LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Post??? 1 pand voor 2 leningen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Reign

Mijn Post??? 1 pand voor 2 leningen

Ongelezen bericht door Reign »

Hoi, onlangs maakte ik hier een post met de vraag of je met 1 woning kon pand staan voor 2 leningen.

Blijkbaar is mijn post gedelete? ik vind 2 berichten van mijzelf terug in mijn gebruikersprofiel, maar als ik ze aanklik kom ik nergens, en ik vind m'n post ook niet terug in de forum.

Het gaat dus zo...

Mijn ouders zouden onder voorwaarde dat beide leningen van mijzelf als mijn broer goedgekeurd worden, pand willen staan voor beide leningen met hun woning.

Op hun woning staat wel nog een afbetaling.

Is dit mogelijk? Volgens de bank wel, maar het lijkt me maar fishy.

De bank zou met het al betaalde krediet / waarde, zorgen dat er deels voor mijn broer pand zou zijn en deels voor mij.

Sinds kort is de lening van mijn broer wel goedgekeurd maar sta ik nog steeds te wachten en voel ik me aan het lijntje gehouden.

Gaat de bank hier de mist in?

Na verdere discussie met vrienden die hier ook wel wat van weten, zou dit zeer gevaarlijk kunnen zijn.
Zeker als er een hypotheek op het huis van mijn ouders zou staan.

graag jullie feedback hierover.

MVG Reign

marcel75

Re: Mijn Post??? 1 pand voor 2 leningen

Ongelezen bericht door marcel75 »

Dit is zeker wel mogelijk . Je ouders verlenen dan een hypotheekrecht aan de bank voor alle schulden van jou en je broer. Als jij en/of je broer dan niet meer betaald, kan de bank het huis van je ouders verkopen.

Verkopen je ouders zelf de woning of willen zij later nog een hypotheek vestigen, dan lopen ze hier wel tegen aan. Bij verkoop zullen je ouders de lening moeten aflossen uit de verkoopopbrengst. Willen zij later zelf nog een hypotheek vestigen, dan moet jullie bank daar voor toestemming geven.

De hypotheekrente is voor zowel jou, je broer als je ouders niet aftrekbaar.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Marcel, Reign is zo aardig om dat nu weg te laten, mar het gaat om een Belgische situatie, onder Belgisch recht. Daarom zal moderatie het item wel hebben weggehaald, valt niets over te zeggen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

De hypotheekrente is voor zowel jou, je broer als je ouders niet aftrekbaar.
Voor België kan ik het niet zeggen. In Nederland zouden de broers de rente van hun inkomen af kunnen trekken (rente voor de eigen woning is aftrekbaar voor de inkomstenbelasting).

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

een vraag, een antwoord schreef:Marcel, Reign is zo aardig om dat nu weg te laten, mar het gaat om een Belgische situatie, onder Belgisch recht. Daarom zal moderatie het item wel hebben weggehaald, valt niets over te zeggen.
En zo zal het nu wel weer gaan... En over een week zal het bericht wel nog weer een keer worden geplaatst, totdat TS doorheeft dat het geen zin heeft om vragen over de Belgische regelgeving op een NL consumentenforum te stellen. Zeker niet als je er niet bij vermeldt dat het om een Belgische situatie gaat.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

SJZ,
Rente voor de eigen woning is inderdaad aftrekbaar.Maar het moet dan dus wel je eigen woning zijn en niet de woning van je ouders waar je een hypotheek op vestigt!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Natuurlijk marcel75, maar ik denk dat de lening ook bedoeld is voor de woning van TS. (het pand van de ouders dienst alleen als extra zekerheid, onderpand).

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

kweenie schreef:
een vraag, een antwoord schreef:Marcel, Reign is zo aardig om dat nu weg te laten, mar het gaat om een Belgische situatie, onder Belgisch recht. Daarom zal moderatie het item wel hebben weggehaald, valt niets over te zeggen.
En zo zal het nu wel weer gaan... En over een week zal het bericht wel nog weer een keer worden geplaatst, totdat TS doorheeft dat het geen zin heeft om vragen over de Belgische regelgeving op een NL consumentenforum te stellen. Zeker niet als je er niet bij vermeldt dat het om een Belgische situatie gaat.
Begrijp ook niet dat er zo enthousiast gepost wordt, slaat nergens op. Was vorige keer ook al zo.

Gesloten