LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek beleggingspand

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
twanver

hypotheek beleggingspand

Ongelezen bericht door twanver »

Graag jullie ervaringen over het aanvragen van een hypotheek op een beleggingspand. Ik wilde namelijk mijn bestaande hypotheek oversluiten bij de ABN maar kwam tot de conclusie dat ik een KvK nummer nodig had anders wilden ze me niets verstrekken.

Voorts de vraag of ik een KvK nummer kan aanvragen op een beleggingspand, het is immers een box 3 verhaal.

marcel75

Re: hypotheek beleggingspand

Ongelezen bericht door marcel75 »

Je kunt zeker wel een KvK-nummer aanvragen. Daarvoor moet je inschrijven bij de KvK.

Of het een Box 3 verhaal is, is altijd de vraag. Als je je actief opstelt en bijvoorbeeld meerdere panden hebt, zelf het onderhoud verricht o.i.d. dan ga je verder dan het normale vermogensbeheer. In dat geval valt het pand niet meer in Box 3, maar in Box 1 en ben je ondernemer. De winst die je dan dus maakt bij verkoop van de woning is dan progressief belast. Aan de andere kant, kun je als ondernemer wel de BTW voor bijvoorbeeld het onderhoud onder omstandigheden in aftrek brengen.

twanver

Ongelezen bericht door twanver »

Bedankt voor je bericht.

Ik heb het al jaren als een box 3 verhaal, dat moet ook zo blijven, ben alleen bang dat als ik een KvK nummer aanvraag een box 1 verhaal wordt dat wil ik voorkomen. Echter ben en blijf ik dan gebonden aan de Rabo die mijn huidige hypotheekverstrekker is.

jopie1962

Ongelezen bericht door jopie1962 »

wat RABO bank beweert, klopt niet. Je kunt ook als particulier een beleggingspand hebben zonder dat je als ondernemer wordt aangemerkt.

ING Bank en Westland Utrecht Bank zijn de beste banken voor een hypotheek voor beleggingspanden dwz verhuurde woningen, appartementen etc

CB

Ongelezen bericht door CB »

wat RABO bank beweert, klopt niet.
Wat beweert de RABO bank dan jopie1962?

Gesloten