LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg ik een hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Martinl82
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2008 10:26

Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door Martinl82 »

Goedemorgen,

Mijn vriendin en ik zijn momenteel bezig met het aanvragen van een hypotheek.
Nu heb ik een creditcard waarvan ik 44 euro aflos in de maand, maar nooit te laat heb betaald, wordt dit gezien als een negatieve bkr registratie? of ondervind ik hier geen problemen mee?
Nu heb ik nog door het wisselen van baan in 2006 en regeling moeten treffen met kpn, omdat mijn vorige baas, 2 maanden telaat was met het betalen van mijn loon. Waardoor ik een regeling heb moeten treffen met de betaling die overigens netjes is afbetaald.
Zijn alle regelingen en dergelijke geregistreerd bij het bkr in Tiel, ik heb namelijk nooit bericht gehad van kpn dat ik geregistreerd zou staan.

b.v.b Martin

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door handelaar »

In verband met hetgeen dat door jou wordt beschreven zou ik niet weten waarom je negatief geregistreerd zou zijn bij de bkr. Je creditkaart betaal je netjes maandelijks, de aflossing bij de kpn is goed verlopen. Niets aan de hand!

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door Baskruit »

Klinkt op zich allemaal prima maar er is een manier om het zeker te weten:
Ga naar je bank met een kopie van je legitimatiebewijs en betaal 4,50 voor een overzicht die je een paar dagen later toegestuurd krijgt door het BKR.

Overigens, als je een huis wilt kopen, raad ik je wel af je krediet op de creditcard af te betalen en op te zeggen (oftewel, betalingen per creditcard worden aan het eind van de maand in één keer terugbetaald. Daarvoor hoef je niet je hele creditcard op te zeggen). Zo'n krediet drukt namelijk zwaar op je maximale hypotheekbedrag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Het toverwoord is volgens mij eerlijkheid. Als je eerlijk tegen de hypotheekaanbieder/adviseur verteld over die twee dingen, dan zullen ze daar volgens mij heus geen problemen over maken. Wel zal de maximale hypotheek iets lager komen te liggen, omdat je elke maand door de creditcard afbetaling natuurlijk iets minder geld voor je hypotheek over hebt dan als die creditcard afbetaling er niet was.

Als je het niet vertelt, dan komen ze er vanzelf toch wel achter (via het bkr) en dan heb je kans dat ze wel moeilijk gaan doen.

(Overigens neem ik aan dat baskruit bedoelt dat hij je aanraadt (en niet afraadt) om je lening zo snel mogelijk af te lossen, want creditcard leningen zijn extreem duur. Waarschijnlijk is de rente meer dan twee keer zo hoog als de hypotheekrente.)

independerst
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2008 21:03

Re: Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door independerst »

Waardoor ik een regeling heb moeten treffen met de betaling die overigens netjes is afbetaald.

Creditcard wordt wel geregistreerd maar is geen nbegatieve registratie, dit is het geval als er een code komt, achterstand, regeling getroffen, gesaneerd etc.

Je hebt een regeling getroffen, kan in principe een negatieve registratie hebben opgeleverd, echter registraties m.b.t. telefonie worden soms lichter gewogen.

Dus inderdaad naar de bank waar je rekeningen lopen en opvragen.

Voordat je gaat kopen altijd eerst langs een adviseur, een bank is te beperkt aangezien er speciale geldverstrekkers zijn die ook een BKR codering mee kunnen nemen met de hypotheek.
Als je een klein krediet hebt, adviseer ik die straks met de lening in te lossen, als je argument dan is dat die dan voor 30 jaar loopt, staat het je vrij dirt eerder zelf af te lossen aangezien nagenoeg elke geldgever ruimte geeft (10% of meer) om boetevrij af te lossen.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Krijg ik een hypotheek

Ongelezen bericht door Baskruit »

(Overigens neem ik aan dat baskruit bedoelt dat hij je aanraadt (en niet afraadt) om je lening zo snel mogelijk af te lossen, want creditcard leningen zijn extreem duur. Waarschijnlijk is de rente meer dan twee keer zo hoog als de hypotheekrente.)
Uiteraard!
Wat ik zei is dat je een creditcard kan hebben zonder krediet. Uitgaven via de creditcard worden dan aan het eind van de maand volledig verrekend met je betaalrekening. Daarvoor dien je natuurlijk wel eerst de nog openstaande schuld afbetaald te hebben.

Ik heb zelf op die manier een creditcard omdat zo'n stukje plastic bij bijvoorbeeld betalingen via internet behoorlijk handig is. Voor het krediet heb ik 'm niet nodig. :)

Gesloten