LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis verhuurd onder de leegstandswet

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Mark_1984

Huis verhuurd onder de leegstandswet

Ongelezen bericht door Mark_1984 »

Drie jaar geleden heb ik samen met mijn vriendin bouwgrond gekocht waarop we ons droomhuis hebben gebouwd. Onze oude woning hebben we aangehouden omdat we tijdens de bouw ook nog ergens moesten wonen. Ongeveer anderhalf jaar voordat de bouw gereed was hebben we ons oude huis te koop aangeboden, we dachten dat dit ruim genoeg was om de woning te kunnen verkopen. Helaas staat deze 2 jaar laten nog steeds te koop en hebben we ook vrijwel geen bezichtigingen gehad.

Omdat mijn vriendin nog student is werd het voor mij erg lastig om een dubbele hypotheek te betalen. Daarom hebben wij bij de bank en gemeente aangevraagd om deze woning te mogen verhuren onder de leegstandswet. Zowel de gemeente als de bank heeft dit goedgekeurd. De gemeente onder de voorwaarde dat we de woning maximaal 2 jaar mochten verhuren en de bank dat we deze maximaal 6 maanden mochten verhuren. Het vinden van een huurder was vrij eenvoudig vanwege de goede locatie. Nu hebben we een huurder die netjes alles betaald, het huis netjes onderhoudt en er ook graag langer zou willen wonen. Ook een andere huurder vinden is geen probleem. Helaas staat de bank het verhuren maar voor 6 maanden toe.

De leegstandswet is fijn om een niet te verkopen woning te kunnen verhuren, maar wij hebben er nu niets meer aan. Weet iemand toevallig wat we hier aan kunnen doen? Als we de huurder er uit zetten kunnen we de hypotheek niet meer betalen. Als we de huurder laten zitten dan verhuren we volgens mij illegaal en gaat het verhuurcontract onder de leegstandswet automatisch over in een verhuurcontract voor onbepaalde tijd.

Ons nieuwe huis hebben we inmiddels ook te koop aangeboden maar ook deze krijgen we niet verkocht. Liever doen we dit ook niet omdat we hier veel tijd en moeite in hebben gestoken deze naar onze wensen te bouwen.

Alvast bedankt!

puma73

Re: Huis verhuurd onder de leegstandswet

Ongelezen bericht door puma73 »

wat dacht je? gelijk maar ff reclame maken?? lees de gedragsregels eerst eens ff door
Laatst gewijzigd door puma73 op 13 apr 2012 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
jij adverteert, je bericht is gemeld.

Xpert

Ongelezen bericht door Xpert »

Vraag een verklaring van je makelaar wat hij denkt wat de minimale en maximale opbrengst zo moeten zijn van het onderpand. Wanneer deze lager is dan devraagprijs dan kan je de bank de keus laten: of verkopen met misschien een groot verlies of nogmaals verhuur van 6 maanden of een jaar toe te staan.

Wanneer je een ruime overwaarde hebt dan zal dat moeilijk worden.

Wanneer er geen koper komt voor de huidige vraagprijs, dan is je vraagprijs nu blijkbaar (veel) te hoog.

Fleura

Ongelezen bericht door Fleura »

Heb je al contact gehad met je bank? Vaak wordt er bij verhuur leegstandswet door de bank toestemming gegeven voor 6 maanden. Hierna is het volgens mij mogelijk een verzoek te doen bij de bank om de toestemming weer 6 maanden te verlengen. In totaal maximaal 3 x zodat je dus op de 2 jaar uitkomt.

Ik zou nu in eerste instantie de bank bellen; open kaart spelen en vragen om nogmaals toestemming voor 6 maanden.

Gesloten