LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING rente percentages en offerte (foutieve voorlichting)

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
albert 1957
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2014 20:15

ING rente percentages en offerte (foutieve voorlichting)

Ongelezen bericht door albert 1957 »

In augustus kreeg ik een offerte voor mijn hypotheek van 3.4 % rente, ik heb in september gebeld om te vragen hoe het zat met het rente %, mij werd verteld dat ik de offerte alvast kon tekenen en dat de rente op 1 november zou ingaan tegen dat % of indien lager.
Nu heb ik nog een stuk van mijn hypotheek afgelost en heb eind september een nieuwe offerte gevraagd deze stond op 3,1 % en opnieuw geinformeerd over het rente bij de ING zelf.
Op 31 oktober/ 1 november gold voor mij dus volgens de toen geldende rente 2,6 % mijn hypotheek is echter 2,85% geworden.
Dus vandaag maar weer gebeld en toen werd mij verteld dat als het niet in de offerte vermeld was dat het % berekend zou worden op 31 oktober dan bleef het % van 3.1 staan.
Ik ben dus 2x voorgelicht dat het % op de 31e oktober zou gelden indien lager dan de 2,85 % dat was het geval maar dan moet het in de offerte vermeld staan .
Kan ik nog wat doen hier tegen?

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: ING rente percentages en offerte (foutieve voorlichting)

Ongelezen bericht door courier »

Ik begrijp hieruit dat een bestaande hypotheek per 1 november moest worden verlengd? Waar haalt u de wijsheid vandaan dat op 31oktober/1 november de rente 2,6% is? Heeft u wel in het goeie kolommetje gekeken en ligt de "toezegging" van ING wel schriftelijk vast of baseert u zich alleen op telefoongesprekken?

Gesloten