LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reaal verkoopt mijn hypotheek aan Florius
Reaal verkoopt mijn hypotheek aan Florius
Geache forum lezers,
In 2004 heb ik een 50% spaarhypotheek en 50% aflossingsvrije hypotheek afgesloten bij Reaal combi voordeel hypotheek.
In 2014 heb ik rentevast periode bijgetekend voor 20 jaar.
Nu heeft reaal besloten om de hypotheek tak te verkopen aan florius en houd daarbij wel mijn spaarpolis in beheer.
Ik ben het hier uiteraard niet mee eens om een aantal redenen
1 Ik heb destijds gekozen voor Reaal en niet voor Floris
2 Ik wil dat mijn spaarpolis aan dezelfde organisatie hangt als mijn hypotheek lening.
3 Mijn hypotheek is geen handelswaar.
4 Als ik wil overstappen naar een andere geld verstrekker moet ik wel boeterente betalen aan de bank.
Kan een spaarhypotheek of een aflossingsvrije hypotheek zomaar verkocht worden aan een andere geld verstrekker en de daarbij behorende de spaarpolis in eigen beheer houden.
Graag hierover uw mening en advies
Met vriendelijk groet,
Jeroen
In 2004 heb ik een 50% spaarhypotheek en 50% aflossingsvrije hypotheek afgesloten bij Reaal combi voordeel hypotheek.
Nu heeft reaal besloten om de hypotheek tak te verkopen aan florius en houd daarbij wel mijn spaarpolis in beheer.
2 Ik wil dat mijn spaarpolis aan dezelfde organisatie hangt als mijn hypotheek lening.
4 Als ik wil overstappen naar een andere geld verstrekker moet ik wel boeterente betalen aan de bank.
Kan een spaarhypotheek of een aflossingsvrije hypotheek zomaar verkocht worden aan een andere geld verstrekker en de daarbij behorende de spaarpolis in eigen beheer houden.
Met vriendelijk groet,
Jeroen
Re: Reaal verkoopt mijn hypotheek aan Florius
Zolang het product niet wordt veranderd is dat niet relevant.highpoiss schreef: 1 Ik heb destijds gekozen voor Reaal en niet voor Floris
Want?highpoiss schreef: 2 Ik wil dat mijn spaarpolis aan dezelfde organisatie hangt als mijn hypotheek lening.
highpoiss schreef: 3 Mijn hypotheek is geen handelswaar.
Dat is het wel.
Het gaat niet om het overstappen naar een andere geldverstrekker (zonder spatie) maar om het veranderen van de overeenkomst. Als je bij dezelfde geldverstrekker blijft, maar de overeenkomst veranderd moet je ook boeterente betalen.highpoiss schreef: 4 Als ik wil overstappen naar een andere geld verstrekker moet ik wel boeterente betalen aan de bank.
-
Deze Reaal hypotheek is vanaf het begin een Florius hypotheek geweest, samenwerking tussen Reaal en Florius met een polis van Reaal. Is ook nooit een geheim geweest.
-
Het is dus wel handelswaar, Je ziet het zo vaak.En niet alleen bij hypotheken.
-Ik had een doorlopend krediet bij FBTO en dat is bij Freo ondergebracht.
-Mijn werkgever verplichtte mij min of meer tot pensioendeelname zonder dat ik zelf kan bepalen op welke manier en bij wie.Maar als de werkgever opeens met een andere pensioenverzekeraar in zee gaat moet ik me daar in schikken.
-Ik had ooit gekozen voor een rekening bij de postgiro-rijkspostspaarbank, maar dat is nu ING.
Geef dat 06-nummer ook maar aan mij
-Ik had een doorlopend krediet bij FBTO en dat is bij Freo ondergebracht.
-Mijn werkgever verplichtte mij min of meer tot pensioendeelname zonder dat ik zelf kan bepalen op welke manier en bij wie.Maar als de werkgever opeens met een andere pensioenverzekeraar in zee gaat moet ik me daar in schikken.
-Ik had ooit gekozen voor een rekening bij de postgiro-rijkspostspaarbank, maar dat is nu ING.
Geef dat 06-nummer ook maar aan mij

Reaal is begin dit jaar al verkocht aan de Chinese verzekeraar Anbang. De nieuwe eigenaar wil kennelijk van de hypotheekportefeuille af.vogels schreef:Natuurlijk is je hypotheek handelswaar! Of je het nou wel of niet eens bent: Reaal staat in de verkoop.
Zolang de overeenkomst niet wijzigt, en die heb je recent door 20 jaar vast te zetten tot aan het eind van de looptijd (doorgaans 30 jaar) vastgelegd zo te lezen, is het enige wat mogelijk wijzigt in praktische zin, het briefpapier van je jaaropgaaf.highpoiss schreef:Geache forum lezers,
Met vriendelijk groet,
Jeroen
Gelukkig voor jou en de andere huizenbezitters worden Nederlandse hypotheken gedekt door robuuste wetgeving, een wereldvermaard kadastraal systeem, een helder notarieel apparaat, en een overheid die actief de boel in de gaten houdt (zie ABN-Amro en Fortis interventies) en is je hypotheek gewoon veilig.
Maar goed, als je bekwaam bent om een levensbepalend product als een hypotheek af te sluiten, vind ik dat je ook wel mag/moet kunnen beseffen dat in 30 jaar er altijd wel iets als dit kan gebeuren. Ik bedoel de AMRO bank bestaat ook al jaren niet meer, idem de NMB en Postbank, etc etc.
-
Bij mij heeft WestlandUtrecht de belegging met hoge verborgen kosten verkocht aan Nationale Nederlanden. Nu wijst NN naar WU en WU naar NN en heeft mijn tussenpersoon zijn addressenbestand verkocht aan een andere tussenpersoon. Ik hoop dat KiFiD hier nog eerlijk over kan oordelen...sjohie schreef:Zolang de overeenkomst niet wijzigt, en die heb je recent door 20 jaar vast te zetten tot aan het eind van de looptijd (doorgaans 30 jaar) vastgelegd zo te lezen, is het enige wat mogelijk wijzigt in praktische zin, het briefpapier van je jaaropgaaf.
-
De deal moet nog wel goedgekeurd worden door DNB.Reaal is begin dit jaar al verkocht aan de Chinese verzekeraar Anbang. De nieuwe eigenaar wil kennelijk van de hypotheekportefeuille af.
Dit vat eigenlijk het gros van de klachten over hypotheken in 1 zin perfect samensjohie schreef: Maar goed, als je bekwaam bent om een levensbepalend product als een hypotheek af te sluiten, vind ik dat je ook wel mag/moet kunnen beseffen dat in 30 jaar er altijd wel iets als dit kan gebeuren.

Open er een eigen topic over zou ik willen voorstellen, dit topic gaat over Reaal + Florius, niet over WestlandUtrecht, Nationale Nederlanden, of over jouw tussenpersonen oid.Joepie Joepie schreef:Bij mij heeft WestlandUtrecht de belegging met hoge verborgen kosten verkocht aan Nationale Nederlanden. Nu wijst NN naar WU en WU naar NN en heeft mijn tussenpersoon zijn addressenbestand verkocht aan een andere tussenpersoon. Ik hoop dat KiFiD hier nog eerlijk over kan oordelen...sjohie schreef:Zolang de overeenkomst niet wijzigt, en die heb je recent door 20 jaar vast te zetten tot aan het eind van de looptijd (doorgaans 30 jaar) vastgelegd zo te lezen, is het enige wat mogelijk wijzigt in praktische zin, het briefpapier van je jaaropgaaf.

-
Niet nodig, wou alleen maar aangeven dat meer banken (en andere spelers in de financiële wereld) op eigen initiatief metamorfoses ondergaan. Jammer genoeg weinig tegen te doen...sjohie schreef:Open er een eigen topic over zou ik willen voorstellen, dit topic gaat over Reaal + Florius, niet over WestlandUtrecht, Nationale Nederlanden, of over jouw tussenpersonen oid.