LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HofstadHypotheek laat niks horen?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.

Hoe ervaar jij online hypotheekverstrekkers?

Goed
1
20%
Redelijk
1
20%
Matig
1
20%
Slecht
2
40%
 
Totaal aantal stemmen: 5

r.rodenburgvvessing
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 02:18

HofstadHypotheek laat niks horen?

Ongelezen bericht door r.rodenburgvvessing »

Beste leden,

Ik ben nu al meerdere malen de boot ingegaan met online hypotheekverstrekkers. :evil:
Hierdoor ben ik tegenwoordig stukken voorzichtiger geworden met mijn keuze en vraag daarom jullie advies. :lol:

Zo kwam ik recentelijk bij de Hofstadhypotheek.nl uit. Zij beweren 100% onafhankelijk en gratis advies te geven en te bemiddelen. Het klinkt allemaal erg mooi, maar als ik verder ga kijken kloppen er bepaalde zaken niet, waardoor ik wederom bang ben om weer in de fout te gaan. :(

Neem nu de contactpagina. Hier is spraken van een groot kantoorpand in de foto :? . Het lijkt mij persoonlijk echter sterk dat ze zo in Nederland kunnen bouwen.

Vervolgens heb ik dit bedrijf proberen te bellen (mobiele nummers, wat klauwen met geld kost en raar is voor zo'n kantoorpand); waarom geen 0800 of vaste telefoon?. Dan maar een persoonlijk mailtje, want ik ben niet zo happerig op formulieren en jullie raden het al.

Tot op heden geen reactie en tot op heden niks ontvangen. Ik heb sterk het vermoeden dat het dus ook bij deze partij niet in de haak zit. Heeft iemand ervaringen met deze partij en/ of weet iemand een online partij die 100% zeker goed is?

In ieder geval denk ik na mijn inspanning en verdwijnen van mijn beltegoed niet dat ik voor deze partij ga kiezen. Online is voor mij de beste optie ivm mijn werk en ik heb absoluut geen kaas gegeten van waar ik al zoal op moet letten. Deze partij leek mij wel goed.

Mag iedereen maar zomaar een hypotheeksite in de lucht knallen of moeten ze ook nog verstand van zaken hebben? Het gaat gewoon nog te vaak fout naar mijn idee? Hebben jullie misschien een lijst van partijen die het goed doen of misschien nog handige tips?

Grt

Robert

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: HofstadHypotheek laat niks horen?

Ongelezen bericht door particulier »

Ik mis ook het e.e.a. op de site. Het meest belangrijke vind ik wel een logo van bijvoorbeeld Erkend Hypotheekadviseur. Want stel je bent Erkend Hypotheekadviseur - waarom zou je dat dan niet op je site vermelden?

De informatie op de site is ook vrij summier. Bovendien is sommige informatie al verouderd.

Mag ik vragen welke ervaringen u gehad heeft met andere aanbieders die naar eigen zeggen onafhankelijk online advies geven?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: HofstadHypotheek laat niks horen?

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Mogelijke kan je een klacht indienen bij de AFM.

Reclame uitingen moeten duidelijk zijn en mogen niet misleidend zijn.

Dit lijkt mij toch naar misleiding rieken.

Geen AFM nummer
Geen Klachtenregeling
Geen Dienstenwijzer
Niet aangesloten bij KiFid, http://www.kifid.nl

Niet doen dus.

manuforti
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2007 20:35

Re: HofstadHypotheek laat niks horen?

Ongelezen bericht door manuforti »

even wakker worden alsjeblieft:

"100% onafhankelijk en gratis advies "!

Als je zo'n site blijft zoeken dan vraag je er naar mijn mening om om opgelicht te worden, of in ieder geval teleurgesteld.

Voor niets gaat de zon op, dus als je niet snel op een site ziet hoe ze geld verdienen: wees achterdochtig!

Of ze krijgen provisie van de aanbieder (en daarmee staat de onafhankelijkheid onder druk), of ze vragen jou een transparante fee (met voor jou het risico dat ze zonder dat je het weet ook nog provisie krijgen).

Vraag referenties aan tevreden klanten, prima, maar toch niet via een site als dit?

Gesloten