LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontbindende voorwaarden

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
elna
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007 13:43

ontbindende voorwaarden

Ongelezen bericht door elna »

Ik heb met mijn vriend het voorlopig koopcontract voor ons huis getekend, de ontbindende voorwaarden daarvoor stonden op 22 maart, door allerlei dingen die tegen zitten kunnen wij onze aanvraag voor zowel hypotheek als starterslening meeste kans niet rond krijgen, onze contactpersoon van de hypotheek verstrekker heeft mij gezegt me niet druk te maken zij hield de datum in de gaten en zou het verschuiven mocht dat nodig zijn, het zit ons niet lekker en zijn bang dat mocht het mislopen wij verantwoordelijk worden gehouden en dus een boete moeten betalen, klopt dat of kan ik mijn contactpersoon verantwoordelijk houden[/i]

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ontbindende voorwaarden

Ongelezen bericht door particulier »

Elna,

Jullie hebben de koopovereenkomst getekend, niet de tussenpersoon. Hij of zij kan dus niet zomaar de datum aanpassen. Dit is vaker misgegaan.

Vraag meteen 2 nieuwe offertes aan. Worden deze afgewezen, kan heb je voldoende bewijs om de koopovereenkomst op grond van financiering te ontbinden.

raadgever
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2007 17:42

Re: ontbindende voorwaarden

Ongelezen bericht door raadgever »

Beste Elna,
Uit jouw verhaal maak ik nog niet echt op dat er 100% kans is op het niet doorgaan van de hypotheek... De redenen waarom zaken tegenzitten weet ik natuurlijk niet... Je kan inderdaad elders bijvoorbeeld 2 nieuwe offertes opvragen maar dat blijven aanbiedingen met altijd de nodige voorbehouden (overlegging en goedkeuring stukken etc. etc.). Jouw hypotheektussenpersoon heeft overigens wel degelijk een zorgplicht ten opzichte van jou en je partner! Komt hij beloftes niet na dan is de tussenpersoon aansprakelijk! Vraag of hij zijn voorstel zwart op wit wil zetten dat eea wel goed zal komen! Weigert hij, dan weet je hoe laat het is. Het allerbeste is gewoon zsm met de makelaar van de verkopende partij contact op te nemen en de situatie uit te leggen zodat hij bijtijds op de hoogte is van de huidige strubbelingen/vertragingen. De makelaar stemt dit vervolgens af met zijn klanten/verkopers en de praktijk leert dat het opschorten van de datum doorgaans geen problemen oplevert. Achteraf valt jou dan niets te verwijten en daar gaat het om. Veel succes Elina!

Gesloten