LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Ed1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 22:07

HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door Ed1980 »

Naast de overcreditering praktijken van DSB, kan HDV van AFAB er ook wat van maakt niet uit hoe hoog je inschrijving is van je 1e en of 2e hypotheek zonder ook maar een waarde van je woning te weten verstrekt de HDV maximaal 100.000 euro en met een verplichte koopsom van HDV anders is je rente 2 % hoger

Ondanks de keuze van de koopsom van 11.500 euro is mijn rente van 5,9% nu ook al 8,6%. Met de hudige inkooprente van de HDV verdienen ze nu iedere maand ruim 5% aan mij en de koopsom verzekering die ik toen heb gesloten loopt over 2,5 jaar al af. Dus naast de DSB mag HDV ook wel onder de loep worden genomen. Zijn er nog meerdere mensen die een HDV hebben gesloten waarbij de rente ruim 3% is gestegen en die nergens meer terecht kunnen?

banjar
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2009 15:01

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door banjar »

Helaas zijn wij er ook ingetuind. Onze maandlasten van HDV zijn enorm gestegen van € 485,22 (01-01-2008) naar nu € 638,37 per maand. We gaan nu bij BKR Tiel onze gegevens opvragen want het vermoeden bestaat dat het bedrag wat wij bij HDV hebben geleend niet gemeld staat bij BKR.

elmagico
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2008 10:38

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door elmagico »

yup wij zijn er ook ingetuind. We begonnen met 316 euro en het was allemaal veeeeeel voordeliger om naar hun over te stappen zij die k*t knaap aan de telefoon. We betalen nu inmiddels 608 eu een verhoging van bijna 100%, ben benieuwd wat de verrassing van volgende maand zal zijn. Want die zal ik zeker weten gaan storneren!!! Het is uit de zotte dat dit gewoon kan in Nederland dat organisaties zo verhoging en het grappige is "je betaald alleen maar Rente", er word totaal niets maar dan ook niets afgelost. Het geleende bedrag is niet meer het geleende bedrag maar meer!!!

Waarom doet de politiek niks tegen dit soort oplichterij, en vinden ze het gek dat mensen niet meer hun vaste lasten kunnen betalen. Dit soort organisaties maakt misbruik van de huidige crisis en wij als consument kunnen nergens aankloppen om dit soort praktijken tegen te gaan en er een melding van te maken.

Volgende maand is de rente verhoogd zeker weten en dan storneer ik het en zal ik het bedrag betalen die in eerste instantie was afgesproken 316 eu, ze kunnen mn rug op, dan maar naar de rechter! Krijg ik geen gelijk dan maar huis verkopen en emigreren naar het buitenland en mogen ze die lening op hun buik schrijven want van mij krijgen ze geen cent meer dan het eerste afgesproken bedrag!

Boos boos boos, NL is een fijn land zonder deze oplichters praktijken!!!

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Je kunt beter kijken of je de lening elders kunt onderbrengen. Veel andere kredietverstrekkers hanteren een lagere rente en zonder allerlei verplichte koopsommen.

Als je ervoor kiest om te gaan storneren, hou er dan wel rekening mee dat je na drie maanden een registratie krijgt bij het BKR. Hierdoor kun je in ieder geval de komende vijf jaar een hypotheek vergeten, als de lening later wordt ingelost wordt deze vijf jaar alleen maar langer.

AFAB (moederbedrijf van HDV) ligt al onder de loep van de AFM. Wat ze precies onderzoeken is niet bekend.

wfbpost
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2009 13:34

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door wfbpost »

Ben er helemaal mee eens! Zit nu ook bijna op dubbele lasten dan in het begin. Ik heb het gevoel dat ik meer betaal voor deze 2e hypotheek dan voor een doorlopend krediet van hetzelfde bedrag en dan ook nog inlos!

Ik ben ook boos boos boos :twisted:

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Yep, ook wij waren goed te goed van vertrouwen en zijn er destijds ingetuimd.
Begonnen in juni 2007 met 251 euro per maand en zitten nu op 403 euro rente.
Daarnaast loopt een inleg bij Inter lloyd van 100 euro per maand. 27 Maanden verder en nog geen cent afgelost. Met al die enge vooruitzichten ben ik echt bang dat we met een jaar niets meer kunnen voldoen. Speurwerk op het internet heeft geresulteerd in de wetenschap dat 14 of 16 procent rente zeker tot de mogelijkheid gaat behoren bij HDV. Daarom hebben wij ingezien dat we onze fout moesten herstellen en redden wat er te redden viel. Het werd tijd om de regie in eigen handen te nemen. NA een tijdje is het ons gelukt om het om te zetten naar een persoonlijke lening. We hebben Inter lloyd stop gezet( om te janken wat je inleg uiteindelijk waard blijkt) en zijn bezig om een groot deel van de HDV krediet protector terug te vorderen. Ten eerste was de premie gebaseerd op 10 jaar dekking en aangezien de lening na twee jaar is ingelost blijft er een aantal jaar over.Ten tweede betrof het hier een koppel verkoop wat bij wet verboden is. We kunnen ervan uitgaan dat het terug komt alleen kan het erg lang gaan duren. We zullen zien hoe het loopt.
Kortom, we betalen wel meer per maand maar lossen nu ook echt in en besparen daarmee op lange terijn erg veel geld. Er is uitzicht en dat is een opluchting.
Maar ik kan wel zeggen dat we het lesje geleerd hebben en nooit meer iets lenen en zeker maar dan ook echt zeker nooit geen opbouw spaarplan of zoiets.
Jammer dat er toen en nu nog steeds zo weinig is terug te vinden over de praktijken die HDV hanteerd, zou haast denken dat het bij DSB hoort. Ze doen exact het zelfde.

groeten en ook jullie sterkte met alles.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door SJZ »

Elmagico, hoe is het bij de rechter afgelopen? Is je maandlast verlaagd tot 316 euro?

donkie67
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:44

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door donkie67 »

[quote="Ed1980"]
Ja! Helaas zijn wij ook hier volledig ingetuind en betalen wij nu ook een hoge rente (8,6) Ook wij hebben een flinke koopsom moeten betalen. Ons huis is ook niet getaxeerd. Die 2e hypotheek van HDV deugt echt niet! Er zijn vast véél meer gedupeerden net als wij, die binnen notime hun woning moeten verkopen en met een grote restschuld zitten. Het is bij AFAB/HDV al net zo'n bende als bij DSB.
Voor ons is het op dit moment, gezien de hoogte van de 2e hypotheek niet mogelijk om over te stappen naar een andere instelling. En dat zal de komende tijd zo blijven. Ik hoop dan ook echt dat iedereen die met een 2e hypotheek van HDV opgezadeld zit, zich meldt zodat ook HDV ter verantwoording geroepen wordt.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door Borgdrone »

JA het is niet te geloven dat het allemaal kan. Ik vergaat nogal vaak te melden dat het een tweede hypotheek betreft, en heb noem het dan ook een woz krediet ( rente krediet) zoals de adviseur het ook steeds heerhaalde. De notaris echter was er duidelijk in, u hebt wel degelijk een 2e hypotheek. En dat zonder taxatie.
Maar goed ik heb mij gewend tot het AFM en de klacht neergelegd, er schijnen net als over de DSB, veel klachten te zijn over Afab, HDV.
Hopen dat het ook zijn vruchten af zal gaan werpen, al is het alleen maar om toekomstige klanten te beschermen. Het kan echt iedereen overkomen.

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Ondertussen hebben wij de Hypotheek bij HDV ingelost, een hele opluchting moet ik bekennen. De rente steeg zowat per maand en we zouden het op deze manier na een jaar zeker niet meer kunnen betalen. OP het verzoek om de HDV krediet protector te beeindigen, kreeg ik de mededeling dat er contact opgenomen moest worden met Gema krediet protector BV. Daar keek ik vreemd van op omdat er toch werkelijk op de afrekening staat dat het om de HDV krediet protector ging.
Gema liet vervolgens weten dat de verzekering door blijft lopen omdat we elders een krediet hebben en deze daaraan gekoppeld zou worden.
Correspondentie heen en weer met als conclussie dat de HDV schriftelijk liet weten het maar met de adviseur af te handelen, in deze was dat de Rente kortingscentrale Nederland. De adviseur begon destijds zijn betoog met de woorden "wij zijn HDV, een dochter van Afab".

Ik heb mij dus schriftelijk gewend tot deze centrale, dat zij nalatig zijn geweest in het geven van het advies. ( zorgplicht) Zij hadden mij er op moeten wijze dat de maandlast niet zo laag zou blijven als dat er op het overzicht vermeld stond.
Er staat duidelijk: "u gaat in de nieuwe contructie de volgende bedragen betalen".
Binnen anderhalf jaar was de rente verdubbeld en er was geen zicht op dat het beter zou worden. De manier van werken is te vergelijken met de DSB.
Volgens deskundige is er wel degelijk een zaak en wil ik er ook alles aan doen om van die krediet protector af te komen.
Schuld maak je zelf en oke dat moet ik dan ook terug betalen, maar iemand willens en wetens "het beste"advies aan te bieden die vervolgens binnen afzienbare tijd 6% hoger ligt aan rente dan reguliere hypotheken kan niet de bedoeling zijn geweest. Het zag er allemaal gewoon goed uit, een rente krediet met hypothecaire zekerheid. Wij wilde dit niet omdat we geen 2e hypotheek wenste. Dat was het dan ook absoluut niet, niets bleek minder waar.
Onze 1e hypotheek hebben wij jaren geleden afgesloten ( andere aanbieder) en dat zag er ook goed uit, en is na al die jaren ook nog steeds goed. Ook variabel en nooit geen problemen mee gehad. Het ligt echt aan de kredietverstrekker waar je de lening af neemt.

Zijn er nog meer mensen met deze ervaring? Laat het dan horen.

bgnijland240
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 17:03

Re: HDV 2e hypotheek Melkkoe AFAB

Ongelezen bericht door bgnijland240 »

wij hebben ook een lening bij hvd wij zijn begonnen met een lager
rente maar nu is het behoorlijk hoog hoe kan dat nou van 6.4 procent naar 11.5 procent in anderhalf jaar dit moet toch niet kunnen een foute keus nooit weer :o

Gesloten