LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe om te gaan met restschuld

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
CreX_NL
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2013 15:17

Hoe om te gaan met restschuld

Ongelezen bericht door CreX_NL »

Wij zijn van plan om ons huis te koop aan te bieden wegens onverwachte gezinsuitbreiding. Wij hebben nu een 2K appartement dus zijn eigenlijk gedwongen te verkopen. Maar zoals zovelen blijven wij nu met een vervelende restschuld zitten. Wat zijn de mogelijkheden mbt rest schuld? Door de bomen zien wij inmiddels het bos niet meer en van mijn adviseur worden we ook niks wijzer, heeft totaal geen behoefte ons verder te helpen.

We hebben een hypotheek van €158.000 via Florius met NHG waar naar verwachting een restschuld van om en nabij een restschuld van €30.000 op zal zitten gezien de verkoop prijzen hier in de buurt.

Heeft iemand nog een helder idee?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe om te gaan met restschuld

Ongelezen bericht door sjohie »

CreX_NL schreef:Wij zijn van plan om ons huis te koop aan te bieden wegens onverwachte gezinsuitbreiding. Wij hebben nu een 2K appartement dus zijn eigenlijk gedwongen te verkopen. Maar zoals zovelen blijven wij nu met een vervelende restschuld zitten. Wat zijn de mogelijkheden mbt rest schuld? Door de bomen zien wij inmiddels het bos niet meer en van mijn adviseur worden we ook niks wijzer, heeft totaal geen behoefte ons verder te helpen.

We hebben een hypotheek van €158.000 via Florius met NHG waar naar verwachting een restschuld van om en nabij een restschuld van €30.000 op zal zitten gezien de verkoop prijzen hier in de buurt.

Heeft iemand nog een helder idee?
Tsja, ik denk dat die adviseur ook geen ijzer met handen kan breken. En tenzij je/jullie een forse stap qua salaris hebben gemaakt sinds afsluiting van die hypotheek, zal er van het nu nog te krijgen bedrag aan hypotheek, minus die 30k te financieren restschuld, misschien niet eens genoeg overblijven om een huis/appartement met genoeg ruimte van te kunnen financieren.

Overigens woonden bij mij in het appartementencomplex een stel met kleine in een 2 kamer appartement, en ook meerdere jaren, dus misschien is blijven zitten waar je zit toch nog wel mogelijk met wat ruimtebesparende Ikea producten enzo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe om te gaan met restschuld

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je naar een huurwoning gaat, dan kun je (afhankelijk van je inkomen) de restschuld wel via een lening financieren. Dan heb je ook geen probleem met een hypotheek die wordt beperkt door je restschuld. Als huren geen mogelijkheid is, dan denk ik toch dat je beter kunt blijven zitten waar je zit. Hoeft de eerste jaren van een baby ook geen drama te zijn.

memooty
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 nov 2012 11:30

Re: Hoe om te gaan met restschuld

Ongelezen bericht door memooty »

Hallo CreX_NL,

Die adviseur van jullie zou ik even links laten liggen. Neem allereerst contact op met de bank waar de hypotheek is afgesloten. Zij kunnen dan samen met jullie bespreken wat de opties zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoe om te gaan met restschuld

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik volg sjohie en kweenie: gewoon voorlopig blijven zitten. Een mooie babykamer is vooral leuk voor ouders en andere familie. De baby zelf merkt daar niets van...

Het is een kwestie van tijd voordat de huizenprijzen beter worden. Huishoudens worden kleiner, er is de laatste jaren niets substantieels gebouwd, dus de vraag neemt vanzelf weer toe op een gegeven moment.

Gesloten