LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek zonder intentieverklaring

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Fardau

Hypotheek zonder intentieverklaring

Ongelezen bericht door Fardau »

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of hypotheekverstrekkers die bereid zijn een hypotheek van 5,5 x jaarsalaris te geven zonder dat er een intentieverklaring van de werkgever is betrouwbaar zijn?

De adviseur van Direct Hypotheken zegt nl dat het wel mogelijk is.

Gr, Fardau

D1RK

Re: Hypotheek zonder intentieverklaring

Ongelezen bericht door D1RK »

Vrachtwagen chauffeurs werken meestal meer dan 60 uur per week, maar worden op 40 uur gerekend zonder overuren als vast salaris!

Dus als je 4x die 60 uren zou rekenen, of 6x het basis salaris....
Iemand die geen officieel vaste toeslagen, maar wel gebruikelijk is, dan worden deze wel meegenomen, alleen bij ziekte en werkloosheid tellen deze toestagen en overuren niet mee, en komen ze wel in de problemen!

Het mag, die regel is een vrijbijvend advies, en bij hogere hypotheek betaal je meestal iets hogere rente's!

Fardau

Ongelezen bericht door Fardau »

ok, maar zijn dit soort hypotheekverstrekkers wel betrouwbaar? Gooien ze bijv niet ineens de rente omhoog o.i.d.?

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik denk wel dat je een hogere rente gaat betalen. Ik zou me wel afvragen of het zo wie zo wel een goed idee is om 5.5 keer je jaarsalaris aan hypoyheek te nemen als je geen vaste baan hebt.

hypotheekadviseurs

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Fardau,

Is je adviseur wel betrouwbaar?

Een hypotheek adviseren zonder vast inkomen of uitzicht op een vast inkomen is zeer risicovol.

Maar ja de adviseur gaat tenslotte voor zijn provisie. Dat jij over een jaar misschien geen inkomen of een veel lager inkomen kan hebben daar gaat hij aan voorbij.

In het kader van de "zorgplicht" lijkt mij dat de adviseur een scheve schaats rijdt.

Laat in ieder geval alles schriftelijk goed vastleggen.

Gesloten