Ik zit met iets en weet niet goed wat ik ermee moet. Ik heb momenteel 3 jaar een vriendin en we hebben onze ups en downs, ma het gaat ok. Maar van samenwonen komt het nog niet echt en nu is zij op zoek om een huis te kopen. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat ik hiermee moet. Ik had eigenlijk het idee om samen een huis te kopen, ma goed. Als ik uitga van deze situatie dat zij een huis koopt en dat ik een huis koopt, wat kan ik dan verwachten op termijn? Hoe zit het met overwaarde en kosten koper etc mochten we ooit gaan samenwonen? Het kan toch niet slim zijn om nu een huis te kopen en na een jaar of 2 het te verkopen en een nieuw huis te kopen om te gaan samenwonen? of zie ik iets verkeerd??
Heeft iemand zoiets meegemaakt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] relatie en apart een huis kopen?
Re: relatie en apart een huis kopen?
Als je op korte termijn wilt vehuizen, dan kun je financieel het beste huren. Ga er maar vanuit dat je zo'n 10% aan kosten bovenop de koopprijs hebt, en due kosten zul je er niet zo snel in 2 jaar uit halen. Van die 10% kun je ook heel wat maandjes huur betalen.
Er is dus grote kans dat je het huis met verlies moet verkopen.
Er is dus grote kans dat je het huis met verlies moet verkopen.