Hallo jacky,
Nou onze torenhoge hypotheek is 190 en ons huis staat voor de vraagprijs van 124,5 te koop dus we houden een flinke schuld over
en omdat we nu ook nog is een 2 maanden achter zijn tre gelopen halen ze nu via mijn mans loon 960 euro in bijna een rooitje in de maand is jah te belachelijk!
gr patricia
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huis waarde
Re: huis waarde
Hebben jullie de taxatie van het huis die bij het sluiten van de hypotheek is gemaakt ook nog?
Wat zijn daarin de genoemde waardes?
Niet om de DSB nu goed te praten, maar als die waardes overeen komen, had je dan niet op je klompen aan kunnen voelen dat je lening op je woning wel zoveel hoger is dan de werkelijke waarde?
Wat zijn daarin de genoemde waardes?
Niet om de DSB nu goed te praten, maar als die waardes overeen komen, had je dan niet op je klompen aan kunnen voelen dat je lening op je woning wel zoveel hoger is dan de werkelijke waarde?
der is niet eens een taxatie gedaan volgens mij
maar ze hebben ook nog is ik weet niet hoeveel dingen der bij afgesloten wat we sinds kort weten ik ben nog maar 26 en dat is gwoon dom jong en naièf we weten nergens wat van af!
gr patricia
maar ze hebben ook nog is ik weet niet hoeveel dingen der bij afgesloten wat we sinds kort weten ik ben nog maar 26 en dat is gwoon dom jong en naièf we weten nergens wat van af!
gr patricia
Hoi Tiesy,
Hoe lang geleden is dait afgesloten? Heb je alle papieren nog van toen je dit afsloot? Zoals voorstellen, offertes en dergelijke?
groet,
Jack
Hoe lang geleden is dait afgesloten? Heb je alle papieren nog van toen je dit afsloot? Zoals voorstellen, offertes en dergelijke?
groet,
Jack
Haaj,
jah we hebben alles nog het ligt nu momenteel bij de stadsbank de papieren!
We hebben dit huis gekocht voor 119 met kost en koper en wat exstra geld was het totaal 134 omdat we exstra geld wouden hebben we goed geinformeerd bij de frisia een onderdeel van de dsb bank en die heeft volgens ons dat goed gedaan toen die tijd maar dat is dus helaas niet het geval er zitten polissen bij die we niet eens nodig hebben en 2 polissen bij de hollandse welvaren dat is dus de levensverzekering!
Dus nu dat we dit hebben afgelsoten hebben nu ongeveer 2 jaar geleden bijna 3!
Nu hebben wij ons afgevraagt en hun nagevraagt waar die 50.000 is gebleven en hun even daar niet veel antwoord op!
we hebben nu een hoptheek terwaarde van maar liefst 187,000 ***** wat veel zeg!
gr patricia
jah we hebben alles nog het ligt nu momenteel bij de stadsbank de papieren!
We hebben dit huis gekocht voor 119 met kost en koper en wat exstra geld was het totaal 134 omdat we exstra geld wouden hebben we goed geinformeerd bij de frisia een onderdeel van de dsb bank en die heeft volgens ons dat goed gedaan toen die tijd maar dat is dus helaas niet het geval er zitten polissen bij die we niet eens nodig hebben en 2 polissen bij de hollandse welvaren dat is dus de levensverzekering!
Dus nu dat we dit hebben afgelsoten hebben nu ongeveer 2 jaar geleden bijna 3!
Nu hebben wij ons afgevraagt en hun nagevraagt waar die 50.000 is gebleven en hun even daar niet veel antwoord op!
we hebben nu een hoptheek terwaarde van maar liefst 187,000 ***** wat veel zeg!
gr patricia
Hoi Tiesy,
Ik zou zo snel mogelijk rechtsbijstand zoeken. Via een eventuele rechtsbijstandsverzekering, of anders via de rechtswinkel. Zij kunnen voor je kijken of er verhaal mogelijk lijkt.
Succes!
Jack
Ik zou zo snel mogelijk rechtsbijstand zoeken. Via een eventuele rechtsbijstandsverzekering, of anders via de rechtswinkel. Zij kunnen voor je kijken of er verhaal mogelijk lijkt.
Succes!
Jack
Tsjee! Het lijkt mij dat hier iemand wel heel slecht met de zorgplicht is omgegaan. Ik zou het niet zomaar pikken. En ik denk dat je bij een rechtzaak oid. ook wel redelijk sterk staat als een bedrijf voor een huis met een koopsom vaan 119.000 een hypotheeklening van 187.000 verstrekt. Dat is een hypotheek van 157% van de koopsom, of van zo'n 185% van de executiewaarde!!! Zelfs 2-3 jaar geleden zou een lening boven de 150% EW onaanvaardbaar moeten zijn, en zou boven de 125% alleen in uitzonderlijke gevallen moeten kunnen.
Dus roep juridische hulp in, van een advocaat of de reschtshulp of via de rechtsbijstandverzekering, als je die hebt. En laat die proberen er op een normale manier met DSB uit te komen. Ik denk dat DSB ook wel inziet dat ze met zo'n leningbedrag toch wel over de grens zijn gegaan, en dat ze het niet op een rechtszaak willen laten aankomen. Wellicht dat je kunt proberen om het huis aan DSB te 'geven' en dat zij de restschuld kwijtschelden, maar ik denk dat dat wel wat te veel gevraagd is.
Dus roep juridische hulp in, van een advocaat of de reschtshulp of via de rechtsbijstandverzekering, als je die hebt. En laat die proberen er op een normale manier met DSB uit te komen. Ik denk dat DSB ook wel inziet dat ze met zo'n leningbedrag toch wel over de grens zijn gegaan, en dat ze het niet op een rechtszaak willen laten aankomen. Wellicht dat je kunt proberen om het huis aan DSB te 'geven' en dat zij de restschuld kwijtschelden, maar ik denk dat dat wel wat te veel gevraagd is.
Als het ook allemaal als hypotheek is ingeschreven...
Misschien is er ook een deel als krediet verstrekt? Noem maar wat...
Dan nog lijkt me het uitlenen van zoveel geld wel erg veel ja...
Of het salaris moet veel hoger zijn geweest een jaar of 3 geleden.
Misschien is er ook een deel als krediet verstrekt? Noem maar wat...
Dan nog lijkt me het uitlenen van zoveel geld wel erg veel ja...
Of het salaris moet veel hoger zijn geweest een jaar of 3 geleden.