LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet mijn partner meeteken bij een huwelijk op voorwaarden?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
mercedessig

Moet mijn partner meeteken bij een huwelijk op voorwaarden?

Ongelezen bericht door mercedessig »

Hallo mensen,

Ik wil een appartement kopen. De huidige appartement waar we in wonen staat op naam van mijn partner. Ik had toen nog geen baan namelijk.

MOmenteel heb ik wel een baan en heb ik ( mits de hypotheek rond komt) het appertement boven ons gekocht met mijn salaris.

Nu wilt de bank echter dat mijn partner ook meetekend. Ben getrouwd op huwelijkse voorwaarden en vraag me af of dit verplicht is? En zo ja betekent het dan dat de woning boven dan ook deels van haar is? Of is het een formaliteit om mee te tekenen als partner ongeacht je wel of niet op huwelijksevoorwoorde getrouwd bent.

Stel dat ik het boven niet kan betalen? KOmen we dan in de knoei met ons appartement beneden? Gaan ze deze die op naam van mijn vrouw staat dan ook te koop zetten?

Wat zijn haar rechten als ze meetekend?

kweenie

Re: Moet mijn partner meeteken bij een huwelijk op voorwaarden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je getrouwd bent, dan kan één van beide partners niet zomaar het ouderlijk huis verkopen, ook al zijn er huwelijkse voorwaarden. Dat betekent ook dat als er problemen zouden zijn en het huis verkocht moet worden, en je partner werkt niet mee, dat de bank dan met een probleem zou zitten. Om dat te voorkomen moet je partner ook tekenen: als je partner niet mee wil werken bij de verkoop (bv. als je ruzie krijgt en uit elkaar wilt gaan en het huis moet worden verkocht, maar je partner wil jou alleen maar pesten), dan kan de bank je partner daar zo toch op aanspreken.

mercedessig

Ongelezen bericht door mercedessig »

Dus ook al koop ik een ander huis appart. Ze zal mee moeten tekenen? Op huwelijkse voorwaarden of niet? tekenen moet ze?

ik77

Ongelezen bericht door ik77 »

volgens mij ziet de belasting dit trouwens ook als tweede woning, houd je daar rekening mee met de hypotheekrenteaftrek die je daarop dus gaat mislopen?

maaike2703

Ongelezen bericht door maaike2703 »

Ik heb deze situatie ook meegemaakt, en je partner is niet verplicht te tekenen voor het huis! Het enige wat de hypotheekverstrekker hiermee wilt bereiken is dat als jij niet meer aan je betalingsverplichting kan voldoen, ze een extra zekerheid achter de hand hebben, nl je partner!
Dit is een zeer ongunstige situatie mochten jullie niet bij elkaar blijven!!

Veel succes!!

Gesloten