LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek BKR codering H / mogelijkheid tot uu

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Jozeke

Hypotheek BKR codering H / mogelijkheid tot uu

Ongelezen bericht door Jozeke »

Zijn er precedenten dat je uit het register van BKR geschreven kunt worden als er goeie argumenten zijn. (Dus binnen de periode van 2jaar?)
In 2002 ondertekende ik samen met mijn man een lening bij Nationale Nederlanden voor zoon en schoondochter ter aanvulling van hun hypotheek. Dat heeft me al veel ellende opgeleverd ivm betalingsachterstanden en nu heb ik het helemaal gehad. Weer was er een achterstand, inmiddels betaald en is bij de BKR codering À veranderd in een H. Maar een hypotheekaanvraag bij ING, de eerste in mijn leven - kan ik op mijn buik schrijven en dus ook het huisje dat ik op het oog heb.
Zoon en schoondochter gaan zelf de lening overnemen, maar dat kan pas over 4 maanden als ze aangetoond hebben dat ze elke maand keurig betalen en ze verdwenen zijn van de afdeling 'achterstanden'.
Zou het dan in principe mogelijk zijn dat Nationale Nederlanden BKR verzoekt mij uit het register te verwijderen? Of zijn er andere wegen die ik kan bewandelen??? Heb ik een adviseur nodig?
Het is van bijna levensbelang dat ik binnen 4 maanden het huisje dat ik op het oog heb en dat binnen mijn budget valt, kan kopen. Graag een reactie.

sjohie

Re: Hypotheek BKR codering H / mogelijkheid tot uu

Ongelezen bericht door sjohie »

Jozeke schreef:Zijn er precedenten dat je uit het register van BKR geschreven kunt worden als er goeie argumenten zijn. (Dus binnen de periode van 2jaar?)
In 2002 ondertekende ik samen met mijn man een lening bij Nationale Nederlanden voor zoon en schoondochter ter aanvulling van hun hypotheek. Dat heeft me al veel ellende opgeleverd ivm betalingsachterstanden en nu heb ik het helemaal gehad. Weer was er een achterstand, inmiddels betaald en is bij de BKR codering À veranderd in een H. Maar een hypotheekaanvraag bij ING, de eerste in mijn leven - kan ik op mijn buik schrijven en dus ook het huisje dat ik op het oog heb.
Zoon en schoondochter gaan zelf de lening overnemen, maar dat kan pas over 4 maanden als ze aangetoond hebben dat ze elke maand keurig betalen en ze verdwenen zijn van de afdeling 'achterstanden'.
Zou het dan in principe mogelijk zijn dat Nationale Nederlanden BKR verzoekt mij uit het register te verwijderen? Of zijn er andere wegen die ik kan bewandelen??? Heb ik een adviseur nodig?
Het is van bijna levensbelang dat ik binnen 4 maanden het huisje dat ik op het oog heb en dat binnen mijn budget valt, kan kopen. Graag een reactie.
Er zijn meer factoren die bepalen of je een hypotheek wel/niet krijgt, bijvoorbeeld of deze op 1 of 2 salarissen is gebaseerd, hoe groot de hypotheeksom is tov het theoretisch maximum wat je kan/mag lenen, of je door de medische keuringen komt voor eventuele aanhangende levens- of overlijdensrisicoverzekeringen, etc etc.

Maar als ik het goed heb is zo'n H(erstel) codering gekoppeld aan een A(chterstand) codering, en die bewaren ze X jaar. Daar kan je volgens mij weinig aan doen als die A codering terecht was.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jozeke schreef:Zou het dan in principe mogelijk zijn dat Nationale Nederlanden BKR verzoekt mij uit het register te verwijderen? Of zijn er andere wegen die ik kan bewandelen??? Heb ik een adviseur nodig?
Een verzoek kunt u natuurlijk altijd indienen.

Echter u heeft geen recht op vewijdering van de codering , omdat voor de door u afgeloten hypotheek niet altijd op tijd is betaald. Dit riscio heeft u genomen ten tijde van het afsluiten van de hypotheek.

Een adviseur lijkt me zonde van het geld

Lisare

Ongelezen bericht door Lisare »

Een herstelde A codering hoeft geen belemmering te zijn bij het verkrijgen van een hypotheek.

Een adviseur is, in tegenstelling met de opmerking van Leo, een absolute noodzaak in deze situatie. U gaat dit alleen niet oplossen. Al is het maar dat u zonder adviseur alleen via internet een hypotheek kunt sluiten en deze verstrekkers zitten er alleen maar om de krenten uit de pap te vissen. Zij zullen u vast niet gaan accepteren met een AH codering en een bestaande schuld.

In uw situatie is waarschijnlijk niet de codering het probleem maar de meetekening op de lening van uw zoon zal voor meer problemen zorgen. U heeft daarmee immers al een hypotheek. Eigenlijk vraagt u dus om een hypotheek terwijl u al hoofdelijk aansprakelijk bent voor de lening van uw zoon.

Gesloten