LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koper wilt ''af'' van de koop, HELP!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
een vraag, een antwoord

Re: Koper wilt ''af'' van de koop, HELP!

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Ik kom het steeds vaker tegen in mijn praktijk, soms is er alleen maar een makelaar om te zorgen dat het huis op Funda komt.
En dan krijg je dit soort problemen.

D&F

Ongelezen bericht door D&F »

kweenie schreef:En voortaan ook het voorbehoud iets preciezer omschrijven, lijkt mij... Hebben jullie eigenlijk een verkoopmakelaar of doen jullie het zelf?
Het is allemaal wel bij de makelaar gebeurd,

D&F

Klaas Jan schreef:'Ze willen niet meer' klinkt nogal kort door de bocht toch? Is dat wat men u letterlijk zei, gezien de aanhalingstekens?
Of is het uw eigen teleurstelling?
Zij hebben het letterlijk gezegd. Wij hebben het niet verzonnen.
Klaas Jan schreef:Als de teleurstelling bij u aangewakkerd wordt door het feit dat u zelf een bod hebt uitgebracht op een ander huis dan moet u ook de hand in eigen boezem steken. De verkoop van uw eigen woning was immers niet rond.

Niet helemaal oneens, maar wanneer u een email krijgt ter bevestiging dat het 100% rond is, zou u er zelf waarschijnljik ook vanuit gaan dat het idd zo is.

Klaas Jan schreef:Ik sluit mij aan bij het hier vaker gegeven advies: zet een punt achter deze mislukte verkoop en begin opnieuw. Hier valt niets meer af te dwingen of verhaal te halen. Het zal vast een keer lukken met iemand die de financiering wel rond krijgt. Succes.

Ik heb gisteren bevestigd op aanraden van iemand anders dat wij dat idd beter kunnen gaan doen. Wij warren alleen op zoek naar advies.
Dus bij deze, dank u wel :)

D&F

Quark schreef:Dat van die makelaar, zat ik mij ook al af te vragen, gaat dit allemaal zonder makelaars ?
Nope :?

D&F

een vraag, een antwoord schreef:Ik kom het steeds vaker tegen in mijn praktijk, soms is er alleen maar een makelaar om te zorgen dat het huis op Funda komt.
En dan krijg je dit soort problemen.
Wij horen nu idd dat wij lang niet de eerste zijn en waarschijnlijk niet de laatste. Helaas

D&F

olaf79 schreef:
D&F schreef:... alleen in ons geval kwam het hun nog beter uit als ze met ons aanbod hadden ingestemd en bij dezelfde financieel adviseur/bank :wink:
Nee het kwam jou beter uit. Stop met (proberen) voor bank te spelen. Deze koper kun je afschrijven. Zoek een andere koper en check voortaan beter waar je mee te maken hebt.
Heel misschien zijn er mensen die weten net iets meer dan je denkt te weten :wink:

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

D&F schreef:Niet helemaal oneens, maar wanneer u een email krijgt ter bevestiging dat het 100% rond is, zou u er zelf waarschijnljik ook vanuit gaan dat het idd zo is.
Nou nee, juist niet. Dat zou ik zeer zeker nooit doen. Zo'n mail kan nooit een bevestiging zijn dat een koop 100% rond is.
Mijn buren hebben hun huis in de afgelopen 14 maanden drie keer verkocht. Alleen de laatst keer zijn er daadwerkelijk handtekeningen gezet bij de notaris.
Maar goed, prima dat u er verder geen energie meer in steekt. Nogmaals succes met de verkoop.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Op grond van de overeengekomen ontbindende voorwaarde gaat de aspirant-koper van uw huis vrij-uit en is hij nu niet tot koop verplicht. Waarschijnlijk is deze aspirant-koper over het niet kunnen kopen van het huis net zo teleurgesteld als u over het niet-verkopen van uw huis. In principe staat u dus quite.

Op grond van uw enthousiasme, omdat u meende dat uw huis verkocht was, heeft u een bod uitgebracht op een ander huis. Ik hoop voor u dat dit slechts een bod was, en niet meer dan dat. Met het doen van een bod zit u echter nog nergens aan vast, dus u kunt voorlopig nog in uw huis blijven wonen. U zou zelfs een optie op die woning kunnen nemen, die na een bepaalde termijn of wanneer een ontbindende voorwaarde toepasbaar wordt, afloopt. Blijkt uw bod zo interessant te zijn dat u het misschien toch kunt/wilt kopen, dan kunt u ook een koopcontract tekenen en een ontbindende voorwaarden in het contract opnemen. Iets in de zin van "mits de huidige woning is verkocht voor xx datum", o.i.d.

Wanneer u echt een goed advies wilt over het verkopen en kopen van een woning, dan verwijs ik u, net als vele anderen, naar de Vereniging Eigen Huis (website: http://www.veh.nl). Dit is de enige vereniging in ons land die echt voor de belangen van huizenkopers opkomt. Alle andere parijten in deze markt hebben met mooie praatjes een ander, vaak een financieel, belang in uw nadeel. Van de meer dan 27 jaar dat ik lid van deze vereniging ben heb ik nog geen moment spijt gehad. Voor die minder dan € 30,00 contributie per jaar krijgt u in de loop der tijd zo veel kennis, die vele malen meer waard is als het schijntje dat zij als contributie per jaar vragen. Wat is dit bedrag per jaar op de vele duizenden Euro's die u voor een huis betaald? Verder kunt u als lid met gerichte vragen over contractzaken, hypotheekzaken en nog veel meer, gratis terecht bij deze vereniging. Genoemde website geeft ook al veel en gratis informatie, zowel voor kopers als verkopers van eigen huizen.

D&F

Klaas Jan schreef: Maar goed, prima dat u er verder geen energie meer in steekt. Nogmaals succes met de verkoop.
Dank U :D

D&F

BreejKC schreef: Wanneer u echt een goed advies wilt over het verkopen en kopen van een woning, dan verwijs ik u, net als vele anderen, naar de Vereniging Eigen Huis (website: http://www.veh.nl).
Heel erg bedankt voor uw advies.

En nog bedankt allemaal voor de reacties.
MVG
D&F

Gesloten