LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Quion bouwdepot

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Goedendag,

Ik heb een hypotheek lopen bij SKP Oosteroever en een bouwdepot via Quion a 31000. 16 juli j.l de eerste declaratie ingedient a 1800 euro voor diverse materialen bij bouwmarkten.

Quion zegt binnen 5 a 6 werkdagen uit te betalen. Het is nu 29 juli en ipv 1800 euro heb ik slechts 507.77 gestort gekregen. Veels te laat en te weinig dus. Door Quion is mij per mail latenw eten dat alles wat waardevermeerderend is voor de woning gedeclareerd mag worden. Nu doen wij alles zelf, de gehele verbouwing en hebben wij dus alleen maar bonnen van bouwmarkten ed.

Dit is pas de eerste nota en nu al problemen! mijn tussenpersoon de hypotheker melde mij dat het momenteel zo druk is bij SKP dat ze weinig kan doen aangezien ze 1.5 uur in de wacht staat als ze gaat bellen. Daar heb ik toch niks mee te maken!?

Wij lopen nu ernstige vertraging op in de bouw doordat Quion a. te laat en b te weinig betaald. waarom we geen 1800 krijgen maar 507.77 is mij ook een raadsel.

iemand hier ervaring mee? Dit kan toch niet zomaar? Weet iemand wat ik kan doen?

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Dit moet je inderdaad je tussenpersoon laten opknappen. Dat ze daarvoor 1,5 uur in de wacht moet staan is niet jouw probleem. Dit hadden ze ook al kunnen weten voordat ze de hypotheek afsloten en op basis daarvan een andere geldverstrekker kiezen.

Dat laatste is wel wat lastig omdat er een band is tussen de hypotheker en SKP, maar dat terzijde.

Er zijn bij een aantal geldverstrekkers mensen op straat gezet door de lagere aantallen hypotheken, dit heeft tot gevolg dat je bij sommige geldverstrekkers lang moet wachten.

Wellicht heeft de hypotheker jou een advieswijzer gegeven, waarin staat dat ze nazorg leveren. Het afhandelen van het bouwdepot is hier onderdeel van.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Quion was altijd al drama.

Je hebt volgens de consumentenbond de beste spaarhypotheek in de markt. Nadeel is dat het hele proces geautomatiseerd is. Je adviseur had jullie moeten waarschuwen voor deze keuze. Veel verstrekkers accepteren geen bonnetjes uit de bouwmarkt meer, vooral zij die hun administratie laten doen door clubs als Quion en Stater.

Dus confronteer je Hypothkeradviseur met dit probleem, wil ze niet meewerken. Klacht indienen.

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Beste Merelvw,
Ik weet uit ervaring dat Oosteroever goed de bonnen naloopt. Dit zou de adviseur van de hypotheker eigenlijk eerst voor je moeten doen. Oosteroever stelt juist dat de zaken waar het bouwdepot voor is opgesteld, waardevermeerderend moeten zijn voor de woning. Ik weet uiteraard niet wat er op de bonnen stond, maar bv behang is al erg discutabel. En ook kwasten e.d. om de woning op te knappen mogen niet uit het bouwdepot worden opgenomen. Wellicht dat hier het verschil in zit. De adviseur van de Hypotheker had, zeker gezien de binding met Oosteroever, jou hier beter over moeten voorlichten.

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

alvast bedankt voor deze reacties.
Op die bonnen staan zoveel materialen, oa pvc, hout, schroeven enz. Alles voor het bouwen van ons huis. Tis dus niet zo dat ik er nieuwe gucci schoenen voor gekocht heb :wink:

Maar dit kan toch niet zomaar? het is toch 'mijn'geld?

Ik ga idd nogmaals met de hypotheker bellen want dat het druk is bij skp is niet mijn probleem.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Nadat je er voor hebt gekozen wel, helaas. Maar inderdaad: adviseur opporren!

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Mijn klomp breekt! ik ben even uit gaan zoeken wat er nu wel en niet betaald is.
Bonnen op naam van mijn vriend ( door zijn eigen bedrijf hebben we speciale kortingen bij bouwmarkten ) maar door mijn rek betaald, geen probleem.
4 pack red bull die op 1 van de bonnen stond... gewoon betaald....
Ik snap er geen f*ck meer van.
hypotheker gaat vanmiddag met skp-quion bellen.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Byob »

Zat er misschien ook nog gereedschap bij?

Red Bull uit het bouwdepot :D :shock:

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

is natuurlijk nodig om keihard te kunnen bouwen hahahaha

ja ook wat gereedschap, maar die zijn bij sommige bonnen ook gewoon uitbetaald, heb je toch nodig om te kunnen bouwen, dat zei ik al eerder. zelfs een plamuurmes van de gamma hebben we terug :?

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Nou ik ben teruggebeld; die 507 euro is een deel van de nota’s ze delen het in in rubrieken ofzo. Het gaat wel langer duren dan normaal daar zij met een achterstand zitten. Dat hebben we maar te slikken want daar kan ik en zij nu niks aan veranderen. De rest van het geld krijgen we ook gewoon allemaal maar met een hoop geduld dus , wat de bouw niet ten goede komt :evil:

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Ik hoop het voor je. Ik heb er nog nooit van gehoord dat geldverstrekkers bouwnota's gaan rubriceren om deze vervolgens gefaseerd uit te betalen.

iMar
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2009 19:55

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door iMar »

Beste Merel,

Graag wil ik een en ander voor je uitzoeken en oplossen.
Zou je contact met ons willen opnemen?
Ik ben bereikbaar op 010 - 242 1540.

Met vriendelijke groet,

M. van den Driest
Quion

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Beste M van Driest.

Hartelijk bedankt voor uw reactie.

Het is in principe al opgelost. De hypotheker heeft mij laten weten dat alle bonnen gewoon gedeclareerd worden aangezien die allemaal voor de bouw zijn, maar dat het allemaal erg lang kan gaan duren. Als je dáár wat aan kan doen hoor ik dat graag van je aangezien we nu achter gaan lopen met de bouw.

Mvg, Merel

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Zojuist even met quion gebeld en ook zij hebben mij laten weten dat de bonnen allemaal akkoord zijn en dus betaald zullen worden, ik heb excuses gehad voor de vertragingen en zij hebben mij laten weten dat ik hen altijd kan bellen voor vragen en of eventuele spoedbetalingen.
Hoef ik dus niet meer via de hypotheker te doen maar kan gewoon direct bij hen :)

Meneer van den Driest bedankt voor deze service!

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Heel goed Merel, Quion werkt aan zijn imago.

Nu nog even de lopende dossiers fatsoenlijk afhandelen en we kunnen weer met een gerust hard een hypotheek via Quion af gaan sluiten, hoewel........ :oops:

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Als je nu een beetje geduld hebt kan je dat zeker wel doen, ze zijn zeker bereid je goed te helpen.

merelvw
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 17:30

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door merelvw »

Maar goed ik hoop alleen niet dat ik bij elke bon zo lang moet wachten maar dan kan ik nu wel rechtsstreeks met quion bellen, dat scheelt al

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

En alle meelezers hier op het Radar forum ook

Jette1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2010 22:48

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door Jette1 »

Geen idee of er nog iemand is die dit onderwerp nog leest maar toch even een verhaal erbij.

Een vriend van mij heeft een bouwdepot en uit dit depot heeft hij iemand laten komen om z'n badkamer te verbouwen in zijn nieuwe huis. Dit is ook gebeurt. Bedrijf gecheckt via kvk en alles in orde. Na weken niets te horen kreeg hij vandaag een brief van Quion. Met daarin het verhaal dat uit hun onderzoek bleek dat het bedrijf van de badkamer geen geldig kvk nummer heeft. Als je de brief leest dan is dit enorm onbeschoft. HIj word neergezet als een oplichter terwijl hij dit werkelijk niet is!! En hij moet maar aantonen dat deze werkzaamheden dan ook echt zijn uitgevoerd.

In al die weken vooral hebben ze niets laten horen over eventuele problemen met het bedrijf van de badkamer. Als ik nu de kvk check komt alles gewoon naar voren zoals het hoort te zijn. Wat willen ze nu nog meer?? Tevens worden zijn bouwmarkt bonnen ook niet uitbetaald nu. Uiteraard heeft hij tussenpersoon gevraagd zich hiermee te gaan bemoeien en dat zal ook wel gebeuren maar vraag me toch af waar men het lef vandaan haalt om mensen op deze manier te behandelen. Begin eerst eens met iets uit te zoeken ipv direct te blaffen op deze manier.
Vooralsnog mag ik me er niet mee bemoeien helaas maar vraag me toch af waarom er op deze manier gecommuniceerd word. Dat er oplichters zijn dat weten we allemaal maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat is!!!!!
Weet iemand nog een mogelijkheid om dit snel op te lossen? En wat zijn de eventuele gevolgen?

Jette

P Frank
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 12:32

Re: Problemen met Quion bouwdepot

Ongelezen bericht door P Frank »

Beste Jette,

Ik vind het heel vervelend dat deze situatie is ontstaan.
Daarom stel ik het zeer op prijs als uw vriend contact met ons opneemt.
Wij zullen dan op korte termijn uitzoeken hoe deze situatie is ontstaan zodat we uw vriend een passende oplossing kunnen bieden.

Wij zijn te bereiken op telefoonnummer 010-2421530.

Met vriendelijke groet,

P. Frank
Senior medewerker Customer Support
Quion B.V.

Gesloten