LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Florius: mobiele aansluiting verplicht!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
SoundBoard

Florius: mobiele aansluiting verplicht!

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Florius –voorheen Bouwfonds Nederlandse Gemeenten BV- verplicht hun klanten tot het hebben van een werkend mobielnummer. Ze hebben een nieuwe ‘service’ opgezet door gebruik te maken van de digitale communicatie. De bedoeling is dat je al je gegevens online kunt inzien alsook de jaaropgave voor wat betreft de betaalde rente, digitaal kunt opvragen. Allemaal heel erg leuk en handig, maar nu hebben ze bedacht dat je bij iedere keer inloggen een nieuwe inlogcode krijgt, maar dat gaat per SMS. Lekker handig want ik heb geen mobiele telefoon. Ooit wel gehad, maar ik gebruik dat ding zo weinig dat ik mijn nummer ben kwijt geraakt (prepaid). Nu stort het hele systeem wat Florius had bedacht, in elkaar. Ze hebben er blijkbaar niet al te lang over nagedacht. Geen nood, want met het digitaal te verzenden contactformulier krijg je "na een werkdag" een reactie op je grieven. Welnu, ik heb mijn grieven over deze nieuwe digitale aanpak 12 werkdagen geleden verzonden maar nog steeds geen reactie. Resumerend kun je stellen dat Florius weer zo’n bedrijf is geworden wat zegt wat ze gaat doen terwijl ik liever te maken heb met instanties die doen wat ze zeggen. Misschien dat de plaatsing van dit bericht wat oplevert?
Zijn er overigens mensen die hetzelfde als ik hebben ervaren?

FO

Guardian72
Contacteer:

Re: Florius: mobiele aansluiting verplicht!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Misschien niet de oplossing die u wilt - maar je kan een goedkoop telefoontje aanschaffen, en een abbo van 3 eur/maand (sim only) nemen. Niet je nummer kwijt, en geen extreem hoge kosten.
Wel vreemd dat men slechts 1 manier bied van authenticatie - wat als je mobiel kwijt is, of erger, gestolen?

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Tja, Florius heeft die keuze gemaakt om de veiligheid te vergroten zeggen ze op hun site.
Daar kun je over discussiëren. Ik vraag me eerlijk gezegd wel af, wat deze service toevoegt.
Ik heb absoluut geen behoefte om mijn hypothecaire lening dagelijks digitaal te bewonderen.

Een jaarlijkse (fiscale) opgave vind ik persoonlijk ruim voldoende.

Overigens hanteert ING hetzelfde systeem met internetbankieren, daar hoor ik niemand over (of ik let niet goed op)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij konden bestaande klanten bij ING er voor kiezen om de codes per sms te ontvangen of de oude papieren TAN-codes te blijven gebruiken. Voor nieuwe klanten was die keuze er niet.

Ik vind het trouwens inderdaad wel heel raar dat jij kosten moet maken omdat zij hun systeem willen veranderen. Zeker voor zulke langlopende en weinig veranderende zaken als een hypotheek.

een vraag, een antwoord

Je hebt gelijk Kweenie, de oude Tan lijsten (die ik als oud ING Bank klant niet ken, kunnen nog steeds worden gebruikt.

Maar hoezo kost dat Floriussysteem geld? Die sms-jes zijn gratis las ik op de Florius site.
De kosten zitten voor TS vooral voor het instant houden van zijn prepaid tegoed en daardvoor kan hij/zij gewoon bellen.
Blijf het een oberbodig initiatief vinden trouwens. Kan ook gewoon per mail toch, desnoods op verzoek.

SoundBoard

Guardian72 schreef:Misschien niet de oplossing die u wilt - maar je kan een goedkoop telefoontje aanschaffen, en een abbo van 3 eur/maand (sim only) nemen. Niet je nummer kwijt, en geen extreem hoge kosten.
Wel vreemd dat men slechts 1 manier bied van authenticatie - wat als je mobiel kwijt is, of erger, gestolen?
Uw voorstel komt er op neer, dat ik altijd per maand €3,= kwijt ben, of ik dan bel of niet. Wanneer ik een prepaid apparaat heb, betaal ik alleen als ik ook daadwerkelijk bel of een SMS verstuur.
Met behoud van je nummer? Ja, dat is ook maar hoe je het bekijkt. Waarschijnlijk wordt bedoeld dat ik mijn huidige nummer (maar die ben ik inmiddels kwijt) kan behouden. Dat is nou net niet wat ik wil, ik wil mijn nummer ook behouden als ik een half jaar geen gebruik maak van mijn GSM.

FO

SoundBoard

een vraag, een antwoord schreef:(.....) Maar hoezo kost dat Floriussysteem geld? Die sms-jes zijn gratis las ik op de Florius site.
Die SMS-jes zijn wel gratis, maar ik moet van Florius een werkend GSM-systeem hebben. Als ik dat niet wil kan Florius haar beveiligde systeem niet ten uitvoer brengen. Ik moet dus kosten maken en dat weiger ik.

FO

een vraag, een antwoord

Dan kun je, zoals het nu lijkt, geen gebruik maken van het door Florius aangeboden systeem.
De vraag is of dat erg is, zoals al eerder gezegd, ik zou er niet mee zitten.

SoundBoard

Nee, ik zit er ook niet echt mee. Ik heb daarom ook via het contactformulier van Florius medegedeeld, dat ik van hen verwacht dat de toezending per reguliere post van de saldo-opgave t.b.v. de aangifte belastingen, gewoon door blijft gaan. Dus houden zoals het was. Als Florius die mogelijkheid niet meer kan bieden blijven ze ernstig in gebreke. Maar zoals in mijn eerste post al gezegd: ze zwijgen in alle talen! Nu kan ik ze natuurlijk gaan bellen, maar ja, dat vind ik dan de zaak omkeren. Ik ben het, die dan contact moet opnemen omdat zij hun systeem willen veranderen en dat gaat me nét even te ver.

FO

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niemand kan een contract eenzijdige verplichtingen opleggen.

Een Hypotheek duurde 30 jaar dus zij moeten sturen per post.

Wel is ene prepaid kaart en toestel ook voor €10,- per jaar mogelijk met 1x per jaar opwaarderen maar als die vele weken uit staat werkt het nog niet.
Vraag of ze het niet via E mail kunnen sturen.
Vele slechtzienden kunnen de SMS berichten moeilijk lezen en mag dus alleen SMS niet.

Gesloten