LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nadeel aan extra storting bij spaarhypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
joebiedoe

nadeel aan extra storting bij spaarhypotheek

Ongelezen bericht door joebiedoe »

ik dacht altijd dat er weinig nadelen waren aan een extra storting in de spaarpot die is gekoppeld aan mijn spaarhypotheek.
Maar helaas met het verkrijgen van mijn jaaropgave kwam ik er toch 1 op het spoor.

Aegon heeft een truc bedacht om een extra storting te ontmoedigen, het zal vast ergens in de kleine letters staan

Marktwaardecorrectie

In mijn geval kwam ik erachter doordat ik 160 euro negatief beleggingsresultaat had volgens de jaaropgave terwijl ik helemaal niet aan beleggen doe, ik vond het raar en ben gaan bellen met Aegon, wat blijkt op de extra storting van 3000 passen ze een Marktwaardecorrectie toe omdat de marktrente laag staat. (het stond weliswaar in de offerte, eerlijk is eerlijk maar daar had ik overheen gelezen)

Ik snap ook wel dat de marktrente laag staat en dat gouden bergen niet bestaan, maar blijf het vreemd vinden

kweenie

Re: nadeel aan extra storting bij spaarhypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, niet iedere spaarhypotheek heeft de zelfde voorwaarden. Maar goed dat je mensen erop wijst dat ze goed hun voorwaarden moeten bekijken voordat ze iets met hun hypotheek gaan doen.

Moneyman

Re: nadeel aan extra storting bij spaarhypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies voor dit soort zaken heb ik een serviceplan bij mijn hypotheekadviseur afgesloten. Ieder jaar even evalueren wat de eventuele gewenste wijzigingen en acties zijn, en vooral: wat daar in mijn geval de consequenties van zijn. Kan een hoop frustratie schelen ;)

Gesloten