LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis advies, vervolgens een factuur van €1600

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
FLP

Gratis advies, vervolgens een factuur van €1600

Ongelezen bericht door FLP »

Hallo,

Wij hebben onlangs advies gehad van een "onafhankelijke" hypotheekverstrekker. In het eerste gesprek gaf de beste man aan dat wij 127 euro per uur moesten betalen voor zijn advies doordat de provisie was afgeschaft. Ten eerste vindt ik 127 euro per uur bijzonder hoog maar belangrijker ik heb aangegeven dat ik niet wens te betalen als ik geen hypotheek bij hem afneem.
Gelukkig heeft de beste man dit per email bevestigd. Nu gaf ik aan dat ik ook bij een andere bank wou kijken en toen begon de beste man ons behoorlijk onder druk te zetten. De rente bij de andere bank (Rabobank) is 20% lager!
Ik heb aangegeven niet verder van zijn diensten gebruik te willen maken en nu stuurt hij een factuur van meer dan 1600 euro!
Hij heeft o.a. onze gegevens en ons origineel taxatierapport. Ik heb hem twee keer verzocht het te retourneren. Tot op heden niets ontvangen.

Hoe nu verder?

Lisare

Re: Gratis advies, vervolgens een factuur van €1600

Ongelezen bericht door Lisare »

@FLP

Geen probleem, de adviseur moet vooraf kenbaar maken wat zijn kosten zijn en met u hierover een afspraak maken. Deze dient schriftelijk te worden bevestigd. Dit heet een Opdracht tot Dienstverlening.

Zolang u niets heeft ondertekend kan er weinig gebeuren. Zeker gezien het feit dat u beschikt over zijn mailbericht.

Met originele stukken bedoeld u waarschijnlijk een werkgeversverklaring. Deze is eenvoudig opnieuw op te vragen bij uw werkgever. Ditzelfde geldt voor salarisstroken. Het taxatierapport kunt u opnieuw van de taxateur ontvangen.

Kortom, de kosten moet u niet betalen en u moet simpelweg verzoeken om een kopie van de ondertekende Opdracht tot Dienstverlening.

Gesloten