LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen hypotheek, maar wel voor de helft eigenaar...

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: geen hypotheek, maar wel voor de helft eigenaar...

Ongelezen bericht door marcel75 »

Ik was bij mijn vorige opmerking er van uitgegaan dat er nog sprake was van een "normaal" huwelijk.

Van duurzaam gescheiden wonen is in elk geval sprake als je minder dan een half jaar hebt samengewoond, een volledig gescheiden boekhouding hebt inmiddels etc. Eigenlijk dus wanneer voor een buitenstaander niet duidelijk is dat je nog gehuwd bent.

welcomtohawie
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2011 13:54

Re: geen hypotheek, maar wel voor de helft eigenaar...

Ongelezen bericht door welcomtohawie »

Begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Mijn ex heeft wel, ik noem het maar, ´een fanclub´ om zich heen die voor hem ´de was´ doen en een lieverdje dat zijn oog er bijna uit heeft uitgekrabt toen ze hoorde dat hij mij hielp met het wegwijzen (autoritje). Ik dacht toen nog dat zij een vriendin was. Dat wist ik ook niet van te voren. Waarom er eerst gekozen is voor een uitgebreide periode van voorlopige voorzieningen, weet ik ook niet. Dat wordt er niet bij verteld. Zou het iets te maken kunnen hebben met de huwelijkse voorwaarden, die bepalen dat je bij echtscheiding nog tot twee jaar terug mag verrekenen, ivm de overwaarde van de vorige woning ?
Als mijn ex zelf besluit om geen fiscaal partner te zijn, gelet op de financiele situatie, is het dan heel erg onlogisch gedacht dat je ex of zijn lieverdje het niet al te best met je voor heeft. Het heeft mij wel enige tijd gekost om dat te beseffen.

Gesloten