wij hebben via een tussenpersoon een offerte laten maken om onze huidige hyphoteek over te laten sluiten bij een andere bank,zag er allemaal goed uit en hebben ook getekend.na een nachtje slapen begonnen we erg te twijfelen.vonden toch de oversluit kosten erg hoog.hebben de tp gebeld met het verzoek om als nog de offerte te ontbinden volgens haar kan dit niet.allen bij betaling van de kosten 1% van de offerte aan de bank.
mijn vraag is nu.is er geen bedenktijdregeling om deze offerte zonder kosten af te zeggen.
groet geert 06
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] getekende hyphoteek offerte
Re: getekende hyphoteek offerte
Als je geen documenten aanlevert die worden gevraagd in de offerte, en benodigd zijn voor de beoordeling dan zal de offerte vanzelf komen te vervallen.. Snap die tussenpersoon dus niet goed.
De 1 % boete waar hij het over heeft geldt bij mij weten alleen voor geaccepteerde offertes... En in dat dat stadium zit je na 1 nachtje nog lang niet, en heb je zelf de mogelijkheid om te voorkomen DAT ie geaccepteerd wordt door de geldverstrekker....
Mijn advies: Niet de gewenste documenten aanleveren.
De 1 % boete waar hij het over heeft geldt bij mij weten alleen voor geaccepteerde offertes... En in dat dat stadium zit je na 1 nachtje nog lang niet, en heb je zelf de mogelijkheid om te voorkomen DAT ie geaccepteerd wordt door de geldverstrekker....
Mijn advies: Niet de gewenste documenten aanleveren.
Wat __oi__ zegt is juist.
Let er ook op dat je een mogelijke taxatie-opdracht direct intrekt, anders kost het je nog geld ook.
groet,
Jack
Let er ook op dat je een mogelijke taxatie-opdracht direct intrekt, anders kost het je nog geld ook.
groet,
Jack
-
Hangt er van af, welke verstrekker en welke constructie.
Dus graag wat meer informatie.
Overigens, als er maar één nachtje tussen zit, kan het best zijn dat de offerte nog niet is verzonden naar de geldverstrekker. Je adviseur heeft niets aan die 1% boete, maar wel aan het doorgaan van de hypotheek.
Nog een puntje van kritiek: je moet eerst nadenken (of met een deskundige overleggen) en dan pas tekenen, niet andersom.
Dus graag wat meer informatie.
Overigens, als er maar één nachtje tussen zit, kan het best zijn dat de offerte nog niet is verzonden naar de geldverstrekker. Je adviseur heeft niets aan die 1% boete, maar wel aan het doorgaan van de hypotheek.
Nog een puntje van kritiek: je moet eerst nadenken (of met een deskundige overleggen) en dan pas tekenen, niet andersom.