@pietgraniet.
Heb vandaag precies dezelfde brief ontvangen. Kan het echt niet geloven wat ze nu flikken.
De rest van de vandaag binnengekomen post ligt nog ongeopend op de salontafel. Ben direct achter internet gekropen.
Inderdaad opslag verhoging van 1% naar 2%.
Volgens de vandaag ontvangen brief mag de ABN dit doen volgens de voorwaarden van mijn hypotheek.
Als ik citeer uit deze voorwaarden hfdst 4.1.4 ".... De bank is bevoegd de opslag te wijzigen. Over die wijziging zult u op voorhand schriftelijk geïnformeerd worden..."
Toen ik dit las dacht ik... Dit gaat niets worden... Heb uiteindelijk voor akkoord getekend, ook voor de voorwaarden.
Ben echter niet van plan om het hierbij te laten zitten.
Na een hoop gespeur op Google kwam ik onderstaande jurusprudentie tegen, een uitspraak van de kifid van januari 2012. Soortelijk geval maar dan met een andere bank.
http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... 012-08.pdf
De "particulier" wordt hier in het gelijk gesteld.
Het enigste wat me tegenstaat is dat er volgens de offerte en voorwaarden hier wordt gesproken over een VASTE opslag. Dit is in mijn stukken nergens terug te vinden. Is me wel verteld tijdens de gesprekken. Het enige variabele deel is de euribor rente.
Al met al denk ik dat we met deze uitspraak wel sterk staan.
Vraag me trouwens af als de economie over een aantal jaren weer aantrekt, de ABN dan weer zo'n briefje stuurt dat ze het percentage weer verlagen naar 1%..... Maar dat zal wel niet... Ben ECHT niet van plan de komende 27 jaar 1% meer te gaan betalen...
Ben benieuwd wat jullie vinden van deze waardeloze actie en of we iets kunnen met de gerechtelijke uitspraak.