LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek SKP van de hypotheker help

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
roosboele1

hypotheek SKP van de hypotheker help

Ongelezen bericht door roosboele1 »

Wie o wie heeft hier een hypotheek bij.. er is een offerte uitgebracht en deze was eerst afgekeurd door de deze geldverstrekker omdat er een a-codering stond.. klopt maar deze was een andere bank vergeten aan te passen naar een einddatum zodat aangegeven word dat hij ergens in 2009 is afbetaald.

nu is de andere offerte er wel doorheen gegaan, en hierin word niks meer gevraagd over de bkr..( goed nieuws) nu heeft de financiele adviseur heeft op 21 juli hem weer verlengd tot 11 augustus omdat we tot 27 juli alles ingeleverdmoesten hebben.. schijnbaar voor de nieuwe regels van 1 augustus.. wat blijkt de geldverstrekker vraagt nu ineens naar een bkr bewijs omdat zij bij het verlengen van de offerte een toetsing hebben gedaan en ineens staan er dus 2 mensen op mijn naam.. en dat ik dus een bewijs moet aanvragen bij de bkr.. probleem volgens het bkr de geldverstrekker heeft toen die tijd mijn voorletters omgedraaid..waardoor de geldverstrekker aangeeft dat ik het moet bewijsen dat ik ikben... Heeel krom.

De hypotheker wilt niet op dat bewijs wachten, maar zelf gaven ze dat pas afgelopen woensdag aan ( 10 werkdagen verwerkingstijd van de bkr dus je raad het al 11 augustus is de 10dewerkdag foutje bedankt geven ze aan)

nu vraag ik me af... ik wil wel eens de bank zelf spreken,om te vragen waar dit ineens vandaan komt.. de ene keer niet meer vragen we vragen een verlenging aan en er word ineeeens moeilijk gedaan.. Dacht dat de SKP bankl van de hypotheker was.. maar 1of andere manier weten ze niet waar het vandaag komt.. ze kunnen toch informeren dat ze hemnog een keer kunnen toetsen??? dus wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken want word nergens geinformeerd hierover..???..

Leo The Emperor

Re: hypotheek SKP van de hypotheker help

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

er is een offerte uitgebracht en deze was eerst afgekeurd door de deze geldverstrekker omdat er een a-codering stond.. klopt maar deze was een andere bank vergeten aan te passen naar een einddatum zodat aangegeven word dat hij ergens in 2009 is afbetaald.
Dit betekent dat je tot ergens in 2014 een BKR codering zult hebben, en dat het moeilijk zo niet onmogelijk wrordt om tot die tijd een hypotheek te krijgen.

Elke bank zal de BKR raadplegen, en als je weet dat je een codering hebt kun je dit het beste zelf melden, en vragen of verdere gesprekken zinvol zijn.

roosboele1

de einddatum staat er achter omdat hij is afgelost.. vlgens de hypotheker zaldat geen probleem zijn.. de eerste offerte is goed gegaan.. 2de ook alleen daar moet ik bewijzen dat ik diegene bent... als ze een toetsing hadden gedaan dan hadden ze hemdirect afgekeurd..

Leo The Emperor

Welke BKR codering staat er nu achter je naam?
Alleen als er een H achter de codering staat is het okee, alle andere coderingen zijn problematisch.

(Ook een volledig afgeloste schuld blijft nog 5 jaar staan als een A-code)

roosboele1

A-codering met einddatum van 29-06-2009... de hypotheker gaf juist aan dat als er een einddatum aan word gegeven dat er geen problemen veroorzaken.. stond ook in hun handleiding

Leo The Emperor

A-codering met einddatum van 29-06-2009... de hypotheker gaf juist aan dat als er een einddatum aan word gegeven dat er geen problemen veroorzaken.. stond ook in hun handleiding
Dit had ik al verwacht.
Dan blijft zoals eerder gezegd deze codering staan tot 29-06-2014, en het is toch echt zo dat veel hypotheekverstrekkers hier moeilijk over doen.

Je kunt het daarom ook het beste zelf melden, want elke bank zal sswieso een BKR check doen

Fleura

Ongelezen bericht door Fleura »

Sluit je je hypotheek met NHG? Dan gelden de volgende normen:

1.13.4
Geen belemmering voor de verstrekking van Nationale Hypotheek Garantie vormen A- of A1-registraties waarbij:

a.
blijkens de opgave van het BKR een herstelcode (H) is vermeld;

b.
blijkens de opgave van het BKR de desbetreffende lening is afgelost;

c.
blijkens een verklaring van de desbetreffende geldgever de achterstanden zijn ingelopen of de lening is afgelost.

Dus de aflossing met data is voldoende, blijft het probleem het aantonen dat jij jij bent. Dit gebeurt helaas vaker bij BKR, zij registreren niet op sofinummer.. zaak is dus zsm contact op te nemen met BKR

Leo The Emperor

Dus de aflossing met data is voldoende, blijft het probleem het aantonen dat jij jij bent. Dit gebeurt helaas vaker bij BKR, zij registreren niet op sofinummer.. zaak is dus zsm contact op te nemen met BKR
De NHG is niet degene die het huis financiert.
De bank zal moeten aangeven of ze de financiering met een A-code aandurft.

ktje2

Ongelezen bericht door ktje2 »

Mijne dames, heren,

Ik ken eigenlijk nog maar 1 aanbieder die bereid is om een a codering te accepteren.

Wat de NHG zegt en wil is totaal onbelangrijk. Zie NHG norm m.b.t. de hoogte van de maximale hypotheek. Meer dan de gedragscode, maar geen bank die hoger gaat dan deze code.

De bank waar ik mee samenwerk wil eerst weten, hoe, waarom enm wat er precies is gebeurt.

De BKR gegevens zijn btw op te halen na telefonische afspraak.

De SKP hypotheek zegt iets over de verzekeraar. De Hypotheker werkt in volmacht met een levensverzekeraar en biedt de SKP polis aan. De geldverstrekker weet ik zo niet.

@ de topic starter.

Zolang er geen definitief akkoord is, kan de bank toetsen. Bij aanvraag is er gevraagd (door de adviseur?) of er een BKR melding is.

Ik ben te bereiken op [email protected]

MVG

Klaas

Gesloten