht moeten worden, daarmee zouden wij grotendeels uit de problemen komen. Dit wilden wij uiteraard en hebben onze volledige medewerking verleend en openheid van zaken gegeven. Zij zou dit dus voorleggen aan Wooncollect en een week later kregen wij het verlossende bericht van Wooncollect; 'Uw houding staat ons niet aan, want u heeft uw auto en motor nog niet verkocht' en 'U heeft een overwaarde, dus verkoop u huis maar en wij zijn toch de eerste die dan geld vangen, dus we zien geen reden om de rente met 2% te verlagen'.
We vroegen of deze meneer Sanders van Wooncollect kon zien of onze voertuigen al te koop stonden? Nee dit kon hij niet hij vond het belachelijk dat wij een auto rijden die 1 op 4 of 5 of 6 reed en € 300 aan benzine per maand kost en daarom stond wederom onze houding hem niet aan?! En ja, ze staan dus te koop. En nee hij rijd zuiniger als 1 op 7 en de auto staat op de zaak en wij hebben nooit geldproblemen gehad.
Wij hebben speciaal Wooncollect gecontacteerd om er juist voor te zorgen dat we in de toekomst in ons huis kunnen blijven wonen, maar helaas, ze zien je blijkbaar gewoon als een nummer en nemen je niet serieus.
Voor de goede orde; we hebben een 100% aflossingsvrije hypotheek van € 368.000 met een rente van 6,5% in augustus 2008 afgesloten voor 10 jaar vast. Deze ligt 2% boven de toenmalige marktrente, dit omdat wij in januari 2006 als zelfstandig ondernemer begonnen zijn en dus die bewuste 2% opslag kregen omdat we een groter risico waren. Nou, weet u, dat zijn we dus juist nu geworden door die 2% extra en dit omdat we plotseling rond kerst 2013 de helft van ons inkomen aan klanten zijn kwijtgeraakt.
Wij hebben contact gezocht omdat wij in de nabije toekomst problemen verwachten en er is een budgetcoach van Mijnbudgetcoach.nl naar ons toegestuurd. Nette dame, goed gesprek. Zij vond dat wij al veel hadden gedaan en geprobeerd om te bezuinigen en naar haar mening was het enige wat nog mogelijk was, een auto van ons verkopen en hier een zuinigere voor terugkopen en onze motor eruit, daarnaast zou de rente met 2% door Wooncollect teruggebracht moeten worden, daarmee zouden wij grotendeels uit de problemen komen. Dit wilden wij uiteraard en hebben onze volledige medewerking verleend en openheid van zaken gegeven. Zij zou dit dus voorleggen aan Wooncollect en een week later kregen wij het verlossende bericht van Wooncollect; 'Uw houding staat ons niet aan, want u heeft uw auto en motor nog niet verkocht' en 'U heeft een overwaarde, dus verkoop u huis maar en wij zijn toch de eerste die dan geld vangen, dus we zien geen reden om de rente met 2% te verlagen'.
We vroegen of deze meneer Sanders van Wooncollect kon zien of onze voertuigen al te koop stonden? Nee dit kon hij niet hij vond het belachelijk dat wij een auto rijden die 1 op 4 of 5 of 6 reed en € 300 aan benzine per maand kost en daarom stond wederom onze houding hem niet aan?! En ja, ze staan dus te koop. En nee hij rijd zuiniger als 1 op 7 en de auto staat op de zaak en wij hebben nooit geldproblemen gehad.
Wij hebben speciaal Wooncollect gecontacteerd om er juist voor te zorgen dat we in de toekomst in ons huis kunnen blijven wonen, maar helaas, ze zien je blijkbaar gewoon als een nummer en nemen je niet serieus.
Voor de goede orde; we hebben een 100% aflossingsvrije hypotheek van € 368.000 met een rente van 6,5% in augustus 2008 afgesloten voor 10 jaar vast. Deze ligt 2% boven de toenmalige marktrente, dit omdat wij in januari 2006 als zelfstandig ondernemer begonnen zijn en dus die bewuste 2% opslag kregen omdat we een groter risico waren. Nou, weet u, dat zijn we dus juist nu geworden door die 2% extra en dit omdat we plotseling rond kerst 2013 de helft van ons inkomen aan klanten zijn kwijtgeraakt.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Ervaringen met Wooncollect
RupieRupie,
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Helaas bevestigd jouw relaas de indruk die er reeds was:
Wooncollect is niets anders dan de incasso-afdeling van NIBC die op geen enkele manier "betrokken" is met de hypotheeknemers, maar op deze manier sneller en efficienter kan executeren.
Door het inschakelen van een budgetcoach heeft men direct inzicht in de veranderde financiele situatie en kan direct actie ondernemen. Er wordt direct gekeken naar de waarde woning en hypotheekschuldratio, aflossingscapaciteit NA executie etc.
Bedankt voor het delen van je ervaring.
Helaas bevestigd jouw relaas de indruk die er reeds was:
Wooncollect is niets anders dan de incasso-afdeling van NIBC die op geen enkele manier "betrokken" is met de hypotheeknemers, maar op deze manier sneller en efficienter kan executeren.
Door het inschakelen van een budgetcoach heeft men direct inzicht in de veranderde financiele situatie en kan direct actie ondernemen. Er wordt direct gekeken naar de waarde woning en hypotheekschuldratio, aflossingscapaciteit NA executie etc.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 feb 2014 14:18
Re: Ervaringen met Wooncollect
Beste lezers.
Naar aanleiding van bovenstaande berichten, willen wij graag wat meer toelichten over de dienstverlening van Wooncollect. Ondertussen is er ook contact geweest met de klant die een post heeft geplaatst onder de naam RupieRupie om de situatie goed door te spreken.
Wooncollect is het onderdeel binnen NIBC Bank dat zich bezighoudt met het begeleiden van particuliere klanten die (verwachten) moeite (te) hebben met het betalen van hun hypotheek. Dit doet Wooncollect namens de partijen die in het voorgaande bericht worden vermeld.
Het is zowel in het belang van de klant als in het belang van de geldverstrekker om de kans op toekomstige betalingsproblemen zo vroeg mogelijk in beeld te brengen. Het vroegtijdig melden en signaleren van potentiele problemen, kan een belangrijke bijdrage leveren aan een effectieve oplossing. Dit is ook de voornaamste reden waarom Wooncollect pro-actief communiceert en in gesprek gaat met klanten over betalingsproblemen. Zo weten klanten welke maatregelen er mogelijk zijn en voor welke maatregelen de klant in aanmerking komt. Dit initiatief wordt eveneens ondersteund door de Autoriteit Financiele Markten (AFM).
Uit onderstaande berichten concluderen wij dat de rol van Wooncollect niet voldoende duidelijk is gemaakt. Dit nemen wij ter harte en zullen daarom onze communicatie verbeteren.
Naar aanleiding van bovenstaande berichten, willen wij graag wat meer toelichten over de dienstverlening van Wooncollect. Ondertussen is er ook contact geweest met de klant die een post heeft geplaatst onder de naam RupieRupie om de situatie goed door te spreken.
Wooncollect is het onderdeel binnen NIBC Bank dat zich bezighoudt met het begeleiden van particuliere klanten die (verwachten) moeite (te) hebben met het betalen van hun hypotheek. Dit doet Wooncollect namens de partijen die in het voorgaande bericht worden vermeld.
Het is zowel in het belang van de klant als in het belang van de geldverstrekker om de kans op toekomstige betalingsproblemen zo vroeg mogelijk in beeld te brengen. Het vroegtijdig melden en signaleren van potentiele problemen, kan een belangrijke bijdrage leveren aan een effectieve oplossing. Dit is ook de voornaamste reden waarom Wooncollect pro-actief communiceert en in gesprek gaat met klanten over betalingsproblemen. Zo weten klanten welke maatregelen er mogelijk zijn en voor welke maatregelen de klant in aanmerking komt. Dit initiatief wordt eveneens ondersteund door de Autoriteit Financiele Markten (AFM).
Uit onderstaande berichten concluderen wij dat de rol van Wooncollect niet voldoende duidelijk is gemaakt. Dit nemen wij ter harte en zullen daarom onze communicatie verbeteren.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 feb 2014 20:50
Re: Ervaringen met Wooncollect
Dan nu een reactie van een nvm makelaar bij een met wooncollect betrokken dossier.
Het jonge stel ging helaas uit elkaar met een restschuld van de woning. Zij namen in overleg een makelaar in de arm welke binnen zeer acceptabele tijd de woning voor een in deze tijd goede prijs verkocht.
De piraten van wooncollect geven per mail op een zeer knullige en onprofessionele wijze akkoord aan het jonge stel. De makelaar ontving deze mail ook en maakte de overeenkomst. 5 weken later een dag voor de notaris vond wooncollect het een goed idee de rekening van de makelaar van de eindafrekening te halen. De makelaar welke niet alleen voor het jonge stel maar uiteindelijk ook voor de hypotheek vertrekker het goed heeft gedaan.
Ons kleine kantoor dat pas drie jaar bestaat is hier meer dan doodziek van..
Wooncollect pretendeert het samen en met verstand te doen maar het zijn niet meer dan ingehuurde overigens ook nog onbeschofte piraten
Het jonge stel ging helaas uit elkaar met een restschuld van de woning. Zij namen in overleg een makelaar in de arm welke binnen zeer acceptabele tijd de woning voor een in deze tijd goede prijs verkocht.
De piraten van wooncollect geven per mail op een zeer knullige en onprofessionele wijze akkoord aan het jonge stel. De makelaar ontving deze mail ook en maakte de overeenkomst. 5 weken later een dag voor de notaris vond wooncollect het een goed idee de rekening van de makelaar van de eindafrekening te halen. De makelaar welke niet alleen voor het jonge stel maar uiteindelijk ook voor de hypotheek vertrekker het goed heeft gedaan.
Ons kleine kantoor dat pas drie jaar bestaat is hier meer dan doodziek van..
Wooncollect pretendeert het samen en met verstand te doen maar het zijn niet meer dan ingehuurde overigens ook nog onbeschofte piraten
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Ervaringen met Wooncollect
NIBC wordt in de financiele markt gezien als de "Goldman Sachs" van Nederland, niet qua omzet, maar als bank die allerlei juridische truc's in zijn mouw heeft om hun eigen risico te beperken.
Hypotheken die afgesloten zijn bij de bovenstaande lijst aanbieders zijn allemaal gesecuriseerd en zijn in diverse "trances" doorverkocht. Ook deed de NIBC tot 2008 mee met deze vorm bij de Amerikaanse banken. Daarbij zijn zeer grote verliezen ontstaan, dusdanig dat het de eerste bank was die door Nederlandse staat moest worden geholpen. Anders waren ze hetzelfde geeindigd als de DSB.
Securisatie is een ingewikkeld financieel proces waar je in de volgende link meer over kunt lezen:
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/de-in ... verlening/
Als de ingeschatte risicocijfers welke aan de "trances" gegeven zijn afwijken (lees: meer wanbetalingen dan gepland) moet de NIBC de belegger daarvan op de hoogte brengen en daalt het rendement, de belegger loopt immers meer risico.
Het is voor NIBC dus heel belangrijk dat de verplichtingen worden nagekomen. Wanbetalingen en "onder water" staande hypotheken zijn de doodsteek voor deze manier van handelen. Laat dat nou net aan de orde zijn in Nederland !
NIBC is dus meer gebaad bij een snelle executie en afhandeling dan bij langdurige achterstallige betalingen. En daar komt hun eigen afdeling Wooncollect (of Vredezicht incasso, zoals het voor 1-1 heette) om de hoek kijken. Wooncollect is niks anders dan een vriendelijke naam voor de afdeling "bijzonder beheer".
Deze afdeling heeft diverse gewiekste, en juridisch zeer goed onderlegde mensen zitten, die er voor moeten zorgen dat er niet nog z' on klap komt als toen met de Amerikaanse hypotheken. En gezien de berichten tot nu toe zijn die acties op geen enkele manier goed voor de klant....
Hypotheken die afgesloten zijn bij de bovenstaande lijst aanbieders zijn allemaal gesecuriseerd en zijn in diverse "trances" doorverkocht. Ook deed de NIBC tot 2008 mee met deze vorm bij de Amerikaanse banken. Daarbij zijn zeer grote verliezen ontstaan, dusdanig dat het de eerste bank was die door Nederlandse staat moest worden geholpen. Anders waren ze hetzelfde geeindigd als de DSB.
Securisatie is een ingewikkeld financieel proces waar je in de volgende link meer over kunt lezen:
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/de-in ... verlening/
Als de ingeschatte risicocijfers welke aan de "trances" gegeven zijn afwijken (lees: meer wanbetalingen dan gepland) moet de NIBC de belegger daarvan op de hoogte brengen en daalt het rendement, de belegger loopt immers meer risico.
Het is voor NIBC dus heel belangrijk dat de verplichtingen worden nagekomen. Wanbetalingen en "onder water" staande hypotheken zijn de doodsteek voor deze manier van handelen. Laat dat nou net aan de orde zijn in Nederland !
NIBC is dus meer gebaad bij een snelle executie en afhandeling dan bij langdurige achterstallige betalingen. En daar komt hun eigen afdeling Wooncollect (of Vredezicht incasso, zoals het voor 1-1 heette) om de hoek kijken. Wooncollect is niks anders dan een vriendelijke naam voor de afdeling "bijzonder beheer".
Deze afdeling heeft diverse gewiekste, en juridisch zeer goed onderlegde mensen zitten, die er voor moeten zorgen dat er niet nog z' on klap komt als toen met de Amerikaanse hypotheken. En gezien de berichten tot nu toe zijn die acties op geen enkele manier goed voor de klant....
Re: Ervaringen met Wooncollect
Ook wij hebben te maken met deze boevenbende. Pretenderen te denken in oplossingen, maar helpen je alleen maar verder de **** in.
We liggen met ze in de clinch over de hoogte van de betalingsachterstand (wij hebben uit het loonbeslag meer afgedragen dan zij pretenderen te hebben ontvangen en dan krijg je een of ander duister betalingsoverzicht) en nu willen ze de woning gaan veilen en je raadt het al: wij zullen worden opgezadeld met een restschuld die vele malen hoger is dan de betalingsachterstand.
Wij verzetten ons hier met hand en tand tegen en hebben de zaak uit handen gegeven aan een advocaat, die een kort geding aan heeft gespannen.
In contact blijven met ze heeft geen zin, want ze laten je doodleuk je doodvonnis tekenen en hier gaan wij uiteraard niet mee akkoord.
Nu ook aangifte gedaan bij de politie omdat wij een medewerker van internetnotarissen BV op heterdaad hebben betrapt terwijl hij foto's stond te maken van onze woning. Uiteraard zonder onze toestemming.
Ik hoop dat deze berichten ertoe gaan leiden dat deze praktijken worden gestopt en ik raad een ieder die in eenzelfde schuitje zit aan om een advocaat te nemen (dit kan ook met toevoeging) en een rechtszaak aan te spannen tegen Wooncollect. Door hun arrogantie delf je in je eentje het onderspit. Het wordt tijd dat Wooncollect bedolven wordt onder rechtszaken........misschien gaan dan de ogen eens een keer open.
Ik hoop
We liggen met ze in de clinch over de hoogte van de betalingsachterstand (wij hebben uit het loonbeslag meer afgedragen dan zij pretenderen te hebben ontvangen en dan krijg je een of ander duister betalingsoverzicht) en nu willen ze de woning gaan veilen en je raadt het al: wij zullen worden opgezadeld met een restschuld die vele malen hoger is dan de betalingsachterstand.
Wij verzetten ons hier met hand en tand tegen en hebben de zaak uit handen gegeven aan een advocaat, die een kort geding aan heeft gespannen.
In contact blijven met ze heeft geen zin, want ze laten je doodleuk je doodvonnis tekenen en hier gaan wij uiteraard niet mee akkoord.
Nu ook aangifte gedaan bij de politie omdat wij een medewerker van internetnotarissen BV op heterdaad hebben betrapt terwijl hij foto's stond te maken van onze woning. Uiteraard zonder onze toestemming.
Ik hoop dat deze berichten ertoe gaan leiden dat deze praktijken worden gestopt en ik raad een ieder die in eenzelfde schuitje zit aan om een advocaat te nemen (dit kan ook met toevoeging) en een rechtszaak aan te spannen tegen Wooncollect. Door hun arrogantie delf je in je eentje het onderspit. Het wordt tijd dat Wooncollect bedolven wordt onder rechtszaken........misschien gaan dan de ogen eens een keer open.
Ik hoop
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Ervaringen met Wooncollect
Op de website van de Consumentenbond begint de lijst met ontevreden klanten van NIBC te groeien. Lijkt me dat de Kifid deze bank toch eens goed tegen het licht moet houden !
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... hypotheek/
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... hypotheek/
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Ervaringen met Wooncollect
Ook bij de Consumentenbond (zie link vorige post) komen de reacties over Wooncollect los, het is duidelijk dat dit geen individuele gevallen zijn maar een structureel probleem.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14
Re: Ervaringen met Wooncollect
Vandaag kreeg ik diverse mails van mensen die, ook dit jaar, bij hun jaaropgave van de hypotheek, weer een bijlage van Wooncollect kregen.
De folder (die er een stuk professioneler uitzag dan vorig jaar) heeft dezelfde strekking maar wordt dit keer aangekondigd door Annemarie van Gaal. Waarschijnlijk om een betrouwbare indruk te maken.
In de folder staat bij tip 5:
Nou weten we onderdehand wat er gebeurd als je dat doet (zie bovenstaande berichten) en vragen we ons af of Annemarie van Gaal hier weet van heeft. In een interview met de Quote, over de twijfel of Sloopdecrisis wel onafhankelijk is meld zij:
De folder (die er een stuk professioneler uitzag dan vorig jaar) heeft dezelfde strekking maar wordt dit keer aangekondigd door Annemarie van Gaal. Waarschijnlijk om een betrouwbare indruk te maken.
In de folder staat bij tip 5:
Ook de andere tips zijn dooddoeners met als meest genoemde oplossing: Neem contact op met WooncollectU houdt geld over of u heeft een meevaller of ontvangt geld uit een erfenis. Overweeg of u een aflossing kunt doen, want daarmee verlaagd u uw hypotheekschuld.
Nou weten we onderdehand wat er gebeurd als je dat doet (zie bovenstaande berichten) en vragen we ons af of Annemarie van Gaal hier weet van heeft. In een interview met de Quote, over de twijfel of Sloopdecrisis wel onafhankelijk is meld zij:
Ben heel benieuwd wat haar ervaringen met Wooncollect zijn.‘Als ik ergens reclame voor maak, dan sta ik er achter.'
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 feb 2014 14:18
Re: Ervaringen met Wooncollect
Beste De Tegenpartij,
Allereerst bedankt voor uw kritische opmerkingen op onze brochure. Dit helpt ons om onze dienstverlening naar de toekomst nog verder te verbeteren. Gezien het feit dat u een bepaalde kijk heeft op hoe communicatie met klanten beter kan, nodigen wij u langs deze weg uit om daar met ons van gedachten over te wisselen. Lijkt ons in ieder geval erg nuttig. Mocht u hier ook interesse in hebben, stuur ons dan prive bericht zodat we contact op kunnen nemen.
mvg,
Wooncollect
Allereerst bedankt voor uw kritische opmerkingen op onze brochure. Dit helpt ons om onze dienstverlening naar de toekomst nog verder te verbeteren. Gezien het feit dat u een bepaalde kijk heeft op hoe communicatie met klanten beter kan, nodigen wij u langs deze weg uit om daar met ons van gedachten over te wisselen. Lijkt ons in ieder geval erg nuttig. Mocht u hier ook interesse in hebben, stuur ons dan prive bericht zodat we contact op kunnen nemen.
mvg,
Wooncollect