LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek nu omzetten of in juli

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Gezien de bovenbeschreven complexiteit zou je ook kunnen overwegen om de top van de aflossingsvrije hypotheek, in een aantal jaren een beetje af te lossen. E.e.a. afhankelijk van de ontwikkeling van je inkomen, je beschikbaar geld, je hypotheekrente en je huisprijs.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

@kweenie, duidelijke uitleg..ALs het niet lukt om de polis geruiloos door te zetten dan ga ik informeren wat het kost om het af te kopen.
En als dat veel geld wat ik dan moet betalen, dan neem ik een stukje banksparen.Tenminste dat is mijn opzet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat vindt je adviseur trouwens van al je plannen? Het lijkt er op dat je eerst vrij duidelijk voor ogen had wat je wou, maar dat je daar nu eigenlijk niet meer zo zeker van bent.

Het lijkt mij daarom handig om een aantal scenario's goed door te laten rekenen, zoals met/zonder door laten lopen van de levensverzekering, met veel/weinig banksparen, evt. met een losse spaarrekening erna, met de kosten van een losse ORV erbij etc. En liefst ook de impact van een veranderde rente over 10 jaar erbij bekijken. Als je die overzichten dan even op je gemak thuis kunt bekijken, dan krijg je misschien meer een goed gevoel bij één van de mogelijkheden. Dan kun je misschien makkelijker een afweging maken.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Ik heb geen adviseur meer, ik doe alles nu zelf.En samen met de bank, die hebben gevraagd om de gegevens en die heb ik aangevraagd via de aegon. De polis is belegd, kan misschien nog een keuze maken voor een andere opzet maar dat heeft ook conseqenties voor de garantie, ik wil eerst de brief van aegon afwachten dan neem ik mijn conclusie's ik vraag alleen jullie meningen en wat jullie eventueel aanraden. Ik moert het toch echt zelf doen, maar 5 of 10 jaar vastzetten....

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

wareman schreef:Ik heb geen adviseur meer, ik doe alles nu zelf.
Zeer verstandig!!

Mijn gevoel zegt intuïtief: 10 jaar vast.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Dank je wel, maar goed destijds heb je weinig verstand van zaken..Maargoed tis gebeurd we wachten het spul van Aegon af en dan zetten we het wel vast voor 10 jaar

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

dus we w88 rustig af, wat aegon doet...

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Gisteren een dikpak met papieren gekregen van de Aegon, heb alles ingescand en naar de bank toe gezonden nu wachten we weer af wat de bank gaat doen...Ik laat het jullie weten.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat wat het voorstel van Aegon? I.e. wat stond er in de scan?

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Ze sturen me een brief met de waarde van de de polis, en dat de maandpremie van de polis gedurdende looptijd niert veranderdt is/was, en nog wat formulieren die ingevuld moesten worden, ik heb alles ingescand en naar de ABNAMRO gestuurt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door kweenie »

En was de (afkoop) waarde die in de papieren stond een beetje wat je ervan verwachte?

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »


Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Als ik het goed begrijp, heb je hierin 5 jaar lang, maandelijks €123,- gestort? Dus inleg bedroeg tot nu toe €7380,-

Begin een woekerpolisgevoel te krijgen.....

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

ja dit is een woekerpolis, het bedrag 123 zit ook de ovr in voor het bedrag van 96000 ui te keren als ik kom te overlijden, ik heb laatst ene brief gehad van de Aegon dat ze in juli 2011 gaan compenseren...
Zal wel niet veel zijn, maar als ik akkoord ga moet ik dan dit bedrag betalen of krijg ik dat dan uitgekeerd? (4752), of krijg ik dat uitgekeerd en moet ik er een boete over betalen?

123,15 is voor mij 98,16 en voor mijn vriendin 24,99 per maand das incl OVR, en dan de belegging met een garantie van 45.180 euro aant looptijd..?

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Je maakt geen winst, dus er zijn geen fiscale gevolgen. Die compensatie ontvang jij, uiteraard bovenop de afkoopwaarde op dat Aegon papier.

Wat die ORV betreft: vind dat hoge maandpremies. Vrag me af of je hier mee door moet gaan. Er is een ander topic op dit forum, dat specifiek over het zetten van juridische stappen gaat indien je zo'n woekerpolis hebt.
Zie hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=66

M. van Rossum is deskundige, lees zijn bijdragen eens na, speciaal over het verkrijgen van volledige schadevergoeding i.p.v. een afkoopsommetje en/of compensatietje.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Je maakt geen winst, dus er zijn geen fiscale gevolgen. Die compensatie ontvang jij, uiteraard bovenop de afkoopwaarde op dat Aegon papier.

Dat volg ik even niet, kijk als ik hem afkoop dan krijg ik die 4752 uitgekeerd en hoef ik geen belasting over te betalen, dan kan ik dat bedrag toch zo doorstorten in een BEW product, dan stort Aegon het op mijn rekening en dan stort ik het door naar de ABNAMRO..
En dan krijg ik bij de ABNAMRO een bankspaarprodruct van a 120.000 euro + een ovr die120.000 dekt.

Of zie ik het nu te simpel.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Je wordt "afgezet" door die Aegonpolis.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

@Fiesieklus dat snap ik, maar als k hem afkoop dan krijg ik 4752 uitgekeerd, en daar hoef ik dan geen belasting over te betalen, dan kan ik de waarde toch beter in een SEW stoppen dan heb ik gegarandeerd over 25jaar mijn 120.000 bij elkaargespaard.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Je moet al je ingelegde geld terug zien te krijgen. Exclusief enige "reële" kosten voor de ORV (.........) en administratiekosten.

wareman
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 dec 2009 19:19

Re: Hypotheek nu omzetten of in juli

Ongelezen bericht door wareman »

Ik snap je wel fiesieklus, maar als ik hem laat uitkeren dan wordt er toch 4752 euro naar me overgemaakt.En dan komt de belasting nog om de hoekkijken voor 52% zeker, en dna kan ik de rest op de SEW zetten van het ABNAMRO gebeuren. OF zie ik dat nu verkeerd.?

Gesloten